Het was wel hier in de buurt maar scheiding nog niet ver genoeg gevordert toen, heb het tandenknarsend laten gaan. Verder niks in de buurt. Deze twee zijn in verre omtrek ongeveer de enige met "vrije bouw" die dus niet vrije bouw is.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

superpony schreef:Zeggen ze echt dat je met dat bedrijf moet werken of bieden ze iets aan als mensen daarmee gaan werken? Bij nieuwbouw bieden ze vaak kortingen aan als je bij een bedrijf tegels, badkamer, keuken etc besteld, maar het is geen moeten.
Aikon, 8m2 is echt heel erg klein om alles in te doen. Heb je dan geen toilet, douche en keuken meer of ga je de hoogte in?
Douche die gelijk wc is (wc moet er uit met douchen) Keukenblok, houtkachel, opvouwbaar oventje, bed 1,20 breed (deze is wel op 1,2 hoogte) tafel model vriezer, 2 persoons-zitbank is ook gelijk opslagkist, losse stoel, dekenkist (die dienst doet als tafel, opstap bed in/uit, opslag) wasmachientje, tv-tje, dvd speler + berg dvd's, boeken, radio. 2 honden en 2 katten. Alles wat ik nodig heb. En ja, past er allemaal in en hou nog ruimte over ook.
Kwestie van goed indelen en niet alles zo groot willen hebben als in een gewoon huis. Want dat past niet. Erg hoog kan ik niet, plafon is maar 1,86 hoog.
Camper is dat niet. aikon schreef:superpony schreef:Zeggen ze echt dat je met dat bedrijf moet werken of bieden ze iets aan als mensen daarmee gaan werken? Bij nieuwbouw bieden ze vaak kortingen aan als je bij een bedrijf tegels, badkamer, keuken etc besteld, maar het is geen moeten.
Aikon, 8m2 is echt heel erg klein om alles in te doen. Heb je dan geen toilet, douche en keuken meer of ga je de hoogte in?
Als ik klaar ben heb ik er alles in.Douche die gelijk wc is (wc moet er uit met douchen) Keukenblok, houtkachel, opvouwbaar oventje, bed 1,20 breed (deze is wel op 1,2 hoogte) tafel model vriezer, 2 persoons-zitbank is ook gelijk opslagkist, losse stoel, dekenkist (die dienst doet als tafel, opstap bed in/uit, opslag) wasmachientje, tv-tje, dvd speler + berg dvd's, boeken, radio. 2 honden en 2 katten. Alles wat ik nodig heb. En ja, past er allemaal in en hou nog ruimte over ook.
Kwestie van goed indelen en niet alles zo groot willen hebben als in een gewoon huis. Want dat past niet. Erg hoog kan ik niet, plafon is maar 1,86 hoog.
Paardenbox is groterCamper is dat niet.
Knap hoor.
Waar zou je die kwijt moeten

Dan moet ik waarschijnlijk mijn huisje uit wegens sloop.
Overal waar ik sta.
) Een mini boompje past heel goed
Maar ik vier geen kerst, dus een boompje komt er niet in. Er komt wel een regenpijp met plantenbakjes er aan in voor de kamer planten en wat kruiden.
Tiny houses ook. Daar kan menig huis ontwerper nog veel van leren. En ze zijn er in verschillende maten, zelfs nog kleiner!! Oké, die hebben geen douche en een keukenblokje maatje aardappelkist
Bed is tevens bank en werkplek. Ken mensen die in een gewoon busje wonen en deze is kleiner dan wat ik heb. Die hebben 5 m2. Heel eerlijk, da's mij net TE klein. Zeker met honden en katten.
Veel tekeningen gemaakt en maquettes, veel heen en weer schuiven en veel kijken naar bestaande tiny houses en japanse huisjes. Die zijn nog vernuftiger ingericht dan tiny houses. Net origami in huis vorm.
Indeling is denk ik al 12 keer verandert
Ik denk dat ik het nu het meest functionele indeling heb die er maar te krijgen is op deze oppervlakte. En natuurlijk ook erg veel rekening houden met het gewicht! Zeer belangrijk. Het geheel met wat ik er in wil hebben mag niet meer wegen dan 3500 kilo. Wagentje leeg zit al op 2500 kilo

Was wel C rijbewijs. Vrouw leefde van erfenis en reisde door heel europa. Ze heeft een tijdje samen gewoond in een gewoon huis, maar het rond trekken bleef knagen en ze is weer vertrokken.