[VOLG] Van bouwval tot droomhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorini

Re: [VOLG] Van bouwval tot droomhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:37

Veel succes met de verbouwingen, lijkt me een leuk projectje.

Als ik jullie prijs vergelijke met dat bij ons in België, hier betaal je voor zo een huis al gemakkelijk 270.000euro. +:)+

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 12:30

pinkie87 schreef:
ah dat is fijn ;) jah ken ze wel beide oud collega's van mij geweest :')

zelf jaren in ap gewoonte nu in schagerbrug.

Haha, vind het knap dat je ze kent als je in Anna Paulowna hebt gewoond. Ik ben opgegroeid in Nieuwesluis en ben nog niet eens zo bekend met Wieringerwaard. :+ Misschien interesseren andere mensen me niet genoeg. Ben redelijk op mezelf, haha.

rocymax schreef:
Ik vind de keuken ook mooi licht. Gaaf project hoor en een lekker groene buurt.

off topic, kom ook uit de kop van Noord Holland :D

Gezellig Rocymax! Lotgenoten, haha. Waar kom je vandaan? En woon je er nog steeds?

Fiorini schreef:
Veel succes met de verbouwingen, lijkt me een leuk projectje.

Als ik jullie prijs vergelijke met dat bij ons in België, hier betaal je voor zo een huis al gemakkelijk 270.000euro. +:)+

Absoluut, we zitten hier echt goedkoop. Enige nadeel voor ons is locatie, want we hadden liever wat meer richting Heerhugowaard gezeten. Maar dat is niet erg, went hopelijk wel.

Vorige week woensdag is er een monteur geweest voor onze internetaansluiting. Heeft 2,5 uur nodig gehad en nog steeds leek hij niet op snelheid te zijn. Vandaag kwam er opnieuw een (andere)monteur, deed een meting, en was gewoon spot-on 199 download. (We horen 200 te hebben, dus dat is gewoon super). Waarschijnlijk had de vorige monteur geen juiste meetapparatuur ofzo. :z

Mijn vriend heeft zondag onze weelderige en afschuwelijke bamboe eruit getrokken. Nu is het denk ik aan mij om morgen (vrije dag) de puinzooi op te ruimen.

Afbeelding

Mijn kat Nika is vorige week aan een riempje in de tuin geweest.

Afbeelding

En vandaag zonder tuigje even een half uurtje buiten geweest! *\o/* Lekker klimmen en klauteren.

Afbeelding

En tot slot heb ik mijn beeldschone 2-jarige paint horse zaterdag weer op de foto gezet, dus even snel een fotootje van haar erbij.

Afbeelding

Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:20

haha ik ken ze omdat het collega's van mijn waren.
beide ;)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:03

Inmiddels weer veel gebeurd. Nog steeds niet heel veel in huis, maar kleine dingetjes.

Ik ben vorige week een dag in de tuin bezig geweest met mijn moeder. Ze vindt het doodzonde, maar ik wil er graag zoveel mogelijk chaos uit en een kleine, georganiseerde tuin overhouden. Dus hop, schep erin en gaan.

Afbeelding

Wat dit is...?

Afbeelding

Donderdagavond haalde ik het keukenkastje open en ontdekte een plas water. Lekkage dus. Eerst een waterteiltje eronder gezet en vervolgens zaterdagochtend mijn vriend en zijn vader aan het klussen gegaan. Keukenkastjes van de muur af om de leidingen bloot te leggen. Het technische deel snapte ik vervolgens niet zo, maar toen een nieuw stuk leiding erin gezet, lekkage was verholpen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben we al vanaf het begin last dat er niet genoeg waterdruk op de koude kraan staat in de keuken, de warme kraan doet het wel gewoon. Dit wilden we later even rustig oplossen, maar de boosdoener diende zichzelf aan.

Dit stukje leiding is dus helemaal dicht gegaan van de corrosie. :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot zijn we van vreselijke bloemetjesgordijnen (kwamen bij het huis) naar ijsblauwe gordijnen gegaan (gekregen van oma van mijn vriend).

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zei, kleine dingetjes, maar het houdt ons wel bezig. :Y)
Op de planning staat nu: Verder met de tuin, nog steeds wachten op het dakkapel, en lekker verder studderen in ons heerlijke huisje.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:03

Schop het topic even een heel eind de lucht in.

Maar wat gaaf!
Mijn vriend en ik hebben dit huis ook nog zien staan, maar toch besloten om voor een huis te gaan wat meer 'af' is.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:59

kelliiee1993 schreef:
Schop het topic even een heel eind de lucht in.

Maar wat gaaf!
Mijn vriend en ik hebben dit huis ook nog zien staan, maar toch besloten om voor een huis te gaan wat meer 'af' is.

