Hey Firefly, thanks, Ik ga vanavond nog even wat aanrommelen (alles dat niet volgens het boekje of handleidingen is) als dat niet lukt dan klop ik even bij je aan, thanks!
En het gaat inderdaad om het US lichtje (Wat eerst ook zo was) DS werkt gewoon. Ik krijg ook op zowel mijn computer als op de telefoon melding van ziggo dat er geen signaal is en welke stappen ik kan ondernemen.
Als de bekabeling vanuit buiten niet in orde is, kunnen ze het die zelfde dag dan nog fixen? Of is het wijsheid de klantenservice even in te lichten dat het mogelijk daar aan ligt?
En inderdaad, ze zeiden al dat het geen gebruikelijke modem is.
Als het buiten ligt kan het soms meteen opgepakt worden, maar ligt er helemaal aan. Als een schade binnen 5m vanaf je huis ligt meestal wel... maar is het een schade die verderop zit dan moet er vaak een aannemer komen. Helpdesk kan daar niets mee. Maar de monteur kan vaak wel een noodvoorziening maken in de kast dat je wat meer signaal krijgt, maar is ook per situatie verschillend.
Die Ubee modems zien wij langzaam steeds meer weer verschijnen. Ze zijn het vorige model van Ziggo en die worden langzaam weer ingezet. Werken verder ook gewoon prima hoor, maar het is voor de helpdesk ook nog even wennen dat ineens dit type er weer is
Ik ben vanavond zelf wel even afwezig ivm prive zaken, maar stuur maar een PBtje dan kijk ik even wanneer lukt (mag ook best nu, zit nu toch op de laptop en kan ik zo even wat gegevens nakijken). Maar moet je zelf maar even weten
Succes!!
Suzanne F.
Geplaatst: 18-10-17 14:24
Gauw weer naar KPN! Ziggo hoor ik alleen maar slechte verhalen over.
De Ziggo monteurs van voor de fusie waren allemaal enorm blij met Ubee. Voormalig UPC monteurs hebben nooit met deze modems gewerkt, dus gok dat die aan het mopperen zijn dan. Ubee is het beste modem wat ziggo ooit uitleverde. Ik wilde altijd alleen Ubee, geen technicolor (wat ze nu uitleveren.) Ik ben dan ook naar kPN gegaan toen internet er mee ophield
Als het niet aan de bekabeling ligt kan je nog kijken of je je laptop met een kabel aan het modem kan verbinden enof je dan via de kabel kan internetten.
Momenteel leveren ze weer andere modems, de Compals; die zijn nog beter Maar ze wisselen die levering dus af met de Ubee321. Maar klopt, Ubee is fijn modem. Zelf ook super lang gehad. oud UPC kent die modems niet dus denk ook dat het daardoor komt dat je raar bericht erover krijgt van monteurs
@Jans, zolang haar modem offline is, kan ze ook niet via internetkabel internetten
Op het moment heb ik hem na veel gedoe even aan de praat gekregen. Ik weet niet voor hoe lang. De oorzaak is dus nog steeds niet bekend en de manier waarop ik hem aan de praat heb gekregen staat niet in de boekjes zullen we maar zeggen. De monteur van afgelopen zaterdag had dus ook dat het het ene moment niet werkte zonder duidelijke aanleiding en even later ineens wel. Iets dat 3 dagen heeft aangehouden tot gisteravond.
Ik zal het even aan moeten kijken en duimen dat de verbinding stabiel blijft tot zaterdag maar ik heb er een hard hoofd in. Het modem krijgt inderdaad geen goed signaal en zelfs als er wel een signaal is is er veel sprake van bufferen en lag bij internettv. Links om of rechts om is er dus iets mis. Of het bij het modem ligt of de bekabeling weet ik niet. Maar aan de hand van de reacties hier vermoed ik de bekabeling van buitenaf. Het ligt er waarschijnlijk al tientallen jaren en de weg is hier regelmatig opengebroken geweest wegens sinkholes door de riolering recht voor mijn huis. Het huis zelf stamt uit 1902 en ik vermoed veel dat onder de grond ligt dus ook (ja niet het internet dat snap ik :p) maar waar het gelegd is is oud, verzakt en er rijdt hier op het moment veel zwaar verkeer rond omdat ze bezig zijn met een bouwproject hier om de hoek. Ik heb er dus een hard hoofd in... Aangezien Ziggo al begon over vergunningen.