Originele oproep koopwoning gezocht!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:56

Mijn huis in amsterdam staat bijna een maand te koop en is nog niet eens een bod gedaan :(

Hopelijk gaat dat wel snel gebeuren,.

TS misschien iets voor jullie? :p is wel wat duurder..

Froukje
Forever young

Re: Originele oproep koopwoning gezocht!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:58

Mensen in de Randstad moeten zich wel hartstikke dood schrikken als ze deze kant op komen :oo Naar aanleiding van dit topic even een snel rondje Funda gedaan, voor die bedragen heb je hier gewoon een huis met genoeg ruimte om 4 paarden kwijt te kunnen :oo

Geen tips verder TS, maar als ik deze reacties zo lees kun je het volgens mij maar beter gewoon via de makelaar doen. Anders kan het nog wel eens een heel, heel duur geintje worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:58

Een koophuis is geen eerste levensbehoefte en zoals ik begrijp heeft TS al een dak boven haar hoofd.
Wij zijn (voor de prijs) in Friesland gaan wonen (met room for a pony) en mijn man rijdt elke dag naar Amsterdam.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:00

Jeetje joh, wat een gedoe.

Hier is inmiddels de ontwikkeling wel zo dat je bij de populaire huizen echt in de rij moet staan, en soms bezichtigingen worden gesloten bij teveel aanmeldingen. En inderdaad boven de vraagprijs moet bieden.

Maar dit, pff gelukkig niet! Lijkt mij echt een drama als je op die manier een huis moet zoeken. Ik zou daar niet geschikt voor zijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:06

Hier in almere is het ook enorm lastig er tussen te komen. Vaak meer dan 100 bezichtigingen en soms wel +20.000 Op de vraagprijs. En idd zo vaak gehad dar maandag huis op Funda stond, voor woensdag belichting gepland en dat je dinsdag afgebeld werd dat er al zoveel animo was of al verkocht

Wij hebben uiteindelijk een huisje gevonden via fb! Daar stond die met wat eerder op dan op Funda. Zelfde dag nog wezen kijken :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 12:38

Gianti schreef:
Hier in almere is het ook enorm lastig er tussen te komen. Vaak meer dan 100 bezichtigingen en soms wel +20.000 Op de vraagprijs. En idd zo vaak gehad dar maandag huis op Funda stond, voor woensdag belichting gepland en dat je dinsdag afgebeld werd dat er al zoveel animo was of al verkocht

Wij hebben uiteindelijk een huisje gevonden via fb! Daar stond die met wat eerder op dan op Funda. Zelfde dag nog wezen kijken :)

Dan heb je mooi geluk gehad. Vandaar ook mijn vraag voor een originele advertentie oproep! Maar tot nu toe schrikt iedereen zich dood van alle berichten over de randstad :')

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:47

Waarom schakel je geen aankoopmakelaar in? Als je bij een flyer door de deur drukt sta je al 10 stappen achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:57

Een tip voor de bezichtiging van a.s. donderdag: maak een brief met wie jullie zijn, wat jullie doen en waarom jullie in dat huis zouden willen wonen. Een vriendin van mij was ook naar zo'n bezichtiging in de randstad en die mensen hebben zich uiteindelijk gebaseerd op hun info brief en niet het hoogste bod. Mijn vriendin gaf o.a. aan dat ze graag in een gezellige buurt wilt wonen, met leuk burencontact etc. Wat bleek? De buren waren familieleden. En leuke buren terug vonden ze belangrijker als het hoogste bod.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:03

knetterhard schreef:
Gianti schreef:

Dan heb je mooi geluk gehad. Vandaar ook mijn vraag voor een originele advertentie oproep! Maar tot nu toe schrikt iedereen zich dood van alle berichten over de randstad :')

Denk dat ook voor niet randstad mensen te bizar is :')

Heb je al gekeken of plaats waar jij interesse hebt eigen fb heeft? Ik zal vooral daarop ook een oproep plaatsen

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 19:46

YellowLeaf schreef:
Waarom schakel je geen aankoopmakelaar in? Als je bij een flyer door de deur drukt sta je al 10 stappen achter.

We willen graag en en :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:37

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:50

Broertje van mijn vriend en zijn vriendin wilde een huis kopen in Capelle aan de IJssel (bij Rotterdam).

Leuk huis gezien, niks bijzonders eerlijk gezegd, gewoon een degelijk eengezinswoning.
Ze boden € 5.000 BOVEN de vraagprijs.

