Naaimachine naait niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:31

Ik had dat met mijn oude naaimachine ook steeds, ook na reparatie, dus die heb ik uit frustratie enkeltje stort gegeven.
Vorig jaar kreeg ik weer de kriebels en kocht een Toyota, zo’n Jeans......., die moet met gemak door jeansstof naaien maar ik kon totaal niet wennen hoe je op de nieuwerwetse, zou mijn opa zeggen, dingen je draad op moet zetten dus die heb ik weer verkocht.
Hoop voor jou op minder frustratie TS!

Youri123

Re: Naaimachine naait niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 09:04

Zou het kunnen liggen aan de nieuwe naald? Vorige week is de oude naald gebroken. En met die nieuwe heb ik wel steeds wat problemen gehad (dat die na een kwartier proberen te naaien pas eindelijk ging naaien) en dan na een heel stuk ineens niet meer naaiden. Gister met een stukje papier op verschilende stoffen gedaan. En dan naaiden die wel.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 10:22

Het mysterie is opgelost hoor. Het lag gewoon aan de naald. Nu met nieuwe naald naait die namelijk wel gewoon weer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:21

Nou dat is fijn! Het is zo frustrerend als dat niet goed gaat, heb toen tot twee uur ‘s nachts zitten rommelen en ik was het echt spuugzat met dat ding.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:43

Oh ik ken het! Tot ver in de nacht aan het prutsen. Was echt in staat om de mijne door het raam te smijten. We woonden toen nog op 4 hoog :D

Maar fijn dat je weer verder kan :)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 17:42

Iedereen bedankt voor de hulp!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:51

Hahaha Klijntje ik woonde ook vier hoog :wave:
Heb van nijd de mouwen van een bouse die ik aan het maken was afgeknipt en de machine een rotzooi de box in gegeven O:)
Daarna jaren niet naar een naaimachine gekeken!

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 21:16

Weet 1 van jullie dit misschien? Ik heb nu dus bij u van die leernaalden gekocht voor in mijn normale naaimachine. Maar nu naait die het biothane nog niet aan elkaar. Hij maakt wel de begin steek. Maar daarna naait die het niet meer aan elkaar.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:22

Kan je machine dat zware werk wel aan?
Biothane is vrij stug om doorheen te komen dacht ik.

En als je niet te snel naait. Dus voetpedaal niet helemaal intrappen dus steek voor steek wat doet hij dan?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 10:49

Als ik het zachtjes steek voor steek doe, doet die het ook niet. Je ziet in het biothane wel de gaatjes van de naald. Alleen de draad word niet mee genomen.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:56

Te dik en te glad. Je zou kunnen proberen door iets op het biothane te plakken wat stroef genoeg is om de transporteur zijn werk te laten doen. Je kunt ook proberen de biothane zelf naar voren te duwen, per steek. Maar ik denk ook dat het te dik is waardoor het niet wil. Ik heb voor dat soort werk toch echt mijn industrienaaimachine nodig.