Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:purny schreef:
En zo krijg je dus scheefwonen. Dat je met z'n tweeën geen huurtoeslag krijgt omdat je teveel verdient vind ik goed maar dan moet je ook naar een duurdere woning zodat mensen met een laag inkomen meer kansen krijgen
Dat kun je wel vinden maar vaak verdienen mensen te weinig voor particulier.
Er is nu eenmaal woningnood.
purny schreef:Ik sta zelf al 3 jaar op de lijst voor een betaalbare woning. Het is gewoon drama.

purny schreef:Booooo schreef:Voor de meeste mensen is de inschrijftijd een probleem. Ik heb me meteen op mijn 18e verjaardag ingeschreven, en na 7 jaar heb ik nu een huurwoning. Doordat ik me eerst alleen op die woning heb laten inschrijven kreeg ik hem (ivm salaris schaal mag je dan van € - € huren). Na 1 week ofzo is mijn (toen nog vriend) inmiddels man erbij ingeschreven.
Wij wonen nu met zijn 2e dus ook goedkoop. Krijgen uiteraard geen huurtoeslag.
En zo krijg je dus scheefwonen. Dat je met z'n tweeën geen huurtoeslag krijgt omdat je teveel verdient vind ik goed maar dan moet je ook naar een duurdere woning zodat mensen met een laag inkomen meer kansen krijgen
Mijn 7 jaar zijn nu weg, dus op naar de volgende 7.purny schreef:Ik sta zelf al 3 jaar op de lijst voor een betaalbare woning. Het is gewoon drama.
Maar als je eerst met een single inkomen in een goedkope woning gaat wonen en je schrijft daarna iemand erbij en het inkomen telt daarna mee vind ik het gewoon egoïstisch om in die goedkope woning te blijven

lieveli schreef:Wij hebben ook voor 250 pm gezeten in een ruim appartement in de binnenstad. Particulier vragen ze er 1000 voor, dan ben ik toch gek als ik dat ga aftikken?
Annettu_ schreef:Ik ben nog steeds heel druk bezig met informatie te vinden over entree.nu en hun sociale huurwoningen.
Heb een simpel appartementje gezien voor 398,70 met 28 euro service kosten. Heb gekeken of ik huurtoeslag kreeg en ik krijg dus 198 euro toeslag. Dan betaal ik maar 200 euro voor een appartement ?!
Dit kan toch niet ?
Even wat informatie ;
verzamelinkomen van ong 7662 ( op zoek naar een baantje )
23 jaar
mbo 4 opleiding
Abiola schreef:Annettu_ schreef:Ik ben nog steeds heel druk bezig met informatie te vinden over entree.nu en hun sociale huurwoningen.
Heb een simpel appartementje gezien voor 398,70 met 28 euro service kosten. Heb gekeken of ik huurtoeslag kreeg en ik krijg dus 198 euro toeslag. Dan betaal ik maar 200 euro voor een appartement ?!
Dit kan toch niet ?
Even wat informatie ;
verzamelinkomen van ong 7662 ( op zoek naar een baantje )
23 jaar
mbo 4 opleiding
Ik ken Entree niet, maar vaak zitten er ook inkomenseisen aan de verhuur. Moet je niet minimaal drie keer de huur verdienen ofzo?
lor1_1984 schreef:Huh? Ik was een tijdje aan het kijken voor woningen in Almelo, kwam toch erg veel huizen tegen waar je gelijk in kon. Ook veel appartementen in het centrum.Hier in Almelo kun je met ong 1-1,5 jaar een sociale huurwoning hebben mits je geen hoge eisen stelt.
Ga je je beperken tot 1 bepaalde wijk of wil je als alleenstaande een eengezinswoning dan duurt het langer omdat meerpersoonshuishoudens (koppels en gezinnen) voorgaan.
Ik heb de mazzel gehad dat de woonvorm die mij begeleid een sociale huurwoning (duplex benedenwoning met 2 slaapkamers en een tuin) huurt die vrij kwam en dat ik straks het huurcontract kan overnemen.
Maar anders had ik binnen nu en een half jaar tot een jaar een andere woning gehad.
purny schreef:En zo krijg je dus scheefwonen. Dat je met z'n tweeën geen huurtoeslag krijgt omdat je teveel verdient vind ik goed maar dan moet je ook naar een duurdere woning zodat mensen met een laag inkomen meer kansen krijgen
Ailill schreef:lor1_1984 schreef:Huh? Ik was een tijdje aan het kijken voor woningen in Almelo, kwam toch erg veel huizen tegen waar je gelijk in kon. Ook veel appartementen in het centrum.Hier in Almelo kun je met ong 1-1,5 jaar een sociale huurwoning hebben mits je geen hoge eisen stelt.
Ga je je beperken tot 1 bepaalde wijk of wil je als alleenstaande een eengezinswoning dan duurt het langer omdat meerpersoonshuishoudens (koppels en gezinnen) voorgaan.
Ik heb de mazzel gehad dat de woonvorm die mij begeleid een sociale huurwoning (duplex benedenwoning met 2 slaapkamers en een tuin) huurt die vrij kwam en dat ik straks het huurcontract kan overnemen.
Maar anders had ik binnen nu en een half jaar tot een jaar een andere woning gehad.
Ailill schreef:lor1_1984 schreef:Huh? Ik was een tijdje aan het kijken voor woningen in Almelo, kwam toch erg veel huizen tegen waar je gelijk in kon. Ook veel appartementen in het centrum.Hier in Almelo kun je met ong 1-1,5 jaar een sociale huurwoning hebben mits je geen hoge eisen stelt.

lieveli schreef:Annettu_ schreef:
Naah, dat kan toch nooit ?! dan wil elke student dat toch. Ik zoek de nadelen..
Ik betaalde voor mijn ruime tweekamerappartement hartje binnenstad Alkmaar 250 euro.
(ben 23 maar wel al een tijd werkende) _Annemiek schreef:Wat ik ookkrom vindt is dat ze alleenstaande in een eengezinswoning zetten terwijl er zoveel gezinnen noodgewdwongen klein wonen.
Keell94 schreef:_Annemiek schreef:Wat ik ookkrom vindt is dat ze alleenstaande in een eengezinswoning zetten terwijl er zoveel gezinnen noodgewdwongen klein wonen.
mijn schoonmoeder woont in een grote woning waar makkelijk een gezin in past, zij woont daar alleen met haar zoon, de rest is al uit huis of komt 1x in de 2 weken een weekend.
echter als ze eruit gaat (want ze wilde kleiner wonen) is ze het dubbele aan huur kwijt, dus ze zegt ik blijf wel lekker waar ik nu zit en zo zijn er een hoop mensen die wel kleiner willen wonen maar het financieel dan niet redden omdat appartementen vaak duurder zijn (erg logisch not)