Hoe maak je kleine pillen nog kleiner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:23

@ClaudiaHS: doet die van ons ook met bvb de ontwormingspil (niet met alle pillen maar sommige wel). Hier helpt het gewoon om een handje voer te pakken (wat ze normaal in 1x van je hand kunnen happen) en daar de pil tussen te doen. Die van ons ziet dan alleen maar voer en geen pil, neemt met een grote hap alles van je hand en weg is de pil :+

@Palmera: een vloeibare vorm lijkt me in jouw geval het handigste, als deze pillen al de laagste dosering zijn. Ook met pillensnijder krijg je zo'n klein ding niet in 1/8.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:25

Floriske, daar trappen die van mij niet in haha.
Zodra ze hem dan ophappen wordt het vakkundig weer uitgespuugd.
Gelukkig hoeven ze hier niet zo vaak een pil te hebben.

Levitate

Re: Hoe maak je kleine pillen nog kleiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:26

Oh dat is balen. Moet ook wel zeggen dat wij een echte labrador hebben, die proeft niets, die wil gewoon alles naar binnen duwen :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:38

kan je de pillen niet in een lagere dosis krijgen? Dan bedoel ik dus de dosering voor katten? Ik weet niet hoe groot je hond is, misschien is het wel een heel kleintje :o Dat lijkt mij veel makkelijker doseren.
Ik begrijp niet zo goed wat het nut is van 1/8e van een tabletje wat al zo klein is. heb je het idee dat het nog iets doet? Geef je het tegen pijn of ontsteking?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 14:38

Ik weet niet of dat 1/8 tabletje nog iets doet, om eerlijk te zijn. Hij krijgt zat supplementen ernaast met eentje waarvan ik 100% zeker weet dat die effect heeft.

Ik ben ook bang om te stoppen, simpelweg omdat ik op het punt van inslapen stond met deze hond. En zoals hij nu rondbanjert kan hij nog een paar jaar pijnloos mee. Misschien moet ik het proberen, ik laat er mijn gedachten over gaan. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:06

Het hangt compleet af van welk middel.
Ik slik hormonen, en zeer minimale verschillen maken of breken alles.
Denk er niet te licht over..
Als het goed gaat zou ik het zo houden.
Wat je ook kan doen is de pil verpulveren, en met een weegschaaltje tot 100 gram er in totaal 4 gram poeder van maakt inclusief pil.
Dat goed mengen, en dan een halve gram poeder per dag geven.
Poeder kan simpel een soort meel zijn, of een fijn poeder zoals meel.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:15

Wat ook kan is de pil fijnmaken tot poeder tussen 2 lepels.
Papier doormidden vouwen met een scherpe vouw.
Dan poeder op de vouw doen en lijntje maken in de vouw.
Met een mesje het poeder lijntje doormidden delen, nogmaals de delen door midden delen en nogmaals doormidden delen.
Nu heb je 8 gelijke delen poeder. Deze kan je dan in kleine papiertjes opvouwen tot gebruik.

Het beste kun je een andere dosering van het middel nemen dat beter te doseren is, maar als dit niet kan dan zou je het zo kunnen proberen. Hoop dat de uitleg beetje te volgen is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 18:56

Duidelijk, Dioni, dank je!

Het is me helaas niet gelukt vandaag naar de apotheek te gaan. Hopelijk heb ik morgen wat meer tijd.