Jonge alleenstaande & platteland ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:19

Mijn ervaring is dat klein en minder in bepaalde steden zoals Amsterdam nog steeds niet betaalbaar is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:37

Nikass schreef:
Mijn ervaring is dat klein en minder in bepaalde steden zoals Amsterdam nog steeds niet betaalbaar is.

Maar dat krijg je dan vooraf ook niet geleend aangezien dat toch echt inkomens afhankelijk is en niet zozeer waar je woont

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:49

Dat hangt ervan af, als je nu huurt, of bij je ouders woont, of een huis hebt in de stad dat je al tien jaar geleden (in de goede tijd en nu dus overwaarde heeft) hebt gekocht. en je koopt nu een huis in Oost Groningen voor laten we zeggen 2 of 2,5 ton, dan kan dat. Maar wil je daarna terug naar de (rand)stad, dan kom je voor dat bedrag niet erg ver.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:58

Nikass schreef:
Dat hangt ervan af, als je nu huurt, of bij je ouders woont, of een huis hebt in de stad dat je al tien jaar geleden (in de goede tijd en nu dus overwaarde heeft) hebt gekocht. en je koopt nu een huis in Oost Groningen voor laten we zeggen 2 of 2,5 ton, dan kan dat. Maar wil je daarna terug naar de (rand)stad, dan kom je voor dat bedrag niet erg ver.

Dus moet je het maar niet doen?
Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar ik krijg liever spijt van iets wat ik wel gedaan heb, dan dat ik me moet afvragen: wat nou als ik het wél gedaan had?

Karin

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:05

Je kunt toch altijd terug? En je hoeft toch ook niet per se van het Groningse of Limburgse platteland naar hartje Amsterdam? Daar zit nog een groot gebied tussen waar echt wel wat betaalbaars te vinden is. Misschien moet je er wat harder voor zoeken of bepaalde concessies doen, maar je kunt echt altijd terug.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:17

Ik snap jou wel hoor, ik ben 39 maar als ik zo'n besluit neem denk ik ook aan mijn ouders, tenslotte heeft het ook gevolgen voor hun. Maar het is jouw leven en als je het echt ziet zitten doen. Kan het om praktische redenen wel qua reistijd werk?
Ik ben niet alleenstaand en wij wonen in een klein dorp maar ik zou echt niet tegen de drukte in de stad kunnen. Ik vind de rust en natuur heerlijk! Ik zit in het bestuur voor het dorpsfeest en verder ga ik wel naar activiteiten toe die in t dorp gehouden worden zodat ik wat binding heb met de mensen maar dat is ieder voor zich. Bij ons is de sfeer erg gemoedelijk, ik zou daarom ook niet snel verhuizen want ja hoe is t ergens anders....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:37

Nikass schreef:
Is dat zo, dat je altijd terug kunt? Als je vanuit een stad naar een goedkopere regio op het platteland verhuisd? Imo wordt het lastig om later weer in een duurdere regio iets te willen kopen, omdat je huis op het platteland minder op zal brengen dan wat je nodig hebt om een huis in een duurdere regio/stad te kopen. Zal afhangen hoe groot het verschil tussen de twee regio's is, maar als jij vanaf Amsterdam naar Oost-Groningen verhuisd, vraag ik me af of je zo gemakkelijk terug komt.

Natuurlijk kun je altijd terug. Ik lees overigens niet dat TS gaat kopen, maar dan nog gaat je logica niet op. Ze kan nu makkelijker een huis kopen in een goedkope regio dan in een duurdere, net zoals dat voor 'later' geldt.
En ik schreef ook niets over 'gemakkelijk'.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:37

Wendy schreef:
Nikass schreef:

Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar ik krijg liever spijt van iets wat ik wel gedaan heb, dan dat ik me moet afvragen: wat nou als ik het wél gedaan had?

Waar komt dat "dus" nou weer vandaan? :roll:
Ik kan me niet herinneren dat ik die conclusie eraan verbonden heb.
Ik heb alleen gezegd dat het volgens mij niet altijd zo simpel is, en het kan iets zijn wat je in je afweging meeneemt.
Spijt hebben is nooit leuk, ook niet van iets wat je wèl gedaan hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:12

Nikass schreef:
Wendy schreef:

Waar komt dat "dus" nou weer vandaan? :roll:
Ik kan me niet herinneren dat ik die conclusie eraan verbonden heb.
Ik heb alleen gezegd dat het volgens mij niet altijd zo simpel is, en het kan iets zijn wat je in je afweging meeneemt.
Spijt hebben is nooit leuk, ook niet van iets wat je wèl gedaan hebt.

Met jouw manier van schrijven lijk je dat te impliceren ja.
Maar goed, ik merk dat ik niet precies weet of het erg is om spijt te hebben, omdat ik daar niet zo mee bezig ben.
Wat ik wel weet is dat dat soort gedachten mensen vaak belemmeren om écht te leven.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 19:12

Deze gedachten zorgen inderdaad voor twijfels en het niet durven nemen van deze beslissingen.

