Creditcard met spoed aanvragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 12:30

ING kon mij helaas ook niet helpen, dus nu heb ik een Viabuy kaart aangevraagd. Mocht die niet op tijd zijn, ga ik inderdaad voor de GWK kaart.

Baal wel enorm dat het dus allemaal mis gaat doordat er bij de bank fouten zijn gemaakt |o

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:48

Heb je al gekeken naar een visa debit kaart?

https://www.debitcard.nl/

Geen ervaring met deze specifieke site, maar ik heb een Visa Debit card van mijn Ierse bank (daar hebben ze geen Ideal) en daarmee kon ik alles betalen in The States.

Anoniem

Re: Creditcard met spoed aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:50

Een debit card is hetzelfde als wat wij in NL hebben, je pas van ABN is een debit card. Het enige verschil is dat Visa misschien iets vaker geaccepteerd wordt dan Maestro, maar tegenwoordig valt dat reuze mee.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:55

Niet altijd dan, want met mijn betaalkaart van ING kan ik enkel online betalen via IDEAL. Als ik dus iets in het buitenland wil bestellen moet ik dat doen of met mijn NL credit card of Ierse debit card.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:07

Gezien het voor je werk is, ms hebben zij een bedrijfs creditcard? Neem aan dat je je uitgaven toch bij hen moet declareren anders?
Bij ons bedrijf hebben de mensen voor op reis een creditcard van het bedrijf (wel op eigen naam geloof ik, maar iig door het bedrijf aangevraagd en niet privé), ms is zoiets mogelijk als je veel moet reizen? Heb je nl ook geen last van een BKR registratie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:13

Ja, ik zou inderdaad met je werk overleggen. Zelfs als ze er niet zo heel enthousiast over zijn een bedrijfscreditcard uit te lenen, is dit toch een situatie waarin het niet binnen je macht was een credit card te regelen, en je reist uiteindelijk wel voor je werk. Dus ik zou eerder dat doen dan bij collega's.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:19

Op huurauto's en hotels na kun je ook met je gewone pinpas prima uit de voeten. Wij halen altijd cash geld bij een Amerikaanse bank (gewoon bij zo'n muur-ding) en betalen dan in restaurants en supermarkten cash.
Is het ideaal? Nee. Kan het? Ja.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:20

Hilary schreef:
Op huurauto's en hotels na kun je ook met je gewone pinpas prima uit de voeten. Wij halen altijd cash geld bij een Amerikaanse bank (gewoon bij zo'n muur-ding) en betalen dan in restaurants en supermarkten cash.
Is het ideaal? Nee. Kan het? Ja.

Dan moet je wel ervoor zorgen dat je niet in de problemen komt met je dag limiet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:26

Maar je daglimiet is vrij simpel (althans, bij ING) aan te passen en dat gaat sneller dan een credit card. Wel moet je (uiteraard) zorgen dat je je pas in het buitenland kunt gebruiken.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:39

Ik zou niet te moeilijk denken hoor. Ik ben nu zelf 2x in Florida geweest en dat ging prima zonder credit card. Alles wat je eventueel pre paid kunt regelen, is net zoveel waard als je gewone bankpas. En een echte credit card op jouw naam ga je voor 4 mei echt niet meer regelen. Ik zou er de tijd en moeite niet in steken. Zorg voor voldoende cash op zak en bedenk wat je daar nu uit gaat geven? Alle restaurants ed kun je gewoon cash betalen en de meesten ook met je bankpas. Auto huren gaat ook met een pre paid cc niet lukken, dus daar hoef je het niet voor te doen. Hotel is al geregeld. Dus het komt wel goed ;). Relax, het komt wel goed! Veel plezier vast

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 16:21

boeflover schreef:
Gezien het voor je werk is, ms hebben zij een bedrijfs creditcard? Neem aan dat je je uitgaven toch bij hen moet declareren anders?
Bij ons bedrijf hebben de mensen voor op reis een creditcard van het bedrijf (wel op eigen naam geloof ik, maar iig door het bedrijf aangevraagd en niet privé), ms is zoiets mogelijk als je veel moet reizen? Heb je nl ook geen last van een BKR registratie

Klopt, vanuit het werk kan ik er ook één krijgen. Maar die kan ik pas aanvragen vanaf de dag dat ik in dienst ben, daarna duurt het ook circa twee weken. Ik ben per 1 mei in dienst, dus dat wordt hem niet :+ Vandaar dat ze ook aanraden om hem zelf te regelen via je bank.

Cash ga ik sowieso doen uiteraard. Overigens ga ik naar Ohio, naar een niet toeristische stad. In de weekenden ga ik waarschijnlijk wel naar bekende plekken aangezien ik dan vrije tijd heb :)