De struggles van een fatsoenlijke bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:31

Gezien je aangeeft dat je partner nogal lang is zou ik niet kiezen voor de ektorp van Ikea. Te ondiepe zit voor hem waarschijnlijk.

Wij zijn beide lang ( 1.88 en 1.96 ) en hebben hoekbank Lecce van Trendhopper. Diepe zit. Hoge rugleuning. En heerlijk brede chais longe waar je samen op past! :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:06

Wij wilden nooit een bank bij Ikea kopen, de meeste daar zitten écht waardeloos. Tot dat we laatst daar voor iets anders waren en tegen het Kivik model aanliepen. Een bank met zo'n koudschuim principe. Hij zit voor ons beide goed en er zat ook nog een kleur tussen die wij mooi vinden. 4 weken later nog eens terug gegaan en onze gedachten waren niet veranderd. Toch maar van ons geloof afgestapt en een Ikea bank gekocht :') Een grote boekbank met aan de andere kant een sjeselong (schrijf ik dat goed?) voor €1100,-.

Urbanus

Re: De struggles van een fatsoenlijke bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:11

Chaise longue.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:22

wij hebben ook de Ikea Kivik, mooie hoekbank en zijn er nu bijna 1 1/2 jaar later nog steeds blij mee. Minstens 15 jaar geleden had ik de Ektorp, was ook een fijne bank maar heb het idee dat de vulling van de kussens nu anders is? Als je even Family lid wordt dan kun je ook nog een leuke korting meepakken als ze de banken in de actie hebben.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:30

Ik lees even mee heb nu hetzelfde als TS !

Al heel wat banken gezien maar toch niks waarvan ik denk ja <3

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:01

Ik ben zelf 1.86, En wij hebben een Ektorp van de Ikea, als je huisdieren hebt, is het ook een ideale bank, je kan de hoezen, wassen, en nieuwe van kopen als je de kleur beu bent, wij wisselen de kussens wel soms om, van plaatsen waar wij niet zitten, naar de plaatsen waar wij vaak zitten, zitten namelijk altijd op de zelfde stuk. Niks niet door gezakt, ondanks dat wij niet voorzichtig mee zijn (4 honden) Ik mag graag op de bank liggen (3 zitter kan ik gestrekt liggen) niet te zacht en niet te hard.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 15:13

Fijn om te horen dat toch veel mensen goed zijn uitgevallen met een Ikea bank. We gaan maandag kijken!

Wel een nadeel dat je het bij Ikea met de prijs moet doen. Bij andere zaken kun je nog een beetje afdingen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:22

Jag älskar ikea <3 de prijs tja das jammer maar over het algemeen zijn de vrij goed als er wat mis gaat :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:33

Er staat nu een bokt reclame voor banken hier haha, chateu d’ax, nooit van gehoord.
Onze banken en meubels komen van woonsquare cansaan, ligt er maar net aan welke verkoper je hebt of het fijn is of niet haha. Wij hebben elektrisch verstelbare banken (met een knopje) en voor ons is dat echt ideaaal, maar ze hebben best veel. Ook hogere modellen waar ik (1.70) niet bij de vloer kon als ik onderuitgezakt ging zitten, hahah. Wij hadden toen een hele fijne verkoper die niet aandrong en echt meedacht.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:06

wij hebben ook een heerlijke bank van Ikea. de Nockeby bank. wat een heerlijk ding nu 3 jaar oud en ziet er nog super uit. geen ''zitplek'' te zien. en nog mooi stevig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:10

Wij hebben de Ikea Kivik in antraciet en die is na een jaar gigantisch verkleurd. Heb nu een mooie bruine bank := Dus houd dat in je achterhoofd. Zelf zijn wij dus ook opzoek naar een nieuwe, maar voor ons geen Ikea meer.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:21

Wij hebben zo'n zelfde soort probleem gehad vorig jaar. Mijn vriend is erg lang, dus de normale banken hebben een veel te korte zitting en daar kan hij dus niet erg lekker op zitten.

Uiteindelijk hebben we onze droombank gevonden bij potz wonen, wat kleinere winkel hier in de buurt.
Kon helemaal op maat gemaakt worden, kleur, stof, maten, alles kon naar wens. We hebben hem nu ruim een jaar en hij ziet er nog net zo mooi uit als de eerste dag, terwijl we een hond en kat thuis hebben die ook wel eens er bij op de bank kruipen. Inderdaad voor die schuimsoort gaan in de kussens, zit heerlijk en blijft ontzettend mooi!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:25

Als je er echt geld voor uit wilt geven Goossens,echte kwaliteits winkel. Eisen voor de leveranciers zijn daar hoog.