Terug kan je volgens mij ook steeds, of het financieel interessant is, is een andere kwestie.

Je hebt zeker gelijk met het nog niet nemen van verantwoordelijkheden. Dat os momenteel best eng. Mijn ouders hebben tot nu toe beter gereageerd dan verwacht. Ze zien me liever korterbij wonen en stellen de praktische kant (werk/paard/auto/hulp/...) in vraag. Maar het is mijn leven en dus eigen keuze. En ergens denk ik dat ze onbewust wel weten dat ik nooit hier ga blijven. "Het is hier zo druk en stressig. Ik wil naar zoiets als Frankrijk platteland" komt al jaren met periodes terug. Periodes waar ik het gevoel heb opgeslorpt te worden door de drukte en de massamaatschappij.

We gaan donderdagnamiddag samen kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:21

Dat is goed nieuws. Fijn dat je ouders het zo hebben opgevat en met je mee gaan!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:02

Super fijn dat je ouders positief reageerde.
En huis is waar je hart woont. En de praktische kant zul je toch moeten ervaren.
Is het niets, dan heb je het geprobeerd en word je daar ook weer wijzer van.
Maar het kan ook alles zijn wat je er van hoopt en droomt.
Dus ik zeg go for it. Volg je hart en je gevoel!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:39

Ik heb een bod geplaatst! Spannend..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:49

Gaaf TS! Mss heb ik er overheen gelezen, welke regio kijk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:42

crazygirl1 schreef:
Ik heb een bod geplaatst! Spannend..

Ik duim!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:11

ow wat gaaf zeg! stoer hoor! fingers crossed, ben benieuwd

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 19:16

Bod geaccepteerd!

Het begint stilaan binnen te dringen. Na 2jaar tijd en frustraties van immowebsites af te gaan, is het zoeken nu plotseling gedaan. Ik heb mijn huisje, 1u20 van mijn ouderlijke woning.

Mijn ouders waren positief over de woning en zijn dus nu ook positiever over de 'verre' verhuis.
Laatst bijgewerkt door crazygirl1 op 05-11-17 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:18

Jééééé! *\%/*

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:21

Gefeliciteerd! Wat geweldig en wat afstand van je ouderlijk huis kan ook prettig zijn. Uitvliegen van je ouders weg is niets mis mee, integendeel :-). Laat je weten hoe het verder gaat?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:19

Gefeliciteerd, fijn dat het gelukt is, :j succes met alle actie's die volgen ...
Benieuwd naar je up date's ;)

Groet Karin.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:37

Wauw stoere stap van je! Gefeliciteerd!

Ik ben van de Drentse ‘stad’ in augustus naar een klein dorp verhuisd. Bungalow buiten het dorp en midden in het bos.

Ben zelf opgegroeid in de ‘welgesteldere’ hoek van Drenthe en dit gebied is wel ‘anders’. Na jaren tegen m’n zin in de stad gewoond te hebben, ben ik hier echt helemaal thuis.

Eekhoorns, spechten, koolmeesjes in m’n groooote tuin, heerlijk rustig, pikzwarte avonden, geen sirenes, stad op 12 km, dorp op 2 km en echt midden in het bos. Heerlijk!

Maaaaaaar.... mijn familie woont 60 km verderop ten opzichte van 27 vanuit mn vorige woonplaats. En ik merk dat ik dat best ver vind. Het is ruim 50 minuten rijden en dat betekent toch echt wel plannen en minder spontane bezoekjes. Best even schakelen en pittig soms.

Desondanks geniet ik weer van en in de natuur. Ook veeeeel waard!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:40

Gefeliciteerd! Wat voor soort woning is het geworden?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 20:54

Het is een huisje geworden dat helemaal vernieuwd werd (dubbele beglazing, dikke isolatie, nieuwe keuken/badkamer/dak/houtkachel/teras). Ze verbruiken +- 250 euro/winter aan hout om te verwarmen. Er is 115m² woonoppervakte maar dan ook 100% benut dus 3 slaapkamers waarvan 1 grote onder het dak. Heel gezellig :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 21:58

Update: ik ga donderdag tekenen. Hoe dichter het komt, hoe spannender :o
Vrienden en familie hebben 80% positief/neutraal gereageerd. Enkele zijn bezorgd ivm eenzaamheid en werk vinden. En dan krijg je de vraag 'ben je zeker? wil je dit echt? gaat het lukken?'
Wanneer ik foto's terugzie, dan verlang ik hier naar. Gezellig en betaalbaar in een rustige buurt. Spannend!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:25

Kom je topic tegen. Heerlijk joh..!
Ik woon ook buitenaf. Wel naast een dorpje waar alles te halen valt wat ik nodig heb, maar dat moet ook wel, omdat ik geen auto heb. Zou niet anders willen!
Ben wel heel benieuwd naar je huisje. Plaats je foto's?