Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Booooo schreef:Hypotheekadvies was 1.600 en afsluitkosten 500.. Ze hebben prijs afspraken met notarissen maar je mag er ook zelf een kiezen.. Uiteindelijk zal dat misschien max. zo'n € 1.000 schelen op het totaal plaatje.
Cayenne schreef:JenniferU schreef:Sommige banken werken volgens mij nog met taxatiewaarde +1% ipv koopprijs+1%.
Even goed laten informeren.
Wij konde vorig jaar 102% financieren en hebben niet veel hoeven bij betalen ivm hogere taxatiewaarde vergeleke met de koopprijs.
Wij hadden exact dezelfde situatie en dat scheelde inderdaad flink!
(als je maar genoeg verdient en dat is mijn geval zeker zo)
Liek_ schreef:Kijk hier ook eens naar https://www.nhg.nl/Consument/NHG-afslui ... -verbouwen
Als je energiebesparende maatregelen neemt en nhg kan je 106% financieren ipv 101. Bovendien gaat de grens voor nhg kopen flink omhoog volgend jaar.
Brainless schreef:haan schreef:met kosten koper moet je altijd rekening houden met 10% van de koopsom
Niet meer, want de overdrachtsbelasting is flink verlaagt (van 6 naar 2%).
Ze geven nu 5-6% aan.
een huis kopen kost altijd veel geld, ik heb wel het eerste jaar na aankoop van mijn huis samen met een 'belastingmannetje' mijn aangifte ingevuld, hij weet precies waar je goed naar moet kijken en wat aftrekbaar is, zodat je je spaarpot weer een beetje kunt aanvullen