Wel of niet huurcommissie inschakelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:48

Ik weet niet waar je woont ts,maar in de grote steden is zo'n enorme woningnood dat iemand al lang blij is dat hij een huurwoning krijgt,hoe de toestand daarvan ook is.Vraag gewoon aan de woningcorporatie wat ze eraan willen doen,en de rest doe jezelf.Ik heb hier ook een lelijke muur met beschadigd stucwerk. Ik heb er gewoon kasten tegenaan gezet.Weg probleem en kost niets.

Alane

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:42

huurverlaging voor wat?
spijkergaten
potlood aantekeningen timmerman/behanger (ik schrijf ook op de muren als we behangen cq schilderen cq renoveren.
kalklaag die loslaat met kans dat je dat zelf veroorzaakt hebt met het behang overschilderen/eraftrekken.
die kalklaag is geen afwerklaag in de zin van, laag erop en nu hoef je niet meer te schilderen/behangen. En aan de verschillende kleuren/reparaties kun je al zien dat het vaker gebeurd en simpel te herstellen is.

gok zo dat de verhuurder zegt van nee, en dan kun je kiezen: andere woning zoeken of accepteren (en over het algemeen zijn die senioren woningen laag in de huur tov andere woningen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:56

Huh, ging verhuizen.
Nwe woning, lange muur van pak m beet 9 meter.
Alleen maar gaten, vorige huurder spijkerde wat ie moest schroeven incluis pluggen en schroeven wat met een spijker kon.
Resultaat een Emmentaler, als ik er een euro voor kreeg per gat had in een dag een maandsalaris.
4 lagen behang, balken waren beige van het vuil ipv geverfd.
Trapbekleding gespijkerd en trap industrieel grijs geverfd.
Blij met een huis ipv op kamers alleen het werk :x
Je kan 2 dingen doen, weigeren en dan begin je weer onderaan of gewoon ervoor gaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:58

Horsie84 schreef:
Als er meer "pleister" loslaat dan zal er ooit iemand stucwerk moeten leveren denk ik?
Enig idee wat de kosten daar van zijn?
En wiens verantwoordelijkheid is dat...

Stucwerk is onderhoud voor de huurder, jouw verantwoordelijkheid wat er op de muren komt. Waarschijnlijk dat het wel voor de verhuurder is als je gemeubileerd huurt, maar dat is zo te lezen hier niet het geval.

lissisanne

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:11

Je krijgt pas huurverlaging als het huis daadwerkelijk niet bewoonbaar meer is.
Dus tenzij de schimmel door de verhuurder is ontstaan (of als hij dat heeft geaccepteerd toen de vorige bewoner weg ging) EN die schimmel zeer schadelijk is voor je gezondheid denk ik niet dat dit een case is voor de huurcommissie.
Ik ben door het hele proces gegaan in mijn vorige huurwoning en ben er ruim een jaar mee bezig geweest. Was een enorm tijdrovend en intensief proces en de relatie tussen de huurder en verhuurder was flink verpest.
Als ik jou was zou ik eerst even rechtsbijstand/huurcommissie bellen voordat je stappen onderneemt. Dan weet je zeker of je een case hebt. En zo niet dan op een nette manier tot een oplossing proberen te komen met de verhuurder of verhuizen..