Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) hout stook, wilde ik per se een kachel erbij. Wij hebben inderdaad gratis hout (bijv. van pallets die we dan stuk zagen). We hebben hierdoor wel heel wat gas bespaard in een jaar, door de CV standaard wat lager te zeggen en dan zodra we thuis waren, houtkachel aan. 60m2 was binnen een uur van 18 naar 21 gestookt. Ik heb ook wel 25-26 graden gehaald
Afgelopen weekend waren we er ook, toen heb ik wel echt moeite moeten doen om het van 15 naar 22 graden te krijgen, dat heeft wel een paar uurtjes geduurd. We hebben wel een klein kacheltje.
Janneke2 schreef:Stookolie...?
Dat is in de 1970er jaren zo ongeveer afgeschaft. Je had er een ondergrondse tank voor nodig en eens in de zoveel tijd kwam er een heuse tankwagen voorrijden.
In termen van CO 2 reductie is het geen aanrader.
Janneke2 schreef:Stookolie...?
Dat is in de 1970er jaren zo ongeveer afgeschaft. Je had er een ondergrondse tank voor nodig en eens in de zoveel tijd kwam er een heuse tankwagen voorrijden.
Alane schreef:Janneke2 schreef:Stookolie...?
hier ook vrij normaal, tank staat bovengronds (er is een ruimte omheen gemetseld), moderne cv ketel, gas is mogelijk maar komt dan ook in een tank (die dan vrij staat)
hier hebben ze nog niet zo lang stromend (stads) water en de buren nog steeds alleen grondwater
lol en ik woon in Duitsland net over de grens bij Enschede
plus olie gestookte kachels zijn niet meer van die milieuvervuilers
En had een foutje gemaakt want wilde een zonneboiler en er stonden schijnbaar 3 dezelfde die steeds wisselden van plaats. Dus nu heb ik er 4
Nu kunnen we er sowieso wel 2 kwijt, 1 voor kantoor en 1 voor het huis, maar 4 is een beetje teveel van het goede. Heb wel ook een elektrische boiler, 2 circulators (voor de vloerverwarming) en 2 WTW units van Zehnder gescoord. Incl BTW iets van 5500 euro, de besparing heb ik nog niet berekend. We kunnen ze in ieder geval deels zakelijk kopen dus de BTW besparen we sowieso al, en op de WTW units heb ik per stuk ongeveer 1000 euro bespaard.
(Zijn we wel mee bezig maar gaat zo traag als dikke ...)
friesam schreef:Ik woon in Brabant Nederland en ook een huis op stookolie of inmiddels diesel in de zelfde ketel. Bovengrondse tank met een huisje er omheen gemetseld. Ja het mag nog wel. Alleen niet vergeten diesel bestellen ee zaten in de kou met Sinterklaas
.
...hij wilde hem leeg zuigen en zag opeens rook uit de zuiger komen. Was het filter van de zuiger aan het smeulen. Hij gooide de filter naar buiten, heeft het nog uitgetrapt (blijkbaar niet goed) en gooide het in de afvalcontainer. Toen stond die container dus bijna in de fik...