Bad of Douche

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke optie kies jij

Zeer grote luxe douche
348 (56%)
Groot en breed bad (waar je ook in doucht)
144 (23%)
Een kleine douche (90x90) + Klein (hoek)bad
126 (20%)

Totaal aantal stemmen: 618

Yentaah

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:23

Wat wij thuis hebben en niet tussen de opties staat, is; een ruim bad, waar boven het bad de douchekop hangt. Je staat dus in de badkuip als je doucht. Hierdoor heb je en een groot bad én een grote douche :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:25

Ik heb voor de onderste optie gekozen. Wij zijn net verhuisd en ik ben blij dat wij nog steeds een bad hebben, ook al is deze wat kleiner dan de vorige(nu een hoekbad). Heerlijk om met een geurende olie tot rust te komen als ik moe ben na een lange dag werken.
In ons vorige huis douchten wij in bad, nooit problemen mee gehad. Qua schoonheid vind ik een aparte douchecabine wel mooier en ook luxer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:29

Als het een of of kwestie is, altijd kiezen voor een douche. Is gewoon veel makkelijker en sneller. Je gaat niet iedere ochtend voor je gaat werken het bad vol laten lopen en erin zitten.
Bad is een luxe, een leuke extra, een douche vind ik gewoon de minimale basis.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:30

Wij hebben een douche in het bad, bad is niet eens zo groot, maar wil prima. Bad is in 5 minuten vol en zo lang sta je meestal ook wel onder de douche, dus wat water betreft maakt het niet uit. Vooral met haar wassen vind ik een bad heerlijk, ik heb lang dik haar en spoel het dus eerst in bad uit en daarna nog onder de douche.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:34

Ik heb een grote jacuzzi met douche in mijn appartement, ik kan echt niet zonder mijn bad. Dagelijks douchen en later op de dag een heet bad. Heerlijk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:41

Wow bedankt voor alle antwoorden!

Ik probeer alle vragen te beantwoorden:
-Het is een echte gezins woning van 120m2
-Klein bad = bad van 160cm of een hoekbad van 130x130
-Mocht het een bad worden dan betekend dit een breed bad (minstens 95cm - dus geen plakkerige douche gordijn syndroom) met de douche kop in het midden. Omdat ik dan een douchte zou uitsparen kan ik extra uitgeven aan luxe fittings.

Aan de bad liefhebbers - wanneer is een bad te klein dat het zijn waarde verliest?

@Jolien87 - hoe lang is het bad dat jij hebt?

Fotos van eigen renovaties mag je altijd doorsturen natuurlijk!

De zolder is erg groot en bied de mogelijkheid tot een masterbedroom met ensuite, eventueel met bad. Zelf doe ik dat niet, maar het is wel een mogelijkheid voor de DieHard badliefhebbende koper.

Ook een puntje - nu zit er naast de WC een aansluiting voor wasmachine. Het was mijn idee om deze naar de zolder te brengen...Tenzij dat jullie dit juist handig vinden? Dan

Dit is de platte grond. De WC verplaatsen zie ik niet zitten. De kleinere leidingen en afvoer wil ik nog wel aan prutsen, Maar zowiso hoe meer er veranderend wordt kwa layout - hoe duurder. Mijn ervaring is altijd hou het zo simple mogelijk, want krijg ik meer kosten dan wordt het een hogeren vraag prijs. De vraag is dus hoeveel extra wil men betalen voor een super badkamer.
Afbeelding

Ik had even geleden nog wat "getekend" en hieronder zie je de 2 beste opties voor de (volwaardig) bad+douche combi. MAAR je hebt wel amper berg ruimte.

1.De douche is 120x90 en het bad 180cm.
Afbeelding

2. Douche is 90x90 en bad kan tot 2m gaan
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door FatCat op 15-01-18 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:44

Yentaah schreef:
Wat wij thuis hebben en niet tussen de opties staat, is; een ruim bad, waar boven het bad de douchekop hangt. Je staat dus in de badkuip als je doucht. Hierdoor heb je en een groot bad én een grote douche :)

Dat is optie 2 ;)

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:49

Ik kan echt dagelijks uren in bad zitten dus die zou ik sowieso willen. Maar ook een douche voor als ik 'snel' moet zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:55

Wanneer je toch elke vijf jaar de kriebels krijgt dan zou ik voor de onderste tekening gaan, douche van 90/90 is ruim en je hebt een groot ligbad, je zou een iets kleiner bad kunnen nemen en een nis naast het bad creeeren voor handdoeken enz. En onder de wastafel een kast.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:58

Een bad is voor mij te klein als ik er niet meer languit in kan liggen en met mijn lichaam de zijkanten raak. Ik wil vrij kunnen liggen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:58

Bijkomende vraag:

Aan de mensen die huiveren aan de gedachte van douchen in een bad. Wat vind je er precies zo erg aan?

-Het minder luxe uitzicht (met mooie tegels en fittings kan ik er echt wel iets luxe van maken!)
-Het instappen in het bad (er is plaats om een opstap in te metselen bv: https://st.hzcdn.com/fimgs/faa14d9002a0 ... throom.jpg
-Positionering van de douche kop (bij mij zou die in het midden hangen)
-Claustrofobisch gevoel (er zijn baden van 95-100cm breed - dat is breeder dan menig douche)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:03

als je een douche in bad doet heb je als je wilt verhuizen vallen mensen die slecht ter been, oudere mensen al af, want is me een gedoe om in bad te stappen als je een beperking hebt (ook al is die tijdelijk)
Dan of bad en aparte douche.

