Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:@Manonutjuh,een vriezer houdt normaal geen rekening met buitentemperatuur toch?die heeft een thermostaat in de vriezer zelf,maar staat los van hou koud het buiten is.
nu,wel ideaal,heel de boel buiten leggen en het bevriest zo weer.
ik gok toch dat je vriezer ergens iets defect heeft hoor.
@Lianne,blij te lezen dat het opgelost is!
ik zou nu zeker kijken om ergens een kraantje lichtjes open te laten staan zodat er stroming op blijft en het niet opnieuw gaat bevriezen,vanaf morgen wat minder wind en iets warmer en in het weekend helemaal dooien,dus het ergste zullen we na vandaag wel gehad hebben denk ik.
linda_arnold schreef:Terwijl ik mijn reactie vanmiddag typte sloegen de honden een aantal keer aan vanuit onze enkel steense bij keuken.....
Ze liggen al dagen dag en nacht in huis vanwege de kou, dus dacht dat het verwennen ook gewennen was en dat die koude bij keuken ze voor dat uurtje visite ze niet zinde.
Doe de deur open.......het was net de sprinkler instalatie........ Honden drijf nat, vloer blank en het water spoot rond. Kraan in de bijkeuken wordt niet gebruikt, aangrenzende buitenkraan is afgesloten. We hebben gewoon water dus nooooooooit bij nagedacht. Inmiddels is de loodgieter geweest en is de leiding afgedopt, maar wat een toeval....
SophieFT schreef:Hier hebben we geen warm water, gadverdamme.
Koud water doet het wel, maar als je de warm water kraan open zet krijg je precies niks. En ik zou zo graag even willen douchen...
Wij wonen in een rijtjeshuis, maar erg slecht geïsoleerd. De harde wind voelen we door het hele huis heen.
Volgens de woningbouw moeten we de verwarming maar even hoog opstoken, terwijl die uit voorzorg de hele nacht overal op 20 graden heeft gebrand, maar op zolder waar de ketel etc staat hebben we geen verwarming. Dan moesten we maar afwachten en proberen de warme kraan zachtjes open te laten uit de hoop dat het water weer gaat stromen.
Geweldige tips dit als je op internet alle horrorverhalen hoort van gesprongen leidingen, maarja hiervoor was het noet nodig om iemand langs te sturen.
Flink balen, laat het maar snel zomer worden!
SophieFT schreef:Verwarming etc hebben we allemaal al aan maar als je bij ons op zolder staat is het net alsof je buiten staat :’) het waait er haast net zo hard. En daar lopen dus ook de leidingen helaas, die wel goed geïsoleerd zijn maar helaas werkt dat met deze kou niet meer... nouja, laten we hopen dat t snel is opgelost want dit word wel vervelend zo!