Gigantisch aqaurium verhuizen, hoe pak je dat aan???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Gigantisch aqaurium verhuizen, hoe pak je dat aan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:58

Met je bovenstaande uitleg, zou ik toch kijken of je niet meteen een nieuw aquarium in het nieuwe huis kan plaatsen, en je oude aquarium misschien kan verkopen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gigantisch aqaurium verhuizen, hoe pak je dat aan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 01:28

Idd, na je laatste post zou ik ook meteen voor een andere grotere bak gaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:18

Gloa schreef:
Bedankt voor alle leuke en nuttige reacties :D

Hij gaat uiteindelijk een grotere bak krijgen. Zit nu op een 1500L en ik hoop in ons nieuwe huis ruimte te kunnen maken voor een 3000L en minimaal 1meter breed :j .

De bak waar hij nu in zwemt kan nog maximaal 3 jaar mee. Dat vind ik er ook zo lastig aan. Hij moet inderdaad 2x verhuisd worden en bij de nieuwe woning kan hij ook niet zo makkelijk naar binnen gerold worden. Maar ik vind het zo zonde om deze bak te slopen -O- heb er zoveel werk in zitten. Daarnaast is het nieuwe huis ook een flink verbouwingsproject en weet ik niet of ik daarnaast ook nog een nieuwe bak kan bouwen. Flink dilemma dus.......

Ga morgen nog contact opnemen met aquariumwinkels.

Hmmm... Zou dan denk ik toch overwegen in je nieuwe huis een nieuwe bak te zetten. Deze kan nog max 3 jaar mee als je geluk hebt, dan kan je beter nu alvast het uiteindelijke aquarium ontwerpen en neerzetten, imo. Sowieso zou ik breder gaan, als je vis een cm of 70 is, is een meter breed wel aan de krappe kant. En als het kan zou ik er nog wat liters bovenop gooien *\o/*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:35

Maandag komt er iemand langs van een aquarium winkel om te kijken of zij het aandurven.

Ben heel benieuwd, ook naar het kostenplaatje :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:52

Amyyy schreef:
Met je bovenstaande uitleg, zou ik toch kijken of je niet meteen een nieuw aquarium in het nieuwe huis kan plaatsen, en je oude aquarium misschien kan verkopen?

Zou ik ook doen.. straks krijgt hij opeens een groeispurt en dan heb je de kosten en moeite voor niets gehad. Wetende dat hij sowieso naar een grotere bak over moet

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:46

En nog nieuws ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:30

De aquariumzaak durfde het wel aan als we zelf wat extra glasdragers regelen en 4 sterke mannen. Dan nemen zij er ook nog 4 mee := .

Totaal kostenplaatje per keer is een €350,-. Valt op zich nog mee maar ik moet de bak 2x verhuizen helaas. 1x het huis uit en zodra we klaar zijn met verbouwen weer 1x het huis in. Dan tikt het toch wel aan voor een bak waar ik niet meer zo lang van kan genieten.

Daarnaast heb ik vorige week een ramp kunnen voorkomen. Vieze lucht in huis en vissen duidelijk niet happy. Waterwaarden waren prima tot ik voor de zekerheid de nh3/4 ging nakijken. Die was minimaal maar toch te erg voor mn gevoelige vissen. Direct mega waterwissel ingezet. Bleek ergens een korf verstopt te zijn waardoor de pomp minder kon aanzuigen. Systeem werkte nog wel maar minder dan zou moeten. Als ik daarmee al in de problemen kom hoe moet het dan gaan als mn vissen groter worden??? Dan kan je binnen een uur een onomkeerbare ramp hebben.

Dat was voor mij het laatste zetje. Ik ga al het bruikbare strippen en dan gaat de bak gesloopt worden Y;(