Energie... wie kan me helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Energie... wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:18

:wow: ik zit in een hoekwoning met 2 personen en mijn geadviseerde maandtarief is 80 euro...
De meeste dingen zijn al gezegd... Verder, tja, investeer in een paar warme sloffen en trek eens een trui aan als je het koud hebt ivm de verwarming omhoog te gooien. Zet hem lager als je weggaat of gaat slapen. Geen uren onder de warme douche. Radiators in ruimtes die je weinig gebruikt laag zetten (niet uit, opnieuw opwarmen kost meer energie dan constant op een lager niveau)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 13:18

Ik stuur jullie straks even een pb dank jullie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:24

110 kwh per maand aan stroom is niet gek hoor.
Ik woon in een iets kleinere studio, heb geen gekke stroomverbuikers en verbruik ongeveer 90 kwh per maand. Komt wel bij dat ik vaak in het weekend weg ben, en daardoor minder verbuik.

Zou het probleem eerder bij het gas zoeken.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:39

Vind het allemaal wel een hoop geld hoor, wat jullie betalen. Bij Greenchoice betaal ik nu 20 euro per maand. Heb een kleine studio (28 m2). Verwarming staat meestal 's avonds een uur of 3 aan van oktober tot april. 's nachts en overdag als ik werk is hij uit.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:50

Magrathea schreef:
:wow: ik zit in een hoekwoning met 2 personen en mijn geadviseerde maandtarief is 80 euro...
De meeste dingen zijn al gezegd... Verder, tja, investeer in een paar warme sloffen en trek eens een trui aan als je het koud hebt ivm de verwarming omhoog te gooien. Zet hem lager als je weggaat of gaat slapen. Geen uren onder de warme douche. Radiators in ruimtes die je weinig gebruikt laag zetten (niet uit, opnieuw opwarmen kost meer energie dan constant op een lager niveau)

Dit ook inderdaad! Ik verbruik zo weinig omdat ik van dekentjes en vesten en sloffen hou :') ik heb ook een elektrische deken waar je onder kunt liggen, wat maakt dat ik afgelopen winter regelmatig dagen geen verwarming aan had omdat deze dat perfect opving! Ondertemperatuur is hier 17 graden, dat is hier het gunstigste om weer vanaf op te warmen, toen hij op 16 stond was mijn verbruik veel hoger omdat hij van een lagere temperatuur moest ophogen

@YellowGray: Dan noem je ook echt wel een klein oppervlak :) Dat maakt ontzettend veel uit

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:57

knabbelgirl schreef:
Magrathea schreef:

@YellowGray: Dan noem je ook echt wel een klein oppervlak :) Dat maakt ontzettend veel uit

Dat is waar! Maar ik zag eerder in dit topic ook al bedragen voorbij komen voor woningen van 30-35m2 waarvan ik denk, jeetje.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:00

Ik woon in een appartement van 50m2 (en ben zelf aardig zuinig, misschien ook relevant om erbij te vertellen) ook relevant: de helft van de week woon ik hier met z'n 2 en de andere helft alleen, haha.
Wat ik afgelopen jaar heb betaald is: 81 per maand en teruggave van 437 euro. (kortom: ongeveer 45 euro per maand gemiddeld)
En bij Greenchoice, dus groene stroom :j

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:01

Kan ook zijn dat het huis waar je in zit echt totaal niet zuinig is. Wij hebben bijvoorbeeld ook dubbelglas, alle lampen in led en we zetten de kachel pas aan nadat we het nog koud hebben onder een dekentje in een trui!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 17:46

Roos04 schreef:
Kan ook zijn dat het huis waar je in zit echt totaal niet zuinig is. Wij hebben bijvoorbeeld ook dubbelglas, alle lampen in led en we zetten de kachel pas aan nadat we het nog koud hebben onder een dekentje in een trui!

ik woon boven een parkeergarage. Dus ik heb het idee dat het huis totaal niet zuinig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:02

purny schreef:
Roos04 schreef:

ik woon boven een parkeergarage. Dus ik heb het idee dat het huis totaal niet zuinig is.

Dan zit daar gewoon al een groot 'probleem'. Tel daarbij op dat het best ineens vlot koud is geworden en dan is dat best een kostenpost. Wat je kunt doen is radiatorfolie achter je verwarming plakken, dat houdt de warmte alweer extra binnen. Daarnaast kun je ook een soort folie op het raam doen, die ook weer voor minder warmteverlies zorgen.

Ik voel je pijn, wij zitten op een rekening van 200€ p/m en hoeven dan waarschijnlijk niks bij te betalen maar krijgen (vrees ik) ook niks terug.
Geen gek groot huis oid, maar gewoon een vreselijk oud huis, slechts 1 kant dubbel glas..
Dus wij hebben nu ook overal folie etc aangebracht en qua temperatuur merkenn we het wel!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 18:14

Ah... nu snap ik dus waarom het hele huis onder de plakband zat toen ik er kwam :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:22

Hier een tussenwoning van 136m2 waar we in een 2p huishouden 110,- pm betalen. Volgens de laatste tussen meting kon hij zelfs terug naar 90,- maar die 110 missen we toch niet nadat ie t eerste jaar op 135,- stond haha (vorige eigenaren konden goed stoken). Onze woning is begin jaren 70 gebouwd en heeft een C label.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:06

Ik betaal €100 per maand maar ik kan terug naar €30. Dat doe ik alleen niet...op deze manier heb ik een leuke spaarpot aan het einde van het jaar. :D

Ik woon op de begane grond, buren links, rechts en boven mij. Woon klein met enkel glas. Verwarming staat alleen 's avonds tussen half 6 en half 11 aan in de woonkamer. Badkamer en slaapkamer nooit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:16

En ivm optrekkende kou kun je ook maatregelen treffen.
De beste opties zijn dingen als vloerisolatie (vilten ondertapijt) maar dat is wel een gedoe.
Met een paar kleden waar je vaak loopt en een kussen op de grond bij je stoel ben je gauwer klaar.