Muizen in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:11

Oe ook elk jaar last van en ze planten voort als een trein. Hier doen we vallen neerzetten met chocopasta...langs de muren want daar lopen ze langs. Met staalwol gaatjes in muren dicht gemaakt. Zo binnen no time 18 muizen gevangen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:36

Hier ook de ouderwetse klapklemmen met pindakaas, werkt het beste en is veel minder erg dan een lijdensweg met gif.

Anoniem

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:06

Je mag mijn kat wel lenen , op de boerderij geboren en eet de gehele muis op :D

Wel vervelend muizen in huis -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:21

Ik zag toevallig laatst een filmpje met allerlei diervriendelijke muizenvallen. De meest simpele is de kom met pinda olie. Misschien kan je dat proberen? https://www.dumpert.nl/mediabase/741371 ... _ziet.html
En als je ze kwijt wil pak je een grotere kom met meer olie waardoor ze op den duur verdrinken

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:35

Rebecca schreef:
Je mag mijn kat wel lenen , op de boerderij geboren en eet de gehele muis op :D

Wel vervelend muizen in huis -O-

Wij hebben ook een kat en die vangt ook goed, maar die kan boven de muizen niet makkelijk vangen, zitten tussen de vloer en het plafond.
s'Nachts willen we hem niet boven en dat wil hij zelf ook niet dus dan hebben de muizen vrij spel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:38

xSCWx schreef:
Ik zag toevallig laatst een filmpje met allerlei diervriendelijke muizenvallen. De meest simpele is de kom met pinda olie. Misschien kan je dat proberen? https://www.dumpert.nl/mediabase/741371 ... _ziet.html
En als je ze kwijt wil pak je een grotere kom met meer olie waardoor ze op den duur verdrinken

Of je zet de frituurpan open. Wel de stekker erin doen. :+

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:59

Eten opbergen in trommels enz zodat de muizen er niet bij kunnen en een poes nemen werkt het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:11

xSCWx schreef:

Want dat is diervriendelijk :+
Ik vind dat persoonlijk echt te ver gaan. Zorg in ieder geval dat ze snel dood gaan ipv ze te martelen door ze in olie te laten verdrinken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:14

Ik heb een paar opties die werken.
De ene is al wat diervriendelijker dat de andere maar muizen vernielen echt je huis als ze met veel zijn.... := :/

Je kan je diervriendelijke val nemen en hier is de truc pindakaas.
Je doet pindakaas op het plaatsje en je dipt het even in kleine vogelzaadjes.
Succes gegarandeerd.

De andere methode is een ton waar ze makkelijk langs boven ingeraken maar te diep is om terug uit te springen.
Op de bodem leg je een laagje knaagdierenvoer met brood ofzo.
Dan neem je een oude visspaan of spatel (of wat dan ook) en je mept alles dood dat in de ton omhoog springt. Dode muizen verwijderen en wachten op de volgende lading.

Je kan ook eens horen bij jagers met fretten of ze eens langs willen komen ;)
Of idd even een kat of jack russel lenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:24

xSCWx schreef:

Diervriendelijk?
Ik denk dat wij een andere definitie van diervriendelijk hebben.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:31

Uiteraard is die laatste optie niet diervriendelijk (had ik er bij moeten zetten), maar als je het filmpje kijkt zie je dat het wel diervriendelijk is want daar verdrinken ze niet. Ze zitten alleen in de val. Maar aangezien ts nu ook opzoek is naar minder diervriendelijke opties dacht ik, ik zet de laatste optie er ook maar bij ;) al schijnt verdrinken an sich geen hele rotte dood te zijn, op de paniek vooraf na natuurlijk. Maargoed dat is een andere discussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:45

xSCWx schreef:
Uiteraard is die laatste optie niet diervriendelijk (had ik er bij moeten zetten), maar als je het filmpje kijkt zie je dat het wel diervriendelijk is want daar verdrinken ze niet. Ze zitten alleen in de val. Maar aangezien ts nu ook opzoek is naar minder diervriendelijke opties dacht ik, ik zet de laatste optie er ook maar bij ;) al schijnt verdrinken an sich geen hele rotte dood te zijn, op de paniek vooraf na natuurlijk. Maargoed dat is een andere discussie

Die enorme paniek van die beestjes in die schaal is echt verre van vriendelijk. :n
Hoe smerig ik de beestjes ook vind, dit kun je echt niet maken.
Een langzame, pijnlijke gifdood is vriendelijker dan dit filmpje met de schaal olie.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:08

Sja daar verschillen de meningen over. De een vindt het diervriendelijk als het beestje niet dood gaat, de ander vindt het diervriendelijk als het beestje gelijk dood is en de ander vindt het diervriendelijk als ze een langzame pijnlijke gifdood sterven. Uiteindelijk is het allemaal niet leuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:17

Wij hadden vorig jaar een muis in huis.
Onze 3 katten vingen hem/haar niet.

