Dure rekening van autodealer, maar probleem niet verholpen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:33

Ik persoonlijk vind 133 echt niet veel. Ze hebben er immers toch tijd ingestoken. Uitlezen kost normaal al wel 75 euro. Dus als ze dat onder de garantie hebben geschoven, is dat netjes.

Verder hebben ze voor dat bedrag echt maar 1.5 uur werktijd gerekend. Zeer netjes.

En tja no cure no pay is wellicht wat voorbarig.

Hoor wat ze te zeggen heeft en dan kom je er zeker wel uit

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:37

Jessica_R schreef:
Volgens mij ontstaat hier een misverstand :')
Probleem is niet gekomen door te weinig olie, maar door te dikke. Overigens vind ik een keer per half jaar peilen niet zo gek hoor :Y) Als een auto bij aflevering op het juiste peil is gezet dan ga ik er niet vanuit dat ik na 5 maanden 2,5 L olie moet bijvullen.. dat het achteraf te dikke olie bleek was natuurlijk mijn fout.
Feit blijft dat de merkdealer zn werk in mijn ogen niet goed heeft gedaan (nee niet alles valt met computers op te lossen blijkt maar weer..) ze hadden mijns inziens verder moeten kijken dan alleen uitlezen van storingen.. de andere monteur wist naar aanleiding van het telefoon gesprek al wat eraan schortte. Ook blijkt dit een typisch probleem te zijn voor dit type motor. Dan zou je verwachten dat een seatdealer dat helemaal wel moet weten.

Afijn ik ga morgen bellen en zal wel horen wat ze te zeggen hebben. Misschien denk ik ook wel iets te simpel: no cure, no pay :')

Was het maar zo'n feest -O- . Ik ben met mijn vorige auto ruim 1000euro kwijt geweest (in verschillende rekeningen wel) omdat het cabriodak niet goed opende en sloot. Iedere keer weer een sensor stuk volgens hun, soms wel 2 in de week. Na 4 sensoren ben ik er mee gekapt, maar de zomer erna toch naar een andere garage gegaan om opnieuw te laten kijken. 10minuten werk en de slotvanger afgesteld, rekening van 20euro.
Ben daarna aardig ver gegaan bij bovag en bij de garagehouder om iets van die 1000euro terug te zien, maar had geen poot om op te staan. Het heeft mij wel bewust gemaakt hoe kwetsbaar je bent als auto-eigenaar zonder al te veel kennis van auto's.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:37

Persoonlijk deed ik mijn verhaal via de mail, dan heb je bij een antwoord iets om op terug te vallen, straks wordt het een welles nietes spelletje als zij je telefonisch iets toezegd wat ze bijvoorbeeld niet kan/mag en dan weet ze nergens meer van. Of je moet het gesprek opnemen maar dan moet je het wel van te voren melden mocht je het later eventueel willen gebruiken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:38

YellowCorn schreef:
Heb niet alle reacties gelezen, maar in het uiterste geval kun je nog verhaal halen op facebook. Vergeet dan niet de merkdealer te taggen, zodat ze het ook zien.

Ik zou dat niet echt netjes vinden hoor als je dat zou doen. Ze is toch niet onmenselijk behandeld of een giga rekening? Laat als eerste de garagevrouw nog even aan het woord. Zou het erg laag vinden als je dat zou doen :=
133 euro voor enkele keren naar je auto kijken en onderzoeken vind ik geen absurd bedrag.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 22:42

Emmer schreef:
Als jij er nu 2,5 liter olie hebt moeten bijvullen,dan is het oliepeil zodanig laag geweest dat je er sowieso schade aan hebt overgehouden (inwendig).

Als hij op dikke olie heeft gereden, geeft vaak weer dat hij een redelijk verbruik heeft. Ik zou de komende weken vaak peilen en als hij veel verbruikt er mee naar je verkopende dealer gaan.

Ik zal je gekker vertellen.. 5 maanden na aankoop 2,5 L. Bijgevuld. Toen startproblemen dus die mengsmering erbij laten doen. Toen 18 december met de beurt alles ververst met de juiste olie. En nu vandaag reed ik (godzijdank heel dicht bij een garage) een wat scherpere bocht en ping olie lampje ging even een seconde branden. Dus direct naar die garage. Weer praktisch leeg.. dikke 2L bijgevuld door de garage. Nu over 3 weken daar een nieuwe controle peiling om te zien wat het verbruik is.