Ik zou kiezen voor een ruime douche, 2 wastafels, en misschien wel een extra deur van de slaapkamer naar de badkamer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:07

Alane schreef:
als je een douche in bad doet heb je als je wilt verhuizen vallen mensen die slecht ter been, oudere mensen al af, want is me een gedoe om in bad te stappen als je een beperking hebt (ook al is die tijdelijk)
Dan of bad en aparte douche.

Ik zou kiezen voor een ruime douche, 2 wastafels, en misschien wel een extra deur van de slaapkamer naar de badkamer.

Overal is een oplossing voor. Ik ben zelf vrij slecht ter been en douchen in bad gaat prima.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:10

Wij zitten met precies hetzelfde “probleem”. Wij hebben besloten voor ons gemak te kiezen en een grote inloopdouche te laten maken. 1,70 bij 1,85 zo uit mijn hoofd. Wij laten twee regendouches monteren zodat we tegelijk kunnen douchen. Het is namelijk altijd spits bij ons in de badkamer :+

Tegenwoordig gooien de meeste mensen bij het verhuizen er meteen een nieuwe badkamer en keuken in. Zo ook in de nieuwbouwwijk waar ik nu woon. Deze huizen staan nog niet eens 5 jaar.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:14

Alane schreef:
als je een douche in bad doet heb je als je wilt verhuizen vallen mensen die slecht ter been, oudere mensen al af, want is me een gedoe om in bad te stappen als je een beperking hebt.

Het is zeker geen huis voor een oud koppel. Het is echt huis voor een koppel met 3 kinderen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:16

Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:16

Ga je hier kinderen krijgen? Zo ja, dan zou ik een bad nemen. Zo nee dan zou ik het hier bij een douche laten.
Ik zou overigens geen WC op de badkamer willen. Maar aan de tekening van je huis te zien lukt het niet om het toilet te verplaatsen naar de overloop.

Overigens ben ik heel blij met en een bad en een douche.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:19

FatCat schreef:
Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?

Ja maar dan zou ik de badkamer veranderen en een bad er bij nemen :D

Wij hebben destijds een ingrijpende verbouwing gedaan toen we in ons huis kwamen. Trap verplaatst, nieuwe keuken en badkamer. Twee kamers op de zolder gemaakt etc etc.

Wij hebben niet gekeken wat er in het huis zat maar wat er mogelijk was en of er een goede tuin bij zat.

Ik zie hier bijvoorbeeld 3 slaapkamers. Als er ook nog een zolder zou zijn zou ik de slaapkamer naast de badkamer verkleinen en de badkamer groter maken en het toilet op de gang.
Maar dat kost behoorlijk wat meer uiteraard.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:21

Ik zou sowieso voor een douche kiezen, maar dat ben ik :+

Wij hebben een douche in een soort klein ondiep hoekbad. (Rand is echt 30 cm hoog). Dat is wel een ideale combinatie van toch nog lekker kunnen douchen (douchen in een echt bad vind ik 3x niks) en als kleine kinderen zaten wij altijd in bad. Er kan dus wel echt maar een laagje in dus vanaf een jaar of 8 heb je er niks meer aan :+

Maar mijn eigen voorkeur zou echt uit gaan naar een luxe douche.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:26

Wij hebben nu een bad en een douche. Er liggen plannen om de badkamer te verbouwen, dan gaat het bad er uit. Deze wordt hooguit eens in de maand gebruikt.

Dan komt er een grote luxe douche met Sunshower lampen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:33

Mijn optie staat er niet bij, een brede ondiepe zeer luxe douche en een heel diep 90cm breed bad, bij ons wordt het bad heel veel gebruikt en dan erna lekker door onder de infrarood en douche :o

Als het zou kunnen qua tijd lag ik elke dag in bad, nu 2x per week ong. En ook onze dochter gaat minimaal 3x per week in het bad. Die is bang voor de douche :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:34

Wij hadden in ons oude huis de douche in het bad.
Met een glazen klapdeur ervoor. 2 delen inklapbaar.
3 kinderen en ja de kinderen gingen tot een jaar of 4 in bad.

Nu zijn we sinds 2 jaar verhuisd en hebben 3 badkamers.
1 met alleen inloop douche beneden.
1 met douchecabine beneden en 1 boven met douche en apart bad.
Kinderen zijn inmiddels 5, 7 en 11 en nee de badkamer boven wordt dus nooit gebruikt.
Iedereen douched beneden in de inloopdouche met grote douchekop.
Dus ja t/m 4 jaar is het handig on een bad te hebben maar ik douchte ook regelmatig samen met de kinderen toen ze nog klein waren.
Een bad had ik dus niet gemist en ga dus voor optie 1.
Moet wel zeg dat ik een hekel heb om in bad te gaan haha.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:36

Ik wil altijd een bad, ben er verslaafd aan en lig er meerdere keren per week in. Ook met kinderen is het heeeeel handig.
Tekening 2 lijkt mij echt meer dan prima, tussen bad en toilet kan je nog een prima plafondhoge kast kwijt (bijv de pax van ikea, 35 diep)

Douchen in bad willen heel veel mensen niet dus daar zou ik niet snel voor kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

Ik zie nu je tekeningen, nummer 2 is letterlijk onze opstelling, alleen is de douche dan minder diep dan 90 omdat je met de deur zit en de cms verlies door tegels aan alle wanden. Badkamer is 2 bij 2,60 dus minder ruimte tussen douche en wc en bad.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:42

@Jans heb je een foto? Klinkt interessant maar ik heb geen idee wat ik er mij moet bij voorstellen!