Onze zoon de muis in een pot gevangen om uit te zetten.
Muis sprong er uit.
Uiteindelijk plastic muizenvallen gezet met pindakaas erin.
Dag later was muis dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:21

xSCWx schreef:
Sja daar verschillen de meningen over. De een vindt het diervriendelijk als het beestje niet dood gaat, de ander vindt het diervriendelijk als het beestje gelijk dood is en de ander vindt het diervriendelijk als ze een langzame pijnlijke gifdood sterven. Uiteindelijk is het allemaal niet leuk.

Ik denk dat er werkelijk niemand op de wereld is die de gifdood vriendelijk vindt. Ik denk ook dat jij een van de weinigen bent die die pure paniek van die zeven muizen in die olie vriendelijk vindt. Maar die mening mag je natuurlijk gewoon hebben. :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:25

Zelf vind ik het het vriendelijkst als ze gelijk dood zijn. Maarja, we hebben ook eens een muis in zo’n ouderwetse val gehad die op zijn rug geklapt was. Muis leefde nog dus we hebben hem alsnog moeten verdrinken. Niks werkt helaas perfect en een beest dood maken is nooit leuk. Daarom worden vallen waarbij de muis niet dood gaat ook wel “diervriendelijk” genoemd als je de dood niet diervriendelijk vindt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:37

Ik denk dat een goede muizeval waarbij ze ineen klap dood zijn het meest dier vriendelijkste is.Ik blijf er ook moeite mee hebben maar ondanks dat ik 6 stuks katten exemplaren heb rondlopen en even zoveel honden,vinden muizen blijkbaar ook dat ze recht hebben op een deel van onze woning.In huis komen ze gelukkig niet maar ze zitten in mijn spouwmuren en daar hoor ik ze gretig aan mijn isolatie knagen.We hebben al van die elektronische weg jaag dingen geprobeerd maar die hielpen niet.Dus nu staan er rond het huis toch maar vallen verborgen.
Maar buiten 6 katten en honden heb ik gelukkig ook een man die ze leeg haald.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:00

Ik zet altijd vallen.
1 klap en ze zijn dood

Laatst alleen een zielige muis die was met zijn achterpoten in een val gekomen heeft zich voort gesleept uiteindelijk bij val nummer 2 één voorpoot in een val gekregen en uiteindelijk ik denk gestorven van de honger ... Vond dat wel sneu.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:19

Wij pletten die gewoon tussen het dakraam

Afbeelding

Afbeelding

Dit is overigens helemaal per ongeluk gebeurt, als je het er om zou doen zou het niet lukken.....
We waren s'nachts wakker geworden van geknaag op het dak.
Toen we s'morgens het dakraam open deden om te zien of er iets zat en het weer dicht deden zat de muis er tussen :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:34

Gianti schreef:
Carol_Beer schreef:
Poes nemen :Y)

Was ik opzicht al aan overwegen :') .. Maar wat als je poes geen jager Is, is de geur dan genoeg?

Zoals die van ons... -O-
We hebben het probleem bij ons gevonden: er was een voeg leeg in de buitenmuur en daar kon er eentje steeds doorheen. Voeg gedicht, nergens last meer van (afkloppen!!!!). We hebben voor alle zekerheid nog wel een klem in het keukenkastje laten staan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:12

8nnemiek schreef:
Diervriendelijke vallen werken prima, vooral die draadvallen met geveerde klep. Je moet de muis idd wel ver weg los laten. Ik breng ze altijd naar het bos.

Die muizen zitten in jouw huis omdat daar genoeg voedsel is. Nieuw territorium heeft geen extra voedsel en al genoeg aanwezige muisjes. De gevechten om voedsel en door niet weten waar te schuilen kwetsbaarheid voor roofdieren is echt niet diervriendelijk.

Zorg dat al je voedsel buiten bereik is en zet klapvallen en/of gif dichtbij waar ze binnenkomen/eten vinden langs de muur (= beschutting en dus meest gebruikte route voor muizen). Ze fokken door omdat er genoeg te eten is om zoveel dieren te voeden, dat oplossen is altijd stap 1. Gif en klemmen/vallen werken slechter of niet als er andere mogelijkheden zijn om aan voedsel te komen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:14

Hangt van de omgeving af, of ze wel of niet overleven, lijkt mij.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:54

Ik heb ook elk jaar weer muizen. Het meest effectieve is toch gewoon zorgen dat ze niet bij eten kunnen. Als ik ze constateer, weer even de touwtjes aanhalen en secuur alles achter slot en grendel. Als er niks te halen valt, is er ook geen reden om te blijven.