Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Azmay het huis is ook van 2010 dus net 3 jaar oud toen we er in kwamen. Mijn moeder had vroeger van die lelijke witte kastjes met zo'n bobbelig roestvrijstalen aanrecht.
Onze keuken had nog mooier gekund, de buren hebben hem in kersen en hebben iets meer betaald waardoor ze een hoekkeuken hebben met vaatwasser en ingebouwde koelkast.
Hier is volledig gemeubileerd (inclusief servies, bestek, bed(degoed) heel normaal!

melody2 schreef:Als je in Duitsland een huis koopt nemen de verkopers meestal de gehele keuken mee en moet je dus een gehele keuken zelf plaatsen.
. Je hebt ze wel hoor, maar de standaard is eigenlijk dat je compleet je eigen keuken plaatst. Cerilene_ schreef:Wij hebben (tot we ons eigen huis kochten) als eerste bewoners nieuwbouw van de woningbouw gehuurd. (670 euro per/m).
De keuken werd opgeleverd met enkel de keukenkastjes en aanrecht met wasbak en kraan. Verder wel aansluitingen en stopcontacten. Er was 1 lege plek waar je dan zelf ofwel een vaatwasser, ofwel een grote oven kon neerzetten. Daar moest je dus ook zelf een gasstel en afzuiger voor kopen (wel aansluitingen). En er was ruimte voor een koelkast. Maar alles dus zelf aanschaffen.
Verder waren de vloeren en muren gewoon beton zonder afwerking. Alleen de plafonds waren gespoten.
Het toilet was wel 'af'. Betegeld en met toilet en wasbak. De badkamer was ook betegeld en daar was ook een douche en wasbak, maar geen douchewand.
Nog best een investering om het leefbaar te maken dus...
De nieuwe bewoner heeft dit alles voor een prikkie van ons overgenomen.
In onze huurwoning die we daar weer voor hadden als studenten (verragd zoldertje particulier) was wel een koelkastje en gasstel aanwezig, maar combioven van onszelf.
Zo levert de woningbouw het dus op (mensen er zo veel mogelijk afgecropt, achter hen was ruimte voor koelkast gelaten).
[ [url=m/KcfNOK.png]Afbeelding[/url] ]
Yv_ schreef:Waarom hangt er geen kastje boven de gootsteen?
Yv_ schreef:Cerilene_ schreef:Geen idee. Vonden wij ook raar. Zo'n zelfde kastje voor ertussen was nog hardstikke duur ook. Dus we hebben er glazen plankjes tussen gehadden en er de mooie flessen drank en het theeservies enzo neergezet.
Heel vreemd idd!
Tink89 schreef:Cerilene_ schreef:Geen idee. Vonden wij ook raar. Zo'n zelfde kastje voor ertussen was nog hardstikke duur ook. Dus we hebben er glazen plankjes tussen gehadden en er de mooie flessen drank en het theeservies enzo neergezet.
Superlogisch juist. Anders stoot je (als lang persoon) steeds je hoofd tijdens het afwassen.
En hoeft ook zeker niet altijd met de huurprijs te maken te hebben!

_suus19_ schreef:Hebben de meeste sociale huurwoningen niet zo'n bobbeltjes ijzeren aanrecht? Die ervaring hebben wij tot nu toe.
Maar een aanrecht blad is best betalen. Zou je dat mogen vervangen door iets anders?
beatje schreef:Ik zat net het topic te lezen over overname van spullen van vorige huurder.Wat met op viel was dat er een kookplaat bij zat .Later zat ik ook te lezen dat er iemand keukenkastjes enzo over had genomen.
Nu ben ik zelf groot gebracht in een koopwoning en heb zelf ook alleen nog maar koopwoningen gehad.Maar zit een keuken niet standaard in een huurwoning dan?
Ik verhuur zelf twee woningen maar met ingerichte keuken,Dus kookplaat gasoven en microgolf oven.Deze worden vervangen als ze stuk gaan.Ik dacht eigenlijk dat dit in iedere huurwoning zat,net als een badkamer.
Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben ,dubbele ramen zijn verplicht .Epc keuring.
Dus vroeg me af hoe dat nu in Nl zit dan?
Cowgirl schreef:_suus19_ schreef:Hebben de meeste sociale huurwoningen niet zo'n bobbeltjes ijzeren aanrecht? Die ervaring hebben wij tot nu toe.
Maar een aanrecht blad is best betalen. Zou je dat mogen vervangen door iets anders?
De buren van mij hebben wel een ander aanrechtblad. Maar dat is wellicht gekomen door de vorige bewoner bij wie ze toen het huis kort en klein hebben geslagen.
De hamer stond in de TV zei de politie. Dus wellicht heeft het aanrechtblad het toen ook moeten ontgelden.
Het is dat ik dolgraag dit huis uit wil...nog liever gister als vandaag maar anders had ik geinvesteerd in een ander blad. Dat bobbeltjes blad is gewoon verschrikkelijk om schoon te maken.