Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
prugelpiet schreef:TS, als je niet al je foto's telkens op een harde schijf wil zetten raad ik je aan wat meer GB's te nemen. Het geheugen van een Macbook pro kan niet uitbereid worden. Ik baal er ontzettend van dat ik maar 128GB heb.
ik vind 13 inch ideaal. 15 inch was mooi geweest, maar ik sleep mijn macbook overal mee naar toe en dat kan nu gewoon in mijn rugzakje.
Dan zal je idd naar extern geheugen moeten gaan kijken, dat kan in de vorm van een externe schijf of bijvoorbeeld extra iCloud opslag.
Warboel schreef:Die 128 GB Pro kan opzicht wel hoor, zie wel mee mensen die dat doen met jouw wensenDan zal je idd naar extern geheugen moeten gaan kijken, dat kan in de vorm van een externe schijf of bijvoorbeeld extra iCloud opslag.
Zou eerder voor een Pro gaan dan voor een 12" MacBook, die laatste zijn gewoon meer gericht op onderweg werken en tekstverwerken/internetten/mailen. Als je echt Adobe gebruikt ga je echt meer plezier hebben van de Pro. De processor is gewoon een heel stuk beter.
Overigens hoef je die 12" om de beeldkwaliteit ook niet te kiezen, de Pro heeft ook gewoon een Retina scherm ookal wordt het niet meer zo overduidelijk neergezet.
De Air heeft idd geen Retina scherm, maar is overigens nog wel gewoon nieuw te koop![]()
Denk dat die Pro een hele goede keuze is! Idealiter zou misschien 256 GB opslag een betere keuze zijn, maar als je dat echt niet wil zou ik eerder voor de 128 GB Pro gaan dan voor de 12".
Nynkster schreef:Ik heb de Macbook pro retina 13 inch!
Versie van begin 2015, vorig jaar nieuw gekocht.
Echt ontzettend fijn ding! Draait zo vanalles naast elkaar.
Waar mijn mede klasgenoten schelden op hun macbook air zit ik heerlijk te werken met mn laptop
ik zeg altijd tegen klanten die dat willen; zelf ben ik er te chaotisch voor om dat allemaal netjes te houden met USB sticks of harde schijven, maar als jij geen warboel bent (
) waarom niet! Je zal waarschijnlijk je foto’s toch willen archiveren, of je nou 128 gb of 1 TB opslag hebt. Daarnaast is het idd zo dat extra SSD geheugen ingebouwd gewoon duur is. 200 euro voor 128 gb is gewoon veel geld. Je kan er dan voor kiezen om een externe hdd of SSD erbij te nemen.
Ruby1995 schreef:Nynkster schreef:Ik heb de Macbook pro retina 13 inch!
Versie van begin 2015, vorig jaar nieuw gekocht.
Echt ontzettend fijn ding! Draait zo vanalles naast elkaar.
Waar mijn mede klasgenoten schelden op hun macbook air zit ik heerlijk te werken met mn laptop
Hoeveel GB heb jij?
Nu ga ik twijfelen he, ben zon twijfelkont maar ik vind die andere echt te duur met die meer GB

prugelpiet schreef:Hou je er dan wel weer rekening mee dat in de nieuwe macbook pro's geen USB past?
Dan moet je even zo'n apart dingetje erbij kopen.
prugelpiet schreef:Hou je er dan wel weer rekening mee dat in de nieuwe macbook pro's geen USB past?
ik ga zo’n kabeltje kopen, want dat heb ik ook om mijn camera aan te sluiten. Ruby1995 schreef:prugelpiet schreef:Hou je er dan wel weer rekening mee dat in de nieuwe macbook pro's geen USB past?
Ja weet het! Gisteren mij uitgebreid laten informerenik ga zo’n kabeltje kopen, want dat heb ik ook om mijn camera aan te sluiten.
Air werd echt afgeraden door beide winkels waar ik was geweest...
Ik heb 'm ook en er gewoon zo'n hubje bijgekocht (wel een goeie, snders verlies je kwaliteit), en daar kan alles in. Nog nooit problemenmee gehad. prugelpiet schreef:Ruby1995 schreef:
Ja weet het! Gisteren mij uitgebreid laten informerenik ga zo’n kabeltje kopen, want dat heb ik ook om mijn camera aan te sluiten.
Air werd echt afgeraden door beide winkels waar ik was geweest...
https://www.coolblue.nl/product/771863/ ... 6EEALw_wcB is zoiets niet makkelijker? Kan je meteen meerdere dingen aansluiten.
Ruby1995 schreef:Ik heb zojuist vandaag mijn Macbook gehaald, de Pro![]()
Maar nu, wil ik graag Lightroom en Photoshop erop zetten, ik wil dit doen via Adobe maar dit kan alleen betaald worden met Creditcard of Paypal en dit wil ik niet. Weten jullie hoe ik dit moet oplossen?