Goof

Re: Dure rekening van autodealer, maar probleem niet verholpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:46

Tja, de een gebruikt nu eenmaal meer dan de ander. Ik heb ook een auto die (mijns inziens) bizar veel verbruikt. Gewoon goed in de gaten houden en tijdig bijvullen.
Overigens kwam ik er ook pas achter na meldingen van storingen aan de motor.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 22:47

Ja dat blijkt ja :( toch maar elke maand in mn agenda zetten en zorgen dat ik altijd olie bij heb in de auto!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:51

Hier is werkplaarstarief 55 euro.

Uitlezen doen ze hier als service.
Uitmeten ook wel.

Heb je BOVAG garantie?

Tip: koop GOEDE olie. Niet van de action ofzo!
En ja, goede olie is duur.
Maat is wel het levensonderhoud van de auto.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:55

Jessica_R schreef:
Emmer schreef:
Als jij er nu 2,5 liter olie hebt moeten bijvullen,dan is het oliepeil zodanig laag geweest dat je er sowieso schade aan hebt overgehouden (inwendig).

Als hij op dikke olie heeft gereden, geeft vaak weer dat hij een redelijk verbruik heeft. Ik zou de komende weken vaak peilen en als hij veel verbruikt er mee naar je verkopende dealer gaan.

Ik zal je gekker vertellen.. 5 maanden na aankoop 2,5 L. Bijgevuld. Toen startproblemen dus die mengsmering erbij laten doen. Toen 18 december met de beurt alles ververst met de juiste olie. En nu vandaag reed ik (godzijdank heel dicht bij een garage) een wat scherpere bocht en ping olie lampje ging even een seconde branden. Dus direct naar die garage. Weer praktisch leeg.. dikke 2L bijgevuld door de garage. Nu over 3 weken daar een nieuwe controle peiling om te zien wat het verbruik is.

Dat klinkt eerder alsof er een lek ergens zit. Je auto hoort niet zo veel olie te verbruiken?

Ik heb zelf een Seat, 8 jaar oud. Ik check NOOIT mijn oliepeil, ding krijgt ieder jaar een verversing met de APK en een nieuw filter en mocht de olie opraken, dan gaat het lampje wel branden.. Gaat bij mij om een diesel.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:03

Wat betreft de rekening vind ik dit een schappelijke prijs. Op Facebook gooien lijkt me in deze situatie niet fair.

Wat betreft meer olieverbruik; Er zijn meerdere modellen te noemen met technische mankementen in de benzinemotoren welke overmatig olieverbruik problemen binnen de VAG-groep kunnen hebben, voornamelijk van 2008 tot 2012. Maar ook daarvoor zijn er modellen geweest welke overmatig olieverbruiken. Bijvullen moet bij die probleem motoren eens in de 500-1000 km. Er zijn er meer merken waar het voorkomt, waaronder de benzinemotoren van BMW.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:27

Jolliegirl schreef:

Action verkoopt ook gewoon Valvoline en Shell olie.
Daarnaast is het absoluut geen probleem om in een (wat) oudere auto de Techno te gebruiken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 00:02

Mijn Alto verbruikte een liter olie per 2000km. Mijn huidige auto verbruikt duidelijk minder, de auto tussendoor heb ik wel eens bij moeten vullen, maar is het niet duidelijk naar voren gekomen (die had een ander grapje: namelijk trilde de tuimelaar er van los. 5000km na aanschaf lag hij er los bovenop, de monteur snapte niet dat ik de motor niet aan gort had gereden de laatste 60km. 5000km later bleek er alweer een bout half los te zitten. Auto is daarna de winterstop in gegaan en niet meer eruit gekomen).

Het aantal maanden dat er met een auto gereden is, zegt mij niet zo veel. Het aantal kilometers is veel meer van belang (mits hij niet lekt tijdens het stilstaan).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 00:08

Bij 'dure' rekening in combinatie met auto's denk ik persoonlijk niet aan 133,-, maar meer aan een nulletje extra. Automonteurs zijn nu eenmaal niet goedkoop wat uurloon betreft. Zij hebben werk in jouw auto gestoken en ik vind het schappelijk gerekend. Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonnee kijken en bepalen of 133 veel geld is. Maar ik denk dat het wel een realistische prijs is.

Neemt niet weg dat het wel vervelend is dat ze je probleem niet konden oplossen. En

Ik zou je gesprek morgen even afwachten en niet meteen met Facebookposts gaan smijten zoals hier door enkelen wordt aangeraden. Tot dusver hebben ze je steeds netjes te woord gestaan en ben je nog in gesprek. Dan is het niet eerlijk ze aan een schandpaal te nagelen op facebook.

