Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:O ja kosten voor leging rest afval 8,75 per keer voor een kleine kliko en nog 90 euro per 3 maanden of je aanbied of niet. Zelfs geen container betaal je nog. Groen kilo legen is 6,50 plastic en blik goddank gratis.
Oftewel peperduur hier in vergelijk met de omliggende gemeentes drie dubbel ongeveer. Van mij mogen ze per kilo gaan rekenen. Wel zo eerlijk voor de zuinige mensen
eventueel schreef:Wij hebben 3 bakken, papier, gft en plastic. Restafval moet naar een ondergrondse container. Maar ik heb geen idee wat ik met de kattenbakvulling moet, het mag niet bij het gft volgens mij, maar ik heb zo weinig restafval. Als het eens in de week een half zakje is, is het veel, maar ik kan toch slecht een week een zak kattenpoep in mijn vuilniszak in huis bewaren. Hoe doen andere kattenbezitters dat?
Cowboy55 schreef:karuna schreef:O ja kosten voor leging rest afval 8,75 per keer voor een kleine kliko en nog 90 euro per 3 maanden of je aanbied of niet. Zelfs geen container betaal je nog. Groen kilo legen is 6,50 plastic en blik goddank gratis.
Oftewel peperduur hier in vergelijk met de omliggende gemeentes drie dubbel ongeveer. Van mij mogen ze per kilo gaan rekenen. Wel zo eerlijk voor de zuinige mensen
Het probleem met betalen per kilo is dat het de kosten van de inzameling niet lager maakt. Of je de container dan elke week buiten zet of elke 2 weken of 1x per maand maakt dan niet uit. Een kilo blijft een kilo. Waarom zou je de container niet elke keer aan de straat zetten? Maakt in geld geen verschil voor jou als burger en levert je wellicht minder (stank-)overlast op..
Als je mensen laat betalen per keer dat ze de container aan straat zetten levert het wel een besparing op. Je zult minder snel geneigd zijn een halfvolle bak aan de straat te zetten. Hoe minder containers gemiddeld aan de straat staan in een inzamelroute hoe groter je die inzamelroutes kunt maken en hoe minder vuilnisauto's en mensen je nodig hebt. En daarin zit de besparing.
eventueel schreef:Wij hebben 3 bakken, papier, gft en plastic. Restafval moet naar een ondergrondse container. Maar ik heb geen idee wat ik met de kattenbakvulling moet, het mag niet bij het gft volgens mij, maar ik heb zo weinig restafval. Als het eens in de week een half zakje is, is het veel, maar ik kan toch slecht een week een zak kattenpoep in mijn vuilniszak in huis bewaren. Hoe doen andere kattenbezitters dat?