Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:38

In Belgie kun je asbest nog kostenloos zelf afvoeren naar het milieupark (tenminste tot vorig jaar kon dat zeker nog).
Heel ander verhaal als in NL toch...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:38

Spannend hoor, ik duim voor jullie :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:40

DeMolenhoek schreef:
Het staat te koop maar nog niet via immo sites. Eenmaal daarop zijn wij zeker dat het vrij snel weg is, maar voorlopig zijn wij de enige geïnteresseerden :) Wij hebben besloten ons bod met €5000 te verhogen. Dan merken ze ook wel dat we ze niet random gaan volgen in hun hogere vraagprijs :)

Justkid: Financiering is geen probleem, dus dat is ook niet nodig voor ons om het te laten opnemen :)

Laat er dan meteen bij vermelden dat dit het eindbod is, wanneer je er nu meteen 5000 bij op gooit dan gaan ze misschien 5 zakken en betaal je alsnog 25000 meer dan de prijs die ze eerst wilden. Laat je de kop niet gek maken zei mijn vader altijd en dat is nog steeds een goede raad. Waarom niet eerst een bericht sturen dat jullie het gevoel hebben niet serieus genomen te worden en je geen zin hebt in dit soort spelletjes. Daarbij kun je ook aangeven dat onder voorbehoud van financiering niet nodig is(alhoewel ik dan denk, niet nodig dus kijk verder wanneer je zeker weet een flink bedrag zo op tafel te kunnen leggen)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:49

Sassy schreef:
In Belgie kun je asbest nog kostenloos zelf afvoeren naar het milieupark (tenminste tot vorig jaar kon dat zeker nog).
Heel ander verhaal als in NL toch...

Ohhh dan inderdaad snel afvoeren als je zoiets koopt. Wij hebben onlangs een slooppand gekocht met asbest en zelf afgevoerd. Dat mag tot 35m2. Er werd bij ons niet eens gecontroleerd hoeveel we afvoerden en het was ook nog eens verkeerd verpakt wat ze geen probleem vonden.

Op onze huidige boerderij 170m2 asbest laten saneren. Er zijn hier wel bepaalde subsidieregelingen, maar het kost echt flink geld. Zolang het gratis af te voeren is snel doen en geen probleem, maar anders zou ik dit zeker meenemen in je bod!

Het mag inderdaad, maar ik vind het enorm vreemd. Je hebt een vraagprijs of niet vind ik. Verkopen zij het niet via een verkoop makelaar? Anders zou ik die makelaar eens vragen naar wat voor spelletje ze aan het spelen zijn.

Het is echt lastig als dit je droomhuis is en je hebt weinig zicht op eenzelfde soort woning die binnenkort te koopt komt te staan.
Als het je droomhuis is en je kan het je permitteren, dan zou ik vragen naar de echte vraagprijs en deze bieden.

Wij hebben laatst ook een nieuw ''huis'' (slooppand, gaan nieuwbouwen) op 7600m2 gekocht en ook snel besloten. Ze wilden niet minder dan de vraagprijs dus direct geboden, omdat we bang waren dat het anders aan onze neus voorbij zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:00

Tot 2020 mag je in België nog asbest afvoeren :j We zijn alvast benieuwd naar hun reactie op ons tegenbod.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:08

DeMolenhoek schreef:
Tot 2020 mag je in België nog asbest afvoeren :j We zijn alvast benieuwd naar hun reactie op ons tegenbod.

Pffff hoop dat ze akkoord gaan! Ik weet als geen ander hoe spannend dit soort dingen zijn. Gewoon echt zenuwslopend :o
Dan ook echt plaats voor paardjes aan huis?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:17

Een notaris bemiddeld overigens normaliter niet tussen 2partijen overeen vraagprijs, deze hoort onpartijdig te zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:22

Ik hoop voor je dat ze akkoord gaan!

