Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:56

Ik werk in de thuiszorg en moest vanmorgen ook gewoon te werk... de wegen zijn goed begaanbaar aangezien er op de doorgaande wegen voldoende gestrooid en geschoven wordt. Gewoon je rijstijl aanpassen aan het weer.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:57

Hoe kan dat nou een dilemma zijn? Tenzij er levens vanaf hangen, of je hebt een ander onmisbaar beroep blijf je toch gewoon thuis? Winkel open??? ONZIN, kantoor, ONZIN, bezorging, ONZIN er gebeurt NIKS wat niet een dag kan wachten, doe maar net of het een feestdag is en iedereen thuis blijft.

Ik vind het heel gek dat mensen om hun werk zoveel risico willen nemen, daar zou ik niet genoeg betaalt voor krijgen al zou ik 5000 euro per uur maken. Ik snap dat niet.

Daarnaast zal elke normale werkgever het helemaal niet erg vinden als hun medewerkers onder deze omstandigheden thuis blijven, zoals aangeraden wordt. En werk jij niet voor een normale werkgever is het sowieso tijd om rond te kijken naar een nieuwe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:58

danzzz jij werkt duidelijk niet in de zorg. Dat werk kan niet simpelweg een dag blijven liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:02

En wat als je nu naar de paarden moet Danzz? Zeg je dan ook morgen weer een dag?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:03

SusanH schreef:
danzzz jij werkt duidelijk niet in de zorg. Dat werk kan niet simpelweg een dag blijven liggen.

Welk stukje snap je niet precies van: "Hoe kan dat nou een dilemma zijn? Tenzij er levens vanaf hangen, of je hebt een ander onmisbaar beroep?"

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:04

Met dit soort omstandigheden is het fijn dat als het niet noodzakelijk is, mensen thuis blijven.
Maar als je vanwege bepaalde verantwoordelijkheden moet werken, dan heb je geen keuze dan op tijd vertrekken en voorzichtig op pad gaan. Of proberen een dienst te ruilen of iets dergelijks.

Sneeuw is niet de ergste gladheid, omdat de meeste rustig rijden. Je hebt alleen meer kans om vast te komen te staan in het verkeer. Steile hellingen en smalle dijkweggetjes zijn nu bij mij ook niet favoriet.

Ik werk bij een koeriersbedrijf, zelfs met de flinke sneeuwval die we een aantal jaren terug hebben gehad, gaat iedereen gewoon zijn route rijden. Ik kan mij een keer herinneren dat er een aantal koeriers in een bepaald gebied gebeld zijn dat ze maar beter konden omdraaien, vanwege sneeuwval rondom Amsterdam waardoor niemand zijn kont meer kon keren. Dan heb ik het over een keer in 11 jaar.

Het zijn verre van fijne werkdagen. Maar het is gewoon gaan, voorzichtig zijn en als het echt niet gaat overleggen wat wijsheid is.

Mijn broer woont in Boston. Het is daar heel normaal dat bij een bepaalde sneeuwval mensen die dag thuis blijven en scholen dichtblijven. Maar dan gaat het over meer cm dan wat hier valt.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:06

Ik werk in de kinderopvang. Gelukkig deze week vrij tot donderdag, maar anders had ik ook moeten gaan. Mijn werkgever zou het echt niet waarderen als we allemaal thuis zouden blijven, want wie vangt dan de kinderen op? Sterker nog, op zo'n dag als vandaag heb je dikke kans dat er een of twee collega's langer moeten blijven, doordat ouders te laat zijn om de kinderen op te halen.

Ik hoop dan ook dat mijn collega's allemaal veilig thuis komen vanavond.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:06

Ik ben gewoon nar school :P maar ik woon dan ook 5 min er vanaf. Vanmorgen wel een meneer overeind geholpen die met de fiets was uitgegleden.

