Is een airfryer nou echt een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:39

Wij hebben een philips, jaartje of 2 oud

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:40

Pinacolada schreef:
Volgende vraag haha, als zon ding uit de doos komt Kun je er dan wat mee? Lees nu dat er allemaal accessoires zijn als roosters enzo, zijn die nodig?

Je kunt hem direct gebruiken.
Al die extras hebben wij ook niet.

Anoniem

Re: Is een airfryer nou echt een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:43

Ouders hebben ook geen extra's gewoon in het bakje leggen , even draaien af en toe

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:50

Hier ook geen extra's. Omdraaien doe ik alleen bij loempia's omdat die toch wat massaler zijn als andere bevroren dingen die je er in gooit.

Ook met schoonmaken geen problemen. Zet hem in de gootsteen, gooi er een vaatwasblokje of dreft in en kokend heet water, even laten weken en zo schoon. :j

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:54

Wij hebben er een. Gebruik m vooral om broodjes af te bakken en dat is ideaal. Binnen 10 mijn een broodje voor de lunch :D .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:58

Wij gebruiken hem echt vaak :)

Je kan er trouwens gewone snacks in doen hoor. Hoeft echt niet dure oven varianten te kopen. Vaak staat het airfryer logo met bakduur op het doosje.
Wij vinden de gewone mora kroketten lekkerder dan de overvariant. Die heeft een vieze nasmaak.

Patat duurt ongeveer 12 minuten. Af en toe even omschudden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:04

Je steekt de stekker erin en kan gaan bakken.mIk heb geen extra's heb er eentje van princess is super makkelijk schoon te maken en het mandje kan in de vaatwasser als je die hebt.

Alles met een paneer laagje kan erin. Kippenpootjes kunnen er ook in shoarma kan er ook in. Je bakt echt met een stuk minder vet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:10

Ideaal ding.. heb een grote oven dus die voorverwarmen voor een appelgebakje of frikadelbroodje.. hmm nee. en uit de magnetron zijn die niet lekker. Maar in de Airfryer zo gepiept.

Maak ook vaak verse friet (die mijn man snijdt... LOL) en dat vinden we echt net zo lekker. En gezonder, want gaat gewoon GEEN vet bij...

Wij hebben ook de speciale inzet met "bakplaat" maar die moeten we nog verder uitproberen.

Bak er ook loempiaatjes in, bitterballen, garnalen in deeg... mjam

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:15

Wij gebruiken de airfryer ook bijna iedere dag, voornamelijk voor krieltjes, frietjes en snacks. Ik vind het qua smaak allemaal iets slapper dan bijv een frituur, maar het is natuurlijk ook allemaal zonder vet dus dat nemen we voor lief ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:16

Saintelette schreef:
Wij gebruiken de airfryer ook bijna iedere dag, voornamelijk voor krieltjes, frietjes en snacks. Ik vind het qua smaak allemaal iets slapper dan bijv een frituur, maar het is natuurlijk ook allemaal zonder vet dus dat nemen we voor lief ;)

Theelepel olijfolie er overheen doen word alles gewoon bruin en knapperig :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:16

Ja, ik vind het een ideaal apparaat. Ik heb gewoon normale snacks en krijg ze er gewoon krokant uit, als dat niet lukt is waarschijnlijk de temperatuur of tijd dat je ze erin doet niet goed. Doe er ook broodjes en vlees in.

Ik heb er verder geen extras bij, de normale maat van Philips heb ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:19

Patat gaat hier vaak 20 minuten erin ,lekekr krokant zijn ze dan

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:19

Ik heb er ook een, en ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem toch weer terug verlang naar een frietpan. Vind friet uit de olie toch net iets lekkerder dan uit de airfryer. In het begin had ik zo iets van ohh zeker niet verkeerd, maar merk dat ik de laatste tijd het steeds wat minder vind.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:21

Ik weet niet of er ook negatieve ervaringen gedeeld mogen worden? :') Mijn vriend heeft ooit een exemplaar van Tefal gekocht. We zijn verhuisd en ik heb het ding in de doos achter het zolderschot gezet om het daar nooit meer achter vandaan te halen. Ik vind het eten dat ik erin bereid heel klef en slap eruit komen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het dus echt niet lekker. Sorry. :')

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:25

Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me toch af wat wij fout doen. Frites blijft slap. gewone en ovenfrites geprobeerd. Kroketten blijven bleek. Tijdsduur is erg lang vergeleken andere apparaten, en als je dan 1.5 kg frites moet bakken.... En pizza;s etc bak ik gewoon in de combimagnetron, twee tegelijk. Past ook niet zoveel in de aifryer. Kortom, hij neemt een hoop ruimte in en staat niets te doen.
Wij hebben zo'n ronde van Tefal.