Hallo Kelly,

Wat leuk dat jullie naar hetzelfde huis hebben gekeken. Wonen jullie dan ook in de buurt nu, of niet?

Ik heb echt al veel te lang niets laten horen. Mijn excuses. Ik ben niet goed in volgtopics, maar ik ga het toch nog even proberen.

Ik ben flink aan de slag gegaan in het toilet. Die had rode voegen en rode kozijnen. Vreselijk, was dat. Ik heb de tegels overgeschilderd met betonlook verf van de Action en het bevalt me erg goed! Staat zoveel strakker.

Afbeelding

Ondertussen (niet huisgerelateerd) hebben we een kippenhok gemaakt. Heeft flink wat weken geduurd voordat we deze volledig af hadden, maar hij staat eindelijk! En ik ben er echt heel erg blij mee! :D Kippen wat minder want nu mogen ze niet meer los in de tuin. :+

Afbeelding

Afbeelding

Brandhout kunnen krijgen van iemand, dus er moest ook maar snel een houthok komen. We hebben de oude kippenren gebruikt als 'frame' en daar overheen een dak gemaakt. Scheelde weer wat werk, en nu ligt het hout voor de open haard droog.

(De open haard is overigens geveegd en gekeurd, dus we kunnen veilig stoken! *\o/* )

Afbeelding

Via een vriend van Roy hebben we dakramen gekregen, die waren van een aanhanger af gevallen en er zat nauwelijks een krasje op. Dakraam gemaakt in de slaapkamer die we momenteel bewonen en de andere hebben we later in de 'muziekkamer' gezet. Geeft een bak met licht zeg! :D

Kleine slaapkamer/logeerkamer
Afbeelding

Muziekkamer (met beginsel van de nieuwe tussenmuur die hersteld wordt)

Afbeelding

Om bovenstaand even toe te lichten: De tussenmuur bestond dus uit alleen kastenwand, maar geen echte muur. Hier zijn mijn vriend en vader deze weer opnieuw aan het opbouwen met gipsblokken.

Afbeelding

Ondertussen heb ik met mijn moeder de hal opgeknapt. De wand met schroten blauw gemaakt. Ik ging voor helder zeeblauw, maar thuis leek het toch best wel babyblauw. :o Dus op hoop van zegen het erop gesmeerd, en het staat eigenlijk best prima. :D

Alle deuren eruit...
Afbeelding

Het contrast tussen het vies gele en het heldere wit. Zo blij dat al het beige eruit gaat.

Afbeelding

Mijn moeder viel half van een stoel en de emmer latex was de dupe. Gelukkig het grootste deelte gewoon terug kunnen scheppen. Een deel was het kruipluik in gedropen. Heerlijk. :+

Afbeelding

Ook de deuren konden dat verfje echt wel goed gebruiken. :o

Afbeelding

Nog een steigerhouten plank opgehangen, wat haakjes erin voor sleutels en wat decor, en het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Weer een heleboel gebeurd dus! Momenteel bezig met de keuken (foto's volgen) en we wachten op de dakkapel (die al 1 mnd geleden zou komen) dus er zit weer veel werk aan te komen.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 23:45

Vorige week kwam ik thuis van werk en had mijn vriend in het washok een mooi werkblad gemaakt met nog 2 opbergvakjes links van de droger. 2 dagen later tijdens mijn vrije dag was het aan mij om hem te schilderen en ik had nog knalblauw liggen van de hal dus dat er maar op gesmeerd.

Het is wel fleurig in ieder geval. :+

Afbeelding

Verder hebben we tegels uitgekozen voor de keuken en we gaan voor deze tegel:

Afbeelding

De foto's van de keuken volgen nog, dit moet ik een keer vanachter mijn laptop doen!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:57

En dat noem jij een bouwval? Jemig dan woon ik helemaal in een krot of onverklaarbaar bewoonde woning

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 07:53

pillow schreef:
En dat noem jij een bouwval? Jemig dan woon ik helemaal in een krot of onverklaarbaar bewoonde woning

Nee, ik besefte me al dat de titel heel slecht gekozen was maar kan hem niet meer aanpassen. :')

Het is verre van een bouwval, als ik sommige projecten hier voorbij zie komen! Gelukkig is het gewoon bewoonbaar en comfortabel.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 23:21

Weer een flinke update! *\o/*

Allereerst hebben we boven op de slaapkamer de nieuw gemetselde muur nu ook gestuct! Het was een First, dus al zoekende met een youtubefilmpje aan de slag gegaan, en dat ging toch best aardig. :+

Eindresultaat is matig, maar voldoende.
Afbeelding

Daarnaast hebben we een belachelijk goedkope keuken op de kop kunnen tikken, en aangezien onze aannemer van de dakkapel niets meer van zich laat horen en dat dus nog wel even kan duren, hebben we de keuken voor 600 euro overgenomen. (Inclusief inbouwapparatuur: 6 pits gasfornuis met afzuigkap, magnetron, oven, koelkast.)

