Welke laptop voor een student?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:23

Heb je al naar chromebooks gekeken? Die vallen ruim binnen je budget, zijn razendsnel en voldoen volgens mij wel aan je wensen. Je kunt er alleen geen programma's op installeren, maar documenten of foto's bewerken en zo kan wel gewoon. Je bent wel afhankelijker van een internetverbinding, offline werken kan zeker maar is onhandiger. Maar als dat geen probleem is zou ik er zeker eens naar kijken.

Nyaleti

Re: Welke laptop voor een student?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:07

Ik blijf hangen bij de Acer spin 5 nogiets.. Vooral omdat ik een kleine en lichtgewicht wil hebben maar vind hem nogal duur voor een laptop die ik niet zo vaak ga gebruiken. Kan iemand mij iets aanraden, evt 2dehands (maar dan wel via coolblue oid gecheckt) wat niet groter is dan 14 inch?

En wat is nou precies een notebook of een chromebook? :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:28

Ik heb zelf een Lenovo Ideapad. Mijn type was wel boven je budget (€900) maar er zijn ook goedkopere varianten van. De mijne heeft alles wat je omschrijft, 13 inch, licht (geloof iets van 1,5kg), mat scherm en kunnen genoeg programma's op draaien. Ik zelf heb wel eens indesign, Bridge, photoshop en premiere Pro bij elkaar draaien en dan werkt ie nog prima. Ook nooit problemen mee gehad.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:05

Ik heb die 2 vivobooks eens naast elkaar gezet in tweakers en inderdaad ze lijken weinig te verschillen. Met enig speurwerk en dank aan tweakers is wat ik zie dat de duurdere een SSD M.2 heeft, en de andere een SSD sata harde schijf. Wat daar dan weer het precieze verschil tussen is weet ik niet, maar het heeft iets te maken met de snelheid van je laptop. Dit kan je eventueel ook bij de mediamarkt of coolblue oid vragen of mailen die kunnen dat vast goed beantwoorden. Wel heb ik het idee dat het de snelheid van zeg een samsung galaxy s8 met een s9 vergelijken is, allebei ruim snel om alles te doen wat je wil zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:34

Dankjewel voor het speurwerk :D
Gezien de kleine verschillen en het verschil in prijs ben ik voor de vivobook van de bol gegaan. Als het goed is wordt deze vandaag bezorgd dus ik ben benieuwd :) recensies en alles zag er prima uit dus ik hoop er veel plezier van te hebben :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:46

Mijn Asus is in 2,5 jaar tijd al 3x uit elkaar gevallwn :') .
Schroeven los, ruimte tussen beeldschermen en behuizing, zo ook bij mn toetsenbord.
En dode pixels, want mn toetsenbord zit te dicht op mn scherm.
Intern is prima, wel een SSD in gezet, maar bouwtechnisch zijn ze ruk

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:32

Mijn eerste laptop was een Asus, daarna een Acer. In twee jaar tijd beide kapot.
Heb nu vanaf 2015 een Macbook en dit blijft de beste aankoop ooit. Duur, maar geen moment spijt van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:48

I know, wil ook erg graag een Mac maar dat gaat nu echt niet lukken na een ziek paard en paard 2 dat een nieuw zadel krijgt. Kwam al echt niet uit dat mijn laptop het begaf ;(

Heb de asus binnen, vind hem nog wel aardig plastic ogen/voelen dus weet niet of het wel wat voor mij is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:34

Heb eens verder gezocht naar een Macbook, op zich is het prijsverschil in de aanbieding nu niet zo heel groot.... Ik ga er toch eens over na denken. :J
Is 128 gb voor mijn gebruikerseisen genoeg of ‘moet’ ik echt 258 gb hebben?

Vind de laptop die ik nu heb echt te plastic aanvoelen, niks voor mij :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-18 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:42

Ik heb nu een acer laptop, top ding (voor €80 op MP gekocht want had er met spoed snel een nodig en klein budget) maar nog erg blij mee. weegt niks, kan 5 uur zonder lader en is snel. wel windows 8

hiervoor heb ik 2 packard bell's gehad maar die accu's worden snel lam

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:35

xJitskee schreef:
Heb eens verder gezocht naar een Macbook, op zich is het prijsverschil in de aanbieding nu niet zo heel groot.... Ik ga er toch eens over na denken. :J
Is 128 gb voor mijn gebruikerseisen genoeg of ‘moet’ ik echt 258 gb hebben?

Vind de laptop die ik nu heb echt te plastic aanvoelen, niks voor mij :')

128 GB is normaal gesproken ruim voldoende, als je niet te veel met video werkt en geen grote hoeveelheden RAW files opslaat.
Ik zou inderdaad ook voor de macbook gaan als je echt een degelijke laptop zoekt. Echt een wereld van verschil in vergelijking met de meeste windows laptops. Het is iets meer geld, maar je gaat er geen spijt van krijgen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:37

Ik zou gewoon even langs de Office Centre/Mediamarkt/oid rijden, die kunnen je precies vertellen wat zij het meest bij je studie e.d. vinden passen. Zo heb ik ook mijn laptop gekocht, je kan even voelen en kijken. Als die dan toch leuk lijkt kan je altijd thuis weer recensies opzoeken en dan eventueel ergens (goedkoper) bestellen.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:11

Ik heb de HP Pavilion laptop, echt nog steeds heel blij mee! Zeker als student ook makkelijk in de trein aangezien hij touchscreen heeft en je kan m dubbelvouwen als tablet (maar dan dus geen mat scherm zoals je aangaf)

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:42

Ik heb een Dell Vostro, gaat echt lang mee. Heb deze laptop sinds 2010 toen ik begon met studeren. Hij doet het nu nog steeds aardig goed (niet zo snel als de nieuwste laptops, maar zeker ook niet traag) en heb aan onderhoud alleen 1x windows opnieuw moeten installeren en 1x een kortsluitingprobleem wat 50 euro reparatie heeft gekost. Dus ik kan je zeker een Dell aanraden.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:02

ik heb mijne bij mediamarkt gekocht van het merl PEAQ echt een aanrader.
Snel, licht, touch beeldscherm en ze maken het startklaar voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:40

Phoeboe schreef:
Ik heb de HP Pavilion laptop, echt nog steeds heel blij mee! Zeker als student ook makkelijk in de trein aangezien hij touchscreen heeft en je kan m dubbelvouwen als tablet (maar dan dus geen mat scherm zoals je aangaf)

Dat is het sekreet dat ik nu heb. Eens en nooit weer :') Batterij gaat iedere keer na een jaar stuk, terwijl ik er niks geks mee doe. De scharnieren van het scherm zaten helemaal los, ondanks dat ik hem bijna nooit in de tabletmodus gebruik. Regelrecht drama, maar volgens mij heb ik een maandagochtend product want mijn zus heeft dezelfde laptop en die heeft er nooit problemen mee gehad.

Ik ben nog even langs de computerwinkel geweest en diverse dingen bekeken en advies gehad. Het is (toch) een MacBook geworden omdat ik binnen mijn budget niet iets naar mijn zin kon vinden. Of het was traag of te zwaar of te “plastic”. En er was een interessante aanbieding met de Mac waardoor het qua prijs nog wel te doen was. Morgen komt ‘ie binnen :)

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:51

Heeft iemand ervaring met de lenovo yoga laptops? Ik overweeg om er zo een te kopen.