Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Ik heb een creuset fluitketel op inductie, en ik heb mijn waterkoker geen moment gemist. Ik meet de hoeveelheid water af met de mok waar de thee in gaat. Of bij een theepot gewoon tot aan het streepje.
Inductie gaat echt enorm snel, dat zal bij gas wat minder zijn.
superpony schreef:Hahaha, pas maar op, straks mag de fluitketel je niet meer nafluiten :p
Mijn man vindt een waterkoker toch fijner denkt hij. Ik ben hier een rondje gaan doen bij BLokker en Expert, maar de winkels worden steeds leger. Het gehele assortiment in web only verder, maar ik wil juist even kijken en voelen.
Mijn man is naar BCC en Mediamarkt gegaan, maar welke ik leuk vond was daar al 10 euro duurder dan op de site van expert.
Bij 1 waterkoker stond dat hij voor 1 beker in 50 sec kookt. Dat is best snel als ik dat vergelijk met 1 beker in een steelpannetje. Maar ik zet mn gas niet hoger dan de breedte van mn pannetje.
Blokker had 2 fluitketels zonder prijs en voelde erg licht. Vind dan ook zo een creuset mooier. Heeft die een dikke bodem en wand?
Ik zou graag wel de fluit open en dicht willen doen in de handgreep.
Marije_jiplover schreef:Steelpannetje zonder deksel doet er veel langer over dan een dichte fluitketel. Je verliest nogal veel warmte naar buiten je pannetje.
Tink89 schreef:waarom moet de fluit open kunnen vanaf het handvat? Mijn Le creuset heeft dat niet, maar dat is echt geen enkel probleem...
superpony schreef:Marije_jiplover schreef:Steelpannetje zonder deksel doet er veel langer over dan een dichte fluitketel. Je verliest nogal veel warmte naar buiten je pannetje.
Nee, altijd met deksel uiteraard.Tink89 schreef:waarom moet de fluit open kunnen vanaf het handvat? Mijn Le creuset heeft dat niet, maar dat is echt geen enkel probleem...
Ik vind dat wel makkelijk als het heet wordt. Mijn tante heeft nog zo een fluitketel en thuis hadden we dat vroeger ook. Daarvoor met zo een fluit die je eraf moest halen, maar dan vond ik die je wipt wel makkelijker.
Tink89 schreef:waarom moet de fluit open kunnen vanaf het handvat? Mijn Le creuset heeft dat niet, maar dat is echt geen enkel probleem...
LadyMadonna schreef:Ik heb een temperatuur instelbare waterkoker, aangezien ik een thee liefhebber ben en je niet elke thee even heet drinkt...
Met een fluitketel zou dat lastig te reguleren zijn
Cemlys schreef:

) daar vrijwel permanent op. Tenminste als ik thuis ben. Maar ik werk veel vanuit huis dus dat is prima.