Frites uit de frituur, dat blijft gewoon het lekkerst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:35

Hier ook een airfryer en super tevreden! Mijn schoonouders hebben hem een paar keer geleend en nu ook eentje gekocht. Beide van phillips.

Wij gebruiken eigenlijk alleen maar “niet-oven” dingen. Dus gewoon frituur friet/snacks. Het is alleen wel even zoeken welke daar wel en niet lekker in zijn. De snacks smaken allemaal gewoon anders dan uit de frituur(friet overigens ook).
Aardappelschijfjes vinden wij ook veel lekkerder en echte hamburgers doen het ook goed. Houd echt de smaak van het vlees en veel minder vet dan als je het in de pan bakt.
Grootste verschil merken we met gemarineerde speklapjes. Echt heerlijk!

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:36

Hier is dat ding ondertussen echt onmisbaar.
Bijna elke dag wel krieltjes, vlees, brood, loempias oid erin.
Inderdaad ook gewone snacks en patat, gaat prima :)

Wij hebben de Inventum xl, voor moederdag gekregen. Vriend twijfelde heel erg maar denk dat hij er nog blijer mee is dan ik _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:45

Ik vind het wisselend. Ik rooster er graag wortels in of kipkluifjes.

Echter dingen als loempia, churros, kaassoufle dan word de buitenkant echt niet zoals uit de frituur. Patat vind ik de kreukelfriet wel lekker maar gewone friet vind ik geen succes.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:49

Zit er dan veel verschil tussen n fryer en een actifry (dat is die ronde van Tefal)? Heeft iemand ervaring met beiden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:18

Als de patat er zo lang in moet, hoe doe je dat dan met de snacks? Wij bakken thuis gemiddeld om de week frites en eten er dan kroket/frikadel bij. Dat gaat in de frituur makkelijk, want de frites zijn in 4 min klaar en je hoeft dan ook niet lang op je kroket te wachten. Maar als je na 12/15 minuten pas je frites hebt, en je moet dan nog een hele tijd op je kroketje wachten vind ik niet echt grappig. Het past er natuurlijk nooit allemaal tegelijk in voor een heel gezin. Ik heb ook wel eens gedacht om een airfryer te kopen, maar dit houdt me dus tegen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:19

Cayenne schreef:
Dus het is geen aanvulling voor een combi-magnetron? Ik gebruik daar de ovenfunctie iedere dag wel van.

Ik heb ook een combi maar uit de airfryer is veel lekkerder plus dar ik daar werkelijk alles in klaarmaak. Stukje vlees gewoon een folie eronder en het is super lekker.
En sneller klaar dan in een gewone hetelucht oven.

Ik heb wel een XL

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:26

Wij doen eerst de patatjes en dan de snacks. Amper wachten tussendoor hoor :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:34

SusanH schreef:
Als de patat er zo lang in moet, hoe doe je dat dan met de snacks? Wij bakken thuis gemiddeld om de week frites en eten er dan kroket/frikadel bij. Dat gaat in de frituur makkelijk, want de frites zijn in 4 min klaar en je hoeft dan ook niet lang op je kroket te wachten. Maar als je na 12/15 minuten pas je frites hebt, en je moet dan nog een hele tijd op je kroketje wachten vind ik niet echt grappig. Het past er natuurlijk nooit allemaal tegelijk in voor een heel gezin. Ik heb ook wel eens gedacht om een airfryer te kopen, maar dit houdt me dus tegen.

Simpel. Eerst de snacks en daarna de friet. Is in zekere zin nog beter ook. Wij merken dat we er ook echt minder door eten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:34

Ik heb een ouderwetse tefal actifry van bijna 10 jaar oud. Die ouderwetse actifry draait rond waardoor er geen zachte snacks in kunnen als kroketten en kaassouflee, maar ik gebruik hem eigenlijk bijna alleen voor frites en aardappeltjes.
Die zijn dan ook héérlijk uit de actifry. Lepel olie erover, en na 25 minuten heb je heerlijke, knapperige en bruine frietjes <3

Groente uit de actifry vind ik niet zo lekker, die eet ik liever gekookt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:39

Wij gebruiken hem vaak.
Afbakbroodjes, friet (keuelfrit van de Aldi) en snacks, vlees, eieren koken, aardappels poffen en nog meer dingen.