Later werden ze gebeld, ze maakten geen schijn van kans, hun bod was veel te laag :wow:

Het is bizar hoe de huizenmarkt nu is..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 09:54

_Nancy schreef:
Broertje van mijn vriend en zijn vriendin wilde een huis kopen in Capelle aan de IJssel (bij Rotterdam).

Leuk huis gezien, niks bijzonders eerlijk gezegd, gewoon een degelijk eengezinswoning.

Later werden ze gebeld, ze maakten geen schijn van kans, hun bod was veel te laag :wow:

Heftig zeg.. Dat laatste ben ik echt niet van plan.. Dan ga ik nog liever huren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:01

Maar dan ga je wel enorm moeite krijgen met een huis kopen in de randstad. Zo'n briefje of flyer gaat hier echt de doorslag niet geven; het beste bod wel.

Het gaat niet om een paard of een konijn die je een goed huisje gunt en dus 'de liefste persoon mag 'm kopen', het gaat om een huis en gewoon om geld. Het zal de verkopers een worst wezen of je aardig bent of dat je iedere week een buurtfeest wil geven; zij verhuizen :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 10:02

Anoniem schreef:
Maar dan ga je wel enorm moeite krijgen met een huis kopen in de randstad. Zo'n briefje of flyer gaat hier echt de doorslag niet geven; het beste bod wel.

Daar ga ik ook vanuit :j Mocht het echt niks worden, dan gaan we gewoon voor een huurhuis :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:44

Dat wordt particulier huren, want voor sociaal wonen moet je inmiddels 10.12 jaar ingeschreven staan

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:10

Als ik hier een briefje in de bus vind om mijn huis te verkopen zal ik niet meer bescheiden zijn met de vraagprijs.Alles is te koop voor mijn prijs.
Ik verwacht het hier niet hoor,is een huis met grond en schuren van <1 miljoen.
Misschien dat je een situatie treft van mensen die al twijfelde om te verhuizen maar het lijkt mij sterk dat je er serieuze reacties op krijgt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:14

Toevallig in de krant vandaag. Appartement van 23 m2 verkocht voor 200000 binnen drie dagen. Zegt denk ik genoeg over de hysterie op de woningmarkt. Net als aantal jaren geleden. Het wordt steeds lastiger hypotheek te krijgen dan wel onmogelijk. Huizenprijzen vliegen over de kop, al is dwt hier nog niet het geval maar wel stijgende. Het gaat vanzelf wel fout.

En ik vrees dat als je overal in de bus gaat doen de aangeboden prijzen wel torenhoog zal zijn. Als je al zoekt zou ik idd iets buiten de standaard plaatsen gaan neuzen. Huren tenzij voor meer dan 1000 euro per maand. Denk dat dat ook erg moeilijk gaat worden,

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:37

Huis in mijn straat, tussenwoning, stond te koop voor €275.000,-
Waren veel bezichtingen en is verkocht voor €289.000,-

Woon ik in Nieuw-Vennep, onder de Kaagbaan van Schiphol.
Oke wel een groot park aan het eind van de straat.

Ik kan niks met een briefje dat iemand mijn huis wil kopen.
Ik verkoop pas als ik eraan toe ben. Zo’n briefje geeft de doorslag niet.
Studie van onze zoon wel.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:42

knetterhard schreef:
_Nancy schreef:

Heftig zeg.. Dat laatste ben ik echt niet van plan.. Dan ga ik nog liever huren :j

Je bent niet van plan boven de vraagprijs te bieden?
Dan vraag ik me serieus af wat je topic voor nut heeft, gezien je wel een aankoopmakelaar wilt inschakelen en op zoek bent naar originele manieren om toch aan een huis te kunnen komen. Dat geeft aan dat je weet hoe oververhit de markt is. Niet willen overbieden is je goed recht, maar dan kun je in de randstad ook geen huis kopen.