Succes met je auto iig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 00:50

Op zich valt het mee de rekening... Maar het feit dat ze zo "simpel' probleem over het hoofd hebben gezien en dat je vervolgens bij ander moet laten oplossen vind ik wel iets om aan te kaarten

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:07

Apart dat er mensen zijn die nooit hun olie peilen. Het kost je 5 minuten als het niveau goed is en als je het regelmatig doet heb je problemen sneller in de gaten. Een nieuw motorblok of nieuwe auto is op die manier gewoon te voorkomen.
Je gaat toch ook niet met je paard pas naar een hoefsmid op het moment dat ie kreupel loopt, terwijl je allang had kunnen zien dat hij slecht op z'n voetjes staat?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:25

Blijkbaar vinden velen het normaal dat een auto (aardig) wat olie verbruikt. Ik ben het totaal niet gewend. Ik controleer regelmatig maar hoef nooit bij te vullen.
Met mijn vorige auto's ook niet, zelfs niet toen de km stand boven de 250.000 km kwam niet.
Ben het eens met de tip om goede olie te kopen, die zal langer mee gaan en is beter voor de motor! De olie die in mijn auto gaat kost meer dan 13 euro per liter dus bij het vervangen ervan bij de beurt is dat altijd wel kassa maar motorschade kost je meer.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:27

Vervelend dat ze zo'n simpel probleem niet hebben ontdekt, TS. Ik ben ook benieuwd wat ze daar over zeggen.

Mijn auto (Daihatsu cuore uit 2007) verbruikt zeer weinig olie. De volkswagen passat uit 2006 van mijn man is heel wat dorstiger. Die checken we vaker en hij heeft altijd olie in de auto.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:31

Dat is dus een bekend probleem bij VW, kan zeker wat aan gedaan worden vermoed ik maar dan zal je blok in z'n geheel uit elkaar moeten en worden gereviseerd. Dat is waarschijnlijk ook bij TS een goed idee, aangezien die al 2x extreem laag oliepeil heeft gehad. Maar dan ben je wel even je auto kwijt....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:37

Brainless schreef:
Jolliegirl schreef:

Action verkoopt ook gewoon Valvoline en Shell olie.
Daarnaast is het absoluut geen probleem om in een (wat) oudere auto de Techno te gebruiken.

Had duidelijker moeten zijn, ik bedoelde dus die goedkope meuk.

Mijn Starlet reed er prima op.
Mn opel is erdoor kapot gegaan.
Wist ik veel.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:48

Er zijn ook meer verschillen in olie dan alleen de viscositeit waar je om moet denken. Als je verschillende merken door elkaar gooit kan de smering en anti roest werking ook achteruit gaan. Dus als er 5W30 in gaat volstaat niet meteen elke 5W30.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:49

Ben ik de enige die het een heel raar verhaal vindt dat je te dikke olie in een auto kunt hebben (wat voor verkeerd type olie is er dan ingegaan? Zoveel verschil in dikte zit er toch niet tussen 5W40 en 20W40 om maar eens wat te noemen), dat je daardoor startproblemen hebt (de olie is dan zó dik dat de cylinders vastgeplakt zitten of zo?) en dat de oplossing mengsmering (= brandstof voor oude tweetaktmotoren) toevoegen is? Waarom dan niet gewoon een scheut benzine in de olie? Want dat ís mengsmering tenslotte...

Het olieverbruik is verder wel typisch VAG-hoog ja... Ik rijd Japans en hoef nooit bij te vullen. 1x in de 30.000 km gaat het ding naar de garage en dan zit-ie nog boven minimum.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:02

VAG, bedoelen jullie daar die 2 merken mee als afkorting?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:09

Volkswagen Audi Groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:14

Jolliegirl schreef:
VAG, bedoelen jullie daar die 2 merken mee als afkorting?

Staat voor Volkswagen Aktien Gesellschaft, maar daar vallen tegenwoordig ook Audi, Seat, Porsche, Skoda, Lamborghini, Bugatti, Ducati en Bentley onder :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:31

Ts, wanneer het elke keer hetzelfde probleem is en de eerste keren nog onder je bovag garantie viel dan kunnen ze je niet afschepen nadat je half jaar garantie is afgelopen met de woorden: Er is meer gedaan. Indien het om hetzelfde probleem gaat dan zou ik bij de garage eens informeren hoe je een klacht bij de Bovag in kunt dienen wanneer zij eisen dat je de rekening betaald.