Betekende wel dat we in een opwelling onze keuken hebben laten ophalen (gratis op marktplaats in ruil voor zelf demonteren) en prompt zonder keuken zaten. :+ Volgens mijn vriend was de nieuwe keuken wel in 2 weekeindes geplaatst, maar ik was al wel wat sceptisch en momenteel zijn we er nog gestaag mee bezig. Gelukkig begint het nu wel echt op te schieten!

Onze 'keuken', verdwenen! |(

Afbeelding

Blijkbaar stonden de kastjes links simpelweg op pallets. :')
Afbeelding

En achter de kastjes en gasfornuis kwam deze deur tevoorschijn.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens een nieuwe indeling van de keuken gemaakt. (En laten tekenen bij het uitzoeken van de tegels) We gaan veel minder bovenkastjes doen, en houden een gigantisch werkblad zo. Het was even passen en meten omdat de nieuwe keuken oorspronkelijk een U-keuken was. Maar met wat puzzelen komen we er wel!
Afbeelding

Keuken plaatsen heeft twee weekeinden gekost. }:0

De achterwand van de keuken in de voorstrijk gezet (oranje).
Afbeelding

En daarna gestuct (vandaag)
Afbeelding

De muziekkamer boven het laatste laagje definitieve stuc gedaan. Ik ben erg tevreden!
Afbeelding

Woensdag staat het op de planning om de keuken te gaan tegelen.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 08:10

Zoals beloofd... hebben we gisteren getegeld!
Ws wat meer gedoe dangepland want tijdens het tegelen bleek er wat kleurverschil in te zitten en na de eerste muur bleken een paar dózen een andere tint te hebben maar hadden we nog een halve getinte doos vs 5 grijze dozen over. Oftewel, we konden het kleurverschil niet meer mooi spreiden en hebben van de eerste muur een flink plakkaat aan tegels erafgehaald, zodat we ze weer konden afwisselen op het 2e deel.

We zijn echtvan 09:00-17:00 bezig geweest, maar toen was het af. *\o/*

En ik ben blij!

Afbeelding

En je ziet vrij duidelijk verschil tussen warme tinten en de grijze tinten. Bachnr verder wel hetzelfde dus daar lag het niet aan...
Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:47

wow jullie maken flinke vorderingen! Gaaf je kippenhok! En de tegels in de keuken...supermooi!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:50

Prachtige keuken zo! De tegelcombi van wat warmer gemixt met grijs vind ik ook heel geslaagd.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:30

Ik kan wel begrijpen dat je voor dat bedrag die keuken niet hebt laten staan, ziet er echt heel goed uit!! En de tegels passen er ook goed bij :-)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 19:22

eva1969 schreef:
Prachtige keuken zo! De tegelcombi van wat warmer gemixt met grijs vind ik ook heel geslaagd.

Die combi was eigenlijk niet eens de intentie. :+ Maar er zat aardig wat kleurverschil dus hebben we het gewoon 'random' getegeld. Bleken we uiteindijk echt bruinige dozen en grijze dozen te hebben en hadden we voor de laatste muur nog 5 bruine tegels en 5 dozen grijs over. ;(

Dus van de eerste muur nog 15 bruine tegels afgehaald en opnieuw getegeld zodat we genoeg bruine hadden voor de 2e muur.

Dus ik ga wel even een klacht indienen, al is het maar voor het ongemak.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:53

Wat een leuk topic en wat wordt het mooi! Petje af!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:11

Nou dat snap ik, ben benieuwd wat de winkel reageert.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:38

Mooie keuken! Waar kwam die deur in de keuken nou op uit? 8)7

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 23:45

huricane schreef:
Mooie keuken! Waar kwam die deur in de keuken nou op uit? 8)7

Die gaat gewoon naar de woonkamer toe. Zaten al te grappen dat we daar een doorsteekluik konden maken via waar we het eten konden opdienen. :P

Maar uiteindelijk toch maar dicht gemaakt. :) Dat is wat fraaier. De deur zt op de plaats waar nu het gasfornuis tegenaan staat.

Zondag gaat mijn vriend boven de tegelwand langs een koof maken voor de afzuigkap en rechts van de wnd een koof om die oudijzeren steunpaal heen. Het is zowaar tijd voor afwerking nu. *\o/*

Ik ben zelf naar mijn opleiding het gehele weekeinde (Natural Horsemanship Instructrice voor de geinteresseerden) dus mag hij even aan de slag. Woensdag mijn vrije dag dus dan ga ik weer voegen. :D