Handbagage Ryanair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:13

Tsja, het is maar wat je wil he. Je kan het van tevoren weten, maar aan de andere kant is het super vervelend als jij zaken als een laptop of camera mee hebt en ze willen je koffer in het ruim gooien. Dat mag ten eerste lang niet altijd, ten tweede wordt er behoorlijk mee gesmeten en vaak is de temperatuur in het ruim niet echt toereikend om elektronische apparaten mee te nemen. Ik reis bij voorkeur ook niet met alleen handbagage, alleen als het echt niet anders kan, maar het is wel vervelend als je niet eens meer normaal handbagage mee aan boord kan nemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:41

Ik denk dat je het gewoon slim moet spelen. Laptop of andere kostbare items mee die niet in de kleine handtas passen? Of voor priority betalen, of zorgen dat je bij de eerste 90 mensen zit die het vliegtuig in gaan. Dat is dus goed plannen en kijken en er de tijd voor nemen. Wil je dit niet, kan je betalen of met een andere maatschappij vliegen. Al denk ik dat deze regels ook bij andere maatschappijen ingevoerd gaat worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 16:02

Het gaat er niet om dat ze een ander beleid hebben. Het gaat om de vreselijk ebrekkige communicatie. Het met terug werkende kracht in voeren. En nog belangrijker. De complete hartverlamming die ik kreeg toen ze "even" kei veel vluchten annuleerde. Dat getuigd gewoon dat je niet kunt bouwen op wat je geboekt hebt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:12

Ik ben het zeker met je eens dat ze er een potje van hebben gemaakt! Maar ze zijn niet de enige! Zo had ik eens een ticket Sydney Bangkok met overstap in Kuala Lumpur, krijg ik 2 dagen voor de vlucht een berichtje dat de vlucht was aangepast. Tja hadden ze wel de vlucht van Sydney naar Kuala Lumpur een dag later gepland, maar niet de vlucht van Kuala Lumpur naar Bangkok. ..... dat heeft ook wel even voor een hartverzakking gezorgd. En ouders die om 2 uur uit bed gebeld werden.....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:29

Het stond bij mij anders gewoon op de instapkaart en werd ook vermeld bij het online inchecken.

Het annuleren vd vluchten was idd een flinke misser van ze, maar daar ging het hier in het topic op zich niet over.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:32

Dat weet ik Emma, ik vlieg al lang vaak genoeg, maar dan was mijn ticket inclusief bagage en eten/drinken, stoel, etc. alsnog goedkoper. Ryan Air vraagