Wat zou jij nou tweedehands kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:30

LadyMadonna schreef:
Oh ja hoor... vorig jaar op een tweedehands markt stonden ze nog volop met een dildo te zwaaien (zonder verpakkkng :') ) dus ik kijk nergens meer van op ;)

Nee.....gewoon NEE :wow:

Wij hebben laatst een bankstel voor €17,50 van marktplaats gehaald. Ding is voor de hond die 'm binnen 5 minuten stuk heeft.

Apparatuur etc. halen wij niet van mp. Ik wil gewoon nieuwe producten met garantie.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:37

LadyMadonna schreef:
Oh ja hoor... vorig jaar op een tweedehands markt stonden ze nog volop met een dildo te zwaaien (zonder verpakkkng :') ) dus ik kijk nergens meer van op ;)

Serieus... :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:44

Wat wel:

- meubels
- auto
- dieren
- dekens dekjes etc
- servies
- frutsels voor in huis

Wat niet:

- kleding
- elektronica
- beddengoed
- pannen
- matras
- stoffenmeubels
- schoenen
- make up

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:05

Alles, behalve ondergoed.
(oh en na verder te lezen, slaapkamer speelgoed)

Veraaaaah

Re: Wat zou jij nou tweedehands kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:20

Ik heb helemaal geen probleem met 2e hands spul.

Wat koop ik wel
-dieren
-dekjes
-schoenen (Uggs)
- als ik ooit uit huis ga meubels
-dierenbenodigdheden (krabpalen)
-auto’s

Wat koop ik niet:
-lingerie/ondergoed
-matrassen
-handdoeken/washandjes
-make up

Ik ben gek op koopjes! Of het nu nieuw op 2e hands is maakt me weinig uit :+

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:38

Wij hebben erg veel tweedehands. Al onze meubels en apparaten, een deel van het laminaat en alle gordijnen. De auto's en fietsen zijn ook tweedehands. En zelfs onze kat :+ Wat niet tweedehands is is onze wasmachine, bewust nieuw gekocht omdat ik daarmee het risico te groot vond op verborgen defecten enzo. Kleding koop ik meestal niet tweedehands, maar af en toe wel eens(kringloop). Verder zou ik niet zo snel koekenpannen, beddengoed of een kussen tweedehands kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:07

Ik koop best veel tweedehands :j
Houten meubels
Auto’s
Onze boot
Boeken
Puzzels
Paardentuig
Iphone/macbook
Gereedschap

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:42

Onze meubels zijn tweedehands. Behalve de eetkamerstoelen het bed en de tv.
Zelfs de gordijnen en tuinmeubels.

In principe zou ik wel veel tweedehands kopen.
Maar geen elektronica, bed(dengoed) of kleding

Edit: Alhoewel nu ik er over na denk. Onze robotstofzuiger is wel tweedehands

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:47

Voertuigen zijn over het algemeen wel goed tweedehands aan te schaffen, maar dan motorische voertuigen wel via de dealer!
Fiets, mwah... Die beoordeel ik zelf wel.

Kleding koop ik liever niet tweedehands.
Meubilair heb ik ook deels tweedehands, maar gestoffeerde meubilair zou ik niet snel kopen.

Keuken gerei koop ik ook liever niet tweedehands, overige electronica heb ik niet zo'n probleem mee.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:05

Huis
Auto
Dieren en toebehoren
Marathonwagentje
(Kinder)kleding
Kinderfietsen
Fietsstoeltjes en -aanhanger
Speelgoed
Boeken
Piano
Meubilair, bed
Tv
Witgoed (van familielid geweest)
Decoratie (vazen, glazen, fotolijstjes)
Camera's - voornamelijk omdat ik analoog fotografeer :+

Wat niet (meer):
Matras
Autostoeltjes
Helm/cap

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:00

Mijn kinderwagen komt uit 1960, die is tweedehands. En ik heb een paar babykleertjes maar eigenlijk koop ik niks tweedehands. En tegelijkertijd heb ik weinig nieuws in huis, mijn boeken, sieraden, bontjas, Alessi collectie heb ik van mijn omie gekregen.

Ik heb niks tegen tweedehands maar ik vind online shoppen zo makkelijk.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:50

De babykamer en kinderwagen 3-in-1. Het aanbod is enorm en het ziet er vaak nog zo goed uit dat het bij wijze van gewoon nog nieuw kan zijn en het scheelt honderden euro's :')

Voor sinterklaas hadden voor mijn vriend zijn zoon een grote lego technic auto gekocht, waanzinnig ding en vér onder de winkelprijs.

Voor de rest erg weinig tweedehands, als een vriendin/bekende wat aanbiedt, wil ik er nog over na denken.
Zo komt mijn paard aan zijn lekker warme winterdeken :j

Ik zou misschien wel een fiets, scooter of auto tweedehands kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:05

lieveli schreef:
Mijn kinderwagen komt uit 1960, die is tweedehands. En ik heb een paar babykleertjes maar eigenlijk koop ik niks tweedehands. En tegelijkertijd heb ik weinig nieuws in huis, mijn boeken, sieraden, bontjas, Alessi collectie heb ik van mijn omie gekregen.

Ik heb niks tegen tweedehands maar ik vind online shoppen zo makkelijk.

Dit vooral.

Ik heb mijn duikpak voor 1/7e van de nieuwprijs gekocht en dat was nog nooit gebruikt. Ik zou eventueel vinnen wel kopen maar als ik zie hoe sommige mensen met hun duikspul omgaan... Dan betaal ik liever de volledige prijs en dat het 100% nieuw is dan dat het over een jaar 'op' is en ik weer op jacht moet.

Verder koop ik eigenlijk niks 2e hands. Ik ga liever zelf naar de winkel dan op marktplaats te moeten onderhandelen, wachten, hopen dat het uberhaupt aankomt en is wat ik verwacht.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:17

Vrij weinig eigenlijk... Heb niet zozeer wat tegen tweedehands spullen, maar vind kopen via bvb Marktplaats zo'n gedoe. Als je iets in de winkel koopt hoef je tenminste geen afspraak te maken of te onderhandelen over de prijs etc.

Laatst wel onze kookplaat via Marktplaats gekocht, dat scheelde flink op het aankoopbedrag en hij zag er nog prima uit :j en auto ook tweedehands natuurlijk.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:30

Mijn dolce gusto koffie apparaat, waterkoker en onze bank zijn tweedehands.
Ik zou graag meer tweedehands willen kopen, bijvoorbeeld qua meubels maar het gemak van online shoppen wint het tot nu toe nog te vaak.
In het nieuwe jaar ga ik eens beginnen de kringloopwinkel hier in de buurt te bezoeken. Past wel bij mijn wens om duurzamer te leven en meer spullen een tweede leven te geven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:33

Pff, volgens mij hebben wij amper iets tweedehands in huis.. behalve het huis zelf :+
Eigenlijk alleen de auto en de bench voor de hond. Heb er niets op tegen hoor, tweedehands spullen, maar ik koop het zelf gewoon niet zo snel.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:20

Genoeg tweedehands hier in huis.
Ik hou ervan om spulletjes te 'pimpen'. Dus ik ben dol op het afstruinen van markten, kringloopwinkels, gratis aangeboden Facebook groepen en marktplaats op zoek naar klein meubilair en assecoires om mee te fröbelen.
Ook speelgoed en kleding voor mezelf of de kids vind ik geen enkel probleem tweedehands, mits ik kan controleren dat het er echt nog als nieuw uitziet. Ik gooi het in de hete was en hop, voor een prikkie een nieuwe outfit.
Maar ik hou ook erg van (zowel online als in de winkel) shoppen, dus ook genoeg nieuwe spullen/kleding.

Wat ik niet zou doen: spullen die niet goed schoongemaakt kunnen worden/in de was kunnen, ondergoed, Volwassenenspeelgoed (iewl) en vast nog wel meer.

Zulk soort dingen rommel ik met tweedehands spullen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 21:34

Cerilene_ schreef:
Genoeg tweedehands hier in huis.
Ik hou ervan om spulletjes te 'pimpen'. Dus ik ben dol op het afstruinen van markten, kringloopwinkels, gratis aangeboden Facebook groepen en marktplaats op zoek naar klein meubilair en assecoires om mee te fröbelen.
Ook speelgoed en kleding voor mezelf of de kids vind ik geen enkel probleem tweedehands, mits ik kan controleren dat het er echt nog als nieuw uitziet. Ik gooi het in de hete was en hop, voor een prikkie een nieuwe outfit.
Maar ik hou ook erg van (zowel online als in de winkel) shoppen, dus ook genoeg nieuwe spullen/kleding.

Wat ik niet zou doen: spullen die niet goed schoongemaakt kunnen worden/in de was kunnen, ondergoed, Volwassenenspeelgoed (iewl) en vast nog wel meer.

Zulk soort dingen rommel ik met tweedehands spullen:

[ [url=m/hHblpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iUhKNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SxP4hp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heb je netjes gedaan! Ziet er stuk voor stuk leuk uit

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:55

Lau schreef:
Wat wel:

- meubels
- auto
- dieren
- dekens dekjes etc
- servies
- frutsels voor in huis

Wat niet:

- kleding
- elektronica
- beddengoed
- pannen
- matras
- stoffenmeubels
- schoenen
- make up

Dit idd zo ongeveer.
Kocht “vroeger” meer 2e hands maar naarmate m’n inkomen ruimer werd werd ik ook wat kieskeuriger. Als ik iets 2e hands koop moet het er nog wel als nieuw uitzien voor mij en echt wat schelen met de nieuwprijs. Anders neig ik al snel naar nieuw.
Gewoon omdat het kan :o

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:21

Bijna alles. Geen ondergoed, beddengoed en matras en ook geen make-up. Kleding echt alleen van bekenden voor de rest ook niet. Maar ik heb onlangs nog bij de kringloopwinkel een mooi onderdeken voor mijn paard gevonden en ik draai mijn hand niet om voor leuke hebbedingetjes voor in de keuken(zolang het goed schoon kan uiteraard) oid voor later. Uiteraard ook geen dingen voor onder de lakens, gatverdamme :+ . Maar op rommelmarkten sla ik meestal de helft over omdat ik nog thuis woon en kijk ik alleen naar de paardenartikelen(hoezo horsefreak |( ).

Wat ik absoluut nooit zou willen kopen is een nieuwe auto. Ik zag een reactie met zonde want je rijdt hem de garage uit en hij is gelijk 10.000 euro minder waard en daar ben ik het volledig mee eens. Waarom een nieuwe auto als je je ook gewoon een beetje in kan lezen in waarop je moet letten bij het kopen van een tweedehands.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:37

Als wij wel eens iets nodig hebben zoals boeken, of dierenspullen, of laatst een vijverzeil kopen wij dat ook tweedehands. Soms koop ik ook wel een kleren op UW daar zijn veel nog heel mooie kleren heel goedkoop!