Vind het wel wat makkelijk gezegd dat iedereen maar 'beter thuis kan blijven'. Voor veel banen, bijv in de zorg, kan je niet gewoon even een dagje vrij nemen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:07

MiniMeLona schreef:
En wat als je nu naar de paarden moet Danzz? Zeg je dan ook morgen weer een dag?

Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.

Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:09

Als je in de thuiszorg/vroedvrouw werkt, heb je dan eigenlijk standaard de beschikking tot een bedrijfsauto waar ook tijdig winterbanden onder worden gezet?

Wanneer jezelf verplaatsen zo'n essentieel onderdeel is van je werk en het ook onder alle omstandigheden moet gebeuren lijkt me dat een werkgever daar wel meer verantwoordelijkheid voor heeft dan alleen een km-vergoeding.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:09

djinnie schreef:
Ik werk in de kinderopvang. Gelukkig deze week vrij tot donderdag, maar anders had ik ook moeten gaan. Mijn werkgever zou het echt niet waarderen als we allemaal thuis zouden blijven, want wie vangt dan de kinderen op? Sterker nog, op zo'n dag als vandaag heb je dikke kans dat er een of twee collega's langer moeten blijven, doordat ouders te laat zijn om de kinderen op te halen.

kwestie van heel vroeg gaan bellen en zeggen dat je dicht bent.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:10

Ik zit op kantoor heb wel mijn klanten afgebeld waar ik naar toe zou moeten (landweggetjes) en ik ben gebracht door mijn man met z'n Dodge met 4 wiel aandrijving (zelf een bmw met achterwiel aandrijving dus driften door de sneeuw).
Collega die langs mijn huis komt kan ik mee naar huis rijden.

Maar het is wel erg rustig op kantoor en klanten hadden alle begrip voor het verplaatsen van de afspraak.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:10

Tja Danzz. Jij werkt blijkbaar niet in de zorg. Alle controles moeten toch verplicht gedaan worden, ook in de kraamzorg. De bevallingen gaan gewoon door. En zo in veel meer takken van de zorg.

Kawaha, nee wij hebben geen auto s van de organisatie. En laat mijn auto dan net geen winterbanden hebben en ik moet om half 5 richting huis. Zachtjes rijden maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:11

danzzz schreef:
djinnie schreef:

:')
Je snapt duidelijk niet dat sommige dingen echt niet last minute geregeld kunnen worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:12

Ik heb er wel rekening mee gehouden, werk gaat hier niet op en ik ben voordat het losbarstte op stal geweest.
Het valt me hier mee, en ik wil graag even sporten maar ik blijf maar thuis.
Laat de weg maar vrij zijn voor degenen die het nodig hebben.

Hier heb ik overigens wel de entree de straat in geprobeerd schoon te schuiven.
Een hoge drempel waar je praktisch zonder aanloop overheen moet lag een plaat ijs op niet te zuinig.
Mijn broertje kon er amper op komen met de auto, kostte drie pogingen. :+
Dus gister heb ik wat kon losgebikt en met emmers warm water gezorgd dat het weer begaanbaar werd, met oog op dat het vandaag enkel erger zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:12

Zo bedoelde ik het niet Danzz, maar wat nu als het je werk is? En ook degenen die het goed geregeld hebben met eigen paarden , zullen echt wel eens moeten gaan omdat er niemand anders is. Dagje op stal gaan ze bij noodzaak idd niet dood van, deed ik tenslotte ook met oud en nieuw toen ik nog vlak bij Den Haag woonde.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:13

Ik studeer in Venlo. Kom zelf uit de randstad. Dus vanmorgen met mn koekblik en zomerbanden die kant op gegaan, Maar ze hebben vanaf 12 uur de school dicht gegooid. Dus voor niks die kant op gegaan. Had ik met zo goed morgen kunnen gaan. Gelukkig alles goed gegaan. Richting zuiden werd de weg wel steeds slechter. In het donker zou ik niet willen rijden hoor. Ben vooral ook heel blij dat ik niet terug moet. Dat was vooral de redenen waarom ik wel die kant op ben gegaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:13

danzzz schreef:
MiniMeLona schreef:

Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.

Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??

Zo'n drama is het niet hoor, die 10/20cm dat er maximaal valt. Daar pas ik mijn dag niet voor aan. Hoogstens neem ik vrij en blijf ik thuis om lekker door de sneeuw te wandelen of te sleeën met m'n kind :)

Wat ik alleen niet snap is dat mensen nog rondrijden op zomerbanden :? Onverantwoord. Neem goede winterbanden of als je niet wilt wissele gewoon 4-season banden :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-12-17 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:14

Ik ben niet naar school vertrokken. In België 1200 km file. Laat maar :+

saariewaarie

Ik werk ls anesthesieverpleegkundige op een operatiekwartier, heb de laatdienst én wachtdienst en ben ondertussen zo'n 3,5u onderweg. Normaal rij ik er twintig minuten over. Ik had al van. 12u aan het werk moeten zijn.
Dat het maar snel dooit.

danzzz

amado7 schreef:
Tja Danzz. Jij werkt blijkbaar niet in de zorg. Alle controles moeten toch verplicht gedaan worden, ook in de kraamzorg. De bevallingen gaan gewoon door. En zo in veel meer takken van de zorg.

Kawaha, nee wij hebben geen auto s van de organisatie. En laat mijn auto dan net geen winterbanden hebben en ik moet om half 5 richting huis. Zachtjes rijden maar.

danzzz schreef:
SusanH schreef:

Welk stukje snap je niet precies van: "Hoe kan dat nou een dilemma zijn? Tenzij er levens vanaf hangen, of je hebt een ander onmisbaar beroep?"

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:16

Wij zijn ook niet in de mogelijkheid om dicht te blijven. In het ergste geval kan ik nog te voet naar het werk.

Wel vind ik dat we allemaal wat meer rekening met elkaar moeten houden.

Zoveel winkels die niet bevoorraad kunnen worden op dit moment en zoveel klanten die dan daarover durven te klagen... :n

Net zoals pakketbezorgers die worden de huid krijgen volgescholden omdat ze niet binnen het tijdvak hebben bezorgd. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:16

bobje26 schreef:
danzzz schreef:

:')
Je snapt duidelijk niet dat sommige dingen echt niet last minute geregeld kunnen worden.

jahoor, want dat moet je namelijk ook als het pand midden in de nacht afbrandt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:17

Ik ben het helemaal eens met danzz. Nee, als je zorgmedewerker bent, kinderopvang, dat soort dingen, dan kun je niet thuis blijven.
Ik werk als paramedici in de verpleeghuiszorg, nou mijn bewoners kunnen prima een dagje zonder mij hoor. Had gelukkig mezelf een hele dag uitgepland voor overleg (wat ik mooi via skype heb gevoerd) maar anders had ik een vrije dag genomen.
Hier op dorp is eigenlijk niks fatsoenlijk gestrooid. Of misschien ook wel, maar er rijdt hier niet voldoende verkeer om het ook in te rijden, wegen hier zijn spekglad.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:19

MiniMeLona schreef:
Zo bedoelde ik het niet Danzz, maar wat nu als het je werk is? En ook degenen die het goed geregeld hebben met eigen paarden , zullen echt wel eens moeten gaan omdat er niemand anders is. Dagje op stal gaan ze bij noodzaak idd niet dood van, deed ik tenslotte ook met oud en nieuw toen ik nog vlak bij Den Haag woonde.

als je zelfs in deze omstandigheden MOET gaan, dan heb je het niet goed geregeld. Nu is het een dagje, maar wat als jij onderweg een ongeluk krijgt en je bent een week of 6 uit de running omdat je in het ergste geval je rechterbeen tot aan je lies in het gips hebt zitten, wie gaat het dan doen?