Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Emmaa_ schreef:Raar dat ze dat zeggen want het maakt wel degelijk verschil. Ja, je kan absoluut met beide laptops nog prima uit de voeten, maar een nadeel aan de versies uit early 2012 is dat ze bij de volgende ronde softwareupdates niet meer mee zullen komen en dus snel verouderen op het huidige besturingssysteem. Fijn dat je voor een nieuwere bent gegaan, je zal er vast erg veel plezier van beleven!
Edit: oh en dat scrollen kan je omdraaien in Systeemvoorkeuren -> touchpad. Ik vind het juist de logische manier van scrollen maar als je van Windows komt is het enorm raar

Ilsey schreef:Haha, dat omgekeerd scrollen (nu is dat volgens tablet en smartphone logica) daar moest ik ook aan wennen! Ik heb het bij de instellingen omgedraaid dus

Ilsey schreef:Staan je RGB instellingen in Ps correct? Ik kan mij herinneren aan het begin van mijn opleiding Fotografie dat we een aantal instellingen moesten aanpassen en instellen in zowel Ps als onze camera om zo'n overdracht-veranderingen te voorkomen. Het is wel al 10 jaar geleden dus vraag mij niet precies hoe en wat
Believe schreef:Kreeg toen ik in Groningen was bericht dat de Retina weer leverbaar was bij Leapp.
Bij coolblue stond helaas geen showroom model dus wou niet die Retina kopen zonder hem te zien hebben.
Dus naar Leapp geweest, werd door iemand anders dan gisteren geholpen en vond het zo'n rare vent.
Mijn moeder vroeg uit welk jaar die Retina kwam en toen werd er gezegd ja hoezo denk je dat dat wat uit maakt en een laptop uit 2012 werkt nog net zo als een van 2015.
Kreeg hier dus niet zon goed gevoel bij en ben even een Mac store ingelopen. Daar hadden ze een Macbook Pro Retina uit 2016 staan voor een mooie prijs. Heb dus die gekocht!
Helaas toch nog last van spiegeling maar ik ga even kijken of ik daar een plakkertje voor kan bestellen.
Verder heel erg tevreden mee tot nu toe! Alleen doet m'n muis een beetje raar, als ik naar boven scroll gaat het na beneden en als ik naar beneden scroll gaat ie naar boven.
Iig heel erg bedankt voor het mee denken allemaal!