En zo niet, heel erg jammer maar ik zou het er dan bij laten, hoe graag je het huis ook wil. Het is voor hen ook een spelletje he, voor hun erg makkelijk. En je hebt wel kans dat ze toch akkoord gaan.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:23

toj toj
ik duim voor je

ergens wel heel klote zo, opeens 30k de prijs verhogen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:28

Nu op npo2 De monitor over asbest daken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:57

Kelly_Taco schreef:
Een notaris bemiddeld overigens normaliter niet tussen 2partijen overeen vraagprijs, deze hoort onpartijdig te zijn.

Hun hebben aangegeven (na hun tegenbod van €20.000 boven de vraagprijs) enkel nog via de notaris te willen werken. Elk bod moeten we nu langs daar doorgeven.

Delphi: Ja zeker. Plaats voor binnenstallen etc. Ik ben normaliteit voor 24/7 buiten, maar ik heb er nu 2 staan die, ondanks het onbeperkte eten, het er niet super mee doen. Verder ook nog plaats op overschot voor een werkruimte voor mijn vriend. Moet hij niet meer in de garage zitten klooien. 2 garages, trailer, caravan en koets kunnen ook binnen. Huis is groot genoeg. Kortom, ik zag het en ik dacht direct: Dit is het.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 01:00

Weet je heel zeker dat er geen bod van een andere partij is geweest en ze jullie nu dus in feite tegen elkaar op laten bieden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 01:06

DeMolenhoek schreef:
Delphi: Ja zeker. Plaats voor binnenstallen etc. Ik ben normaliteit voor 24/7 buiten, maar ik heb er nu 2 staan die, ondanks het onbeperkte eten, het er niet super mee doen. Verder ook nog plaats op overschot voor een werkruimte voor mijn vriend. Moet hij niet meer in de garage zitten klooien. 2 garages, trailer, caravan en koets kunnen ook binnen. Huis is groot genoeg. Kortom, ik zag het en ik dacht direct: Dit is het.

Klinkt als een hele vervelende plek :D

Nee, heerlijk natuurlijk! Heerlijk toch stalletjes erbij en ook nog een werkplaats. Ik ga hard meeduimen!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 01:33

Cayenne schreef:
Weet je heel zeker dat er geen bod van een andere partij is geweest en ze jullie nu dus in feite tegen elkaar op laten bieden?

Ik geloof dat dit niet mag.
Wanneer de verkopende partij nu terug reageert via de desbetreffende notaris zoals Ts aangaf, zijn ze in principe al in onderhandeling met de kopende partij (in dit geval TS) en mogen ze niet tegelijkertijd met een andere partij in onderhandeling zijn.
Wel kunnen er nog biedingen binnen komen waarop de verkopende partij kan zeggen dat ze met de andere partij in zee willen gaan. Komen ze niet uit met een andere partij kunnen ze nog altijd terug vallen bij TS.
Ze mogen geen biedingen van andere partijen aangeven. Dus een makelaar mag niet zeggen dat ze al een X bedrag hebben ontvangen van een andere partij, dit aangezien hier ook vaak mee ''gebluft'' wordt.

Het is verboden om 2 kopende partijen tegen elkaar op te laten bieden.

Wel zouden ze inderdaad al een bod gekregen hebben wat boven de vraagprijs lag maar waar ze nog niet in verder zijn gegaan door tegen of iets dergelijks te bieden.

Het is een vies spelletje met die makelaars allemaal...
Wij zijn ook zoekende maar al vele leuke huizen voor onze neus weg gekaapt... :n

TS, is het huis ook de nieuwe vraagprijs waard?
Is het een optie om het huis 'onder optie' te laten zetten? Dit zodat ze met geen andere kopende partijen verder kunnen gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 02:04

Het mag idd niet, maar het gebeurt helaas wel. Wij hebben dit zelf ook ondervonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 04:41

Wij zijn 100% zeker dat wij de enige geïnteresseerden zijn. En dan nog, uitspelen gaat niet lukken. We hebben een bedrag gekozen waar we niet over willen gaan. Ik kan wel zeggen dat dat bedrag flink is gezakt door hun tegenbod.

