Iphone update, dataverbruik ondanks wifi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Iphone update, dataverbruik ondanks wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:24

Aroha, wat je nog kunt doen is die setting van wifi-assist juist expres aanzetten, en dan even wachten en dan weer uit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:01

Ik denk toch dat, ondanks dat je de wifi-assist uitgezet hebt dit toch de reden is waarom je nu zoveel data gebruikt.
Misschien is die functie met de nieuwste update "beschadigd" geraakt. Soms wil het inderdaad nog wel eens helpen om het aan en uit te zetten.
Reset ook je router thuis een keer, als die stabiel draait heeft je telefoon geen reden om over te schakelen naar mobiele data.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:25

Heb je hem al eens weer terug aangezet en toen weer uit? Dat 'mobiele data' schuifje in je instellingen?

Verder heb ik net een artikeltje gevonden, sommige apps lijken niet te werken met die wifi assist ;-)
https://www.iculture.nl/gids/wi-fi-assistentie/

Kun je aan het dataverbruik zien op MyT-mobile wanneer de data verbruikt is? Dan kun je misschien herleiden of dit bv Netflix of iets is geweest?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:33

Ga eens naar instellingen, mobiel netwerk. Staat daar Bellen via wifi en persoonlijk hotspot uit?

Als je dan naar beneden scrollt, hoeveel data is er verbruikt in de huidige periode onder mobiele data? Komt dat overeen met je abonnement?

Als je nog verder naar beneden scrollt, kun je zien welke app veel data heeft verbruikt, komt dat overeen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:52

Wat nog wel eens wil helpen als instellingen wel omgezet zijn maar niet doorgevoerd worden, is een soft reset. Oftewel, even helemaal uit en weer aan. Heb je dat al geprobeerd?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:59

Ik word via PB verder geholpen door Kmbrly, die voor een telefonie bedrijf werkt (Kmbrly correct me if i'm wrong). Het probleem komt niet vanuit mijn apps, alles wat uit zou moeten staan staat uit en het dataverbruik is niet bizar hoog. Ik ga straks op vakantie en zal dan mijn dataverbruik / dataroaming 2 weken uit zetten, eens zien wat er dan gebeurd!

Het probleem lijkt nu wel in de software oid te zitten, wat heel vreemd is. Ik zal na mijn vakantie verder kijken wat het probleem is en of ik het zelf opgelost krijg..