Ik zie in het lage segment al dat overbieden met 10% (!!) echt geen uitzondering is. Dan praat je over een huis van 125.000 euro al over meer dan 10.000 euro. Die 5000 euro uit de post hierboven (op een waarschijnlijk 2x zo duur huis) is dan echt een lachertje. Om even aan te geven hoe bizar de markt nu is.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:51

Wow, misschien leef ik onder een steen (in brabant :D ), maar ik had niet in de gaten dat de huizenmarkt in de randstad zo hysterisch is, wat een gekkenhuis!
Even op funda gekeken, maar dit gaat nergens over. De vraagprijzen zijn gigantisch hoog en als je daar ook nog overheen gaat bieden, moet je toch wel heeeeeel graag daar willen wonen := .
Ik vraag me af, de mensen die dus zoveel/teveel betalen voor een woning in die omgeving en de hysterie op de huizenmarkt zwakt af, heb je dan geen probleem? In de zin van: wil/moet je je woning uiteindelijk weer verkopen je dus een behoorlijk financieel gat hebt?

Ik kan je verder niet helpen aan een leuke tekst.
Maar mocht iemand bij mij een briefje in de bus doen die interesse heeft in mijn huis, zou ik ook de "hoofdprijs" vragen :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:11

Herkenbaar, hier in België waar wij een koophuis zoeken is het even verschrikkelijk.

Deze week: huis stond zondag online te koop, meteen gebeld en afspraak gemaakt voor dinsdagavond. Dinsdagochtend werd ik gebeld dat het huis maandagavond verkocht was aan de eerste bezoeker.

Paar weken terug: een huis dat we ontzettend graag wouden, eigenaars hadden 40 (!) bezichtigingen gepland die dag. €10.000 boven de vraagprijs geboden, uiteindelijk is hij aan €35.000 boven de vraagprijs verkocht. Huis was dus voor 430 verkocht terwijl de vraagprijs 395 was.

Aantal maanden geleden: we waren de tweede bezichtiging bij een huis, maar het koppel voor ons had het net gekocht toen we aan kwamen.

Wij kunnen vaak gelukkig wel hoger bieden dan de vraagprijs van de huizen die ons interesseren - al stellen we voor onszelf wel de grens van hoe hoog we willen. Ik zoek eigenlijk standaard op huizen die 30 à 50.000 lager liggen dan ons budget omdat ik zo weet dat we ruimte hebben om omhoog te gaan. Het is vaak ook een kwestie van de eerste te zijn. Als we niet naar de eerste bezichtiging kunnen gaan en een afspraak maken voor een tweede datum, dan worden we in 90% van de gevallen gebeld dat het tijdens de eerste bezichtiging verkocht was.

Maar als je niet boven de vraagprijs wil gaan, dan zal je volgens mij niet zo ver komen. In deze markt is het echt een kwestie van wie de grootste zak met geld naar de verkoper gooit. Het is je goed recht om niet deel te nemen aan zo'n praktijken, maar het is wel hoe de markt nu is. Dan kan je imo beter huren en afwachten tot het wat stabieler is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:20

Naar limburg komen yasmine. :D Hier in de straat staan al een aantal huizen maanden te koop, en het zijn echt geen krotten. Ook nog een mooi tuintje achter en eigen parking... En op zich best mooi gelegen. :j (goede huisdokter in de straat, apotheker, bakker, lidl en aldi in principe met de fiets bereikbaar.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:34

knetterhard schreef:
_Nancy schreef:

Ik denk dat je dan beter jezelf de energie kan besparen :o

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:56

akishino schreef:
Wow, misschien leef ik onder een steen (in brabant :D ), maar ik had niet in de gaten dat de huizenmarkt in de randstad zo hysterisch is, wat een gekkenhuis!
Even op funda gekeken, maar dit gaat nergens over. De vraagprijzen zijn gigantisch hoog en als je daar ook nog overheen gaat bieden, moet je toch wel heeeeeel graag daar willen wonen := .
Ik vraag me af, de mensen die dus zoveel/teveel betalen voor een woning in die omgeving en de hysterie op de huizenmarkt zwakt af, heb je dan geen probleem? In de zin van: wil/moet je je woning uiteindelijk weer verkopen je dus een behoorlijk financieel gat hebt?

Mensen willen toch wonen in de buurt van hun werk en/of familie, dus zo zijn velen toch aan de randstad gebonden.

En tegenwoordig kun je nog maar 101% lenen, dus de kosten koper wordt al uit eigen zak betaald. De hypotheek moet je verplicht in 30 jaar aflossen (om gebruik te kunnen maken van de hypotheekrenteaftrek). Dus op die manier zal een financieel gat minder makkelijk ontstaan, gezien je toch al snel een deel van de hypotheek hebt afgelost in een aantal jaar. Het wordt alleen financieel lastiger als je binnen een paar jaar na koop wilt verkopen als de prijzen in die tijd flink zijn gedaald.