Wij zijn zelf naar home budget store in Horst(Limburg) gereden. Daar in de buurt zit ook Poels wonen en slapen, de duurdere variant van de home budget store.

Veel banken geprobeerd bij de budget store. Ik zelf heb erg korte bovenbenen dus ik was echt opzoek iets dat mij ook zou passen en niet alleen grote mensen ;). Maar we zijn geslaagd met een budget van onder de 1000 euro. Hebben de bank nu al een half jaartje en er zijn nog geen zit plekken en verkleuringen ontstaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:26

Ooh wat herkenbaar... Ik ben zelf eens janken de winkel uit gegaan nadat we uiteindelijk een mooie en goed zittende bank hadden gevonden maar echt geen van de stofjes mooi vonden :') ook beide enorm verschillend maa lengte. Ik ben zelf uiteindelijk toch geslaagd bij Haco en nog voor mijn budget van 1000 euro

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:35

Selina schreef:
Wij hebben de Ikea Kivik in antraciet en die is na een jaar gigantisch verkleurd. Heb nu een mooie bruine bank := Dus houd dat in je achterhoofd. Zelf zijn wij dus ook opzoek naar een nieuwe, maar voor ons geen Ikea meer.

Wat raar zeg. Hier helemaal niks verkleurd. Ben je er wel mee teruggegaan?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:48

Onze eerste bank is 10 jaar meegegaan een seats and sofa van 500 euro :')

Nu weer voor een redelijk goedkope bank gegaan die zit heerlijk en vind dure banken zonder van het geld ook ivm onze honden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:48

Kinke schreef:
Selina schreef:

Wat raar zeg. Hier helemaal niks verkleurd. Ben je er wel mee teruggegaan?

Ja, maar de bon is kwijtgeraakt tijdens de verhuizing dus dan konden ze er niks meer mee.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:54

Maureen_M schreef:
Duur hoeft niet altijd te betekenen dat het goed is :) ik weet niet of jullie bekend zijn met de zaak ‘seats en sofa’. Echt een rotzaak. Hele agressieve manier van verkopen en banken staan makkelijk geprijst voor 1500+. Verkoper zei ‘als jullie vandaag beslissen mag die voor 700 euro weg.’ Kreeg er maar een apart gevoel bij en de bank voelde nogal cheap aan.

Hopen dat het vanmiddag rustig is op t werk zodat mn vriend eerder naar huis kan en we weer een ronde woonboulevard mee kunnen pakken :D

Dat is ook niet bepaald een gerenommeerde winkel :')
1x Googlen en je weet dat je daar moet zijn als je bedonderd wil worden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:45

Mijn vorige bank was ook van Seats ...en echt een heerlijke bank.

Ik weet gewoon niet wat ik wil. Wil ook een nieuwe vloer en miss andere meubels maar ik ben gewoon echt niet zo styling aangelegd.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 00:02

Vandaag een bezoek gebracht aan Ikea. De Kivik zat lekker maar voor de rest zat er geen enkele andere bank tussen in de showroom die ons aansprak...

Toen we naar buiten liepen keek ik verderop en zag ik Goossens liggen, eenmaal aangekomen was er een heel deel vd woonboulevard die ik nog nooit gezien had.... oeps
Buiten Goossens lagen er nog 5(!) andere meubelzaken. Enkele banken gezien die ons echt aanspraken en ook nog hele nette prijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hebben ook de mogelijkheid zelf samen te stellen dus dat maakt het extra leuk!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:59

wel heel verschillende stijlen qua voorbeelden :D
Die eerste is echt zo'n ouderwetse bank, de laatste lekker strak :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 21:31

Heel wisselend he! Comfort is bij ons belangrijker dan uiterlijk. Het moet wel een beetje bij de rest passen maar zelf twijfelen we nog om de huidige imboedel te verkopen en te vervangen voor andere spullen!

Mijn vriend is echt een fan van het industrieel, ik daarintegen weer niet zo. Moeten we dus nog ff beetje uitvechten :+ haha