Wij laten er geen optie op zetten. Dat gaat hun gevoel enkel sterken dat wij het heel graag willen :) Wij zijn met €5000 verhoogd, ik denk dat wij daarmee wel duidelijk maken dat wij hun iets tegemoed willen komen maar zeker niet naar wat ze nu ineens willen. Wijzen ze het af zonder tegenbod, dan ook goed. Is hun keuze.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 05:30

Ik hoop voor jullie dat jullie goed nieuws krijgen en in ieder geval niet lang in spanning hoeven te zitten.
Vooral dat laatste is echt heftig.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:54

als je het zo graag wilt hebben dan zou ik zeggen ik bied je vraagprijs y die je in het begin had. momenteel staat de rente erg laag dus voor een paar tientjes p maand heb je dan je droomhuis. maar ik kan niet in je portemonnee kijken :-) Succes

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:53

Wanneer heb je meer zekerheid? Ik duim voor jullie mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:59

Geen idee. Vorige keer hebben wij 4 dagen moeten wachten voor het bod werd besproken. Wij hopen snel :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:16

Wat ik meegemaakt hebt werkt dit in België zo. In België zijn meer notarissen die makelaar zijn en huizen verkopen dan makelaars.

Hoop dat het lukt suc6.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:20

Misschien hebben ze wel een beter bod gehad.....kennissen hebben hun huis met 30.000 boven vraagprijs verkocht, kregen ineens een enorm bod...deze mensen hebben overboden om anderen uit de markt te houden....misschien is dit ook wel bij jullie zo..

Overigens zie ik wel vaker bij funda dat de oorspronkrlijke vraagprijs ineens enorm is verhoogd..of ineens per opbod ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:22

Dan is dat zo en eindigt het hier voor ons :) Dat krijgen wij dan wel te horen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:30

Het mag inderdaad wel, maar zodra jullie in onderhandeling zijn mogen ze niet tegelijkertijd ook met een andere partij in onderhandeling zijn. Op dit moment is er in Nederland een tekort aan woningen in ruim 200 gemeentes, waardoor er flink meer boven de vraagprijs wordt geboden om het droomhuis te kunnen kopen. Bedragen van 30.000 zijn helaas niet uitzonderlijk.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:29

mavantos schreef:
Het mag inderdaad wel, maar zodra jullie in onderhandeling zijn mogen ze niet tegelijkertijd ook met een andere partij in onderhandeling zijn. Op dit moment is er in Nederland een tekort aan woningen in ruim 200 gemeentes, waardoor er flink meer boven de vraagprijs wordt geboden om het droomhuis te kunnen kopen. Bedragen van 30.000 zijn helaas niet uitzonderlijk.

Bij ons ging het zo; (Nederland) de eerste kijkers deden meteen een bod waarop onze makelaar zei dat het een te laag bod was maar door dit antwoord waren we in "onderhandeling" later kwamen er andere kijkers die ons huis perse wilden hebben en gingen ook een hoger bod doen. Onze makelaar heeft toen de eerste kijkers gelegenheid gegeven om hun bod te verhogen, uiteindelijk kwamen we boven onze vraagprijs uit.
Dit mag dus wel.

Dit is ook veranderd, je hebt pas zekerheid als koper wanneer je handtekening ergens onder staat.

https://www.funda.nl/thuis/verkopen/de- ... ngsproces/
De eerste kijkers hebben ons huis gekocht, de makelaar heeft uiteindelijk tegen de tweede kijkers gezegd dat het genoeg was en wij het bod accepteerden. Je moet er wel beide blij van worden. En je huis moet het waard zijn anders krijg je je financiering niet rond. De tweede kijkers hebben in onze straat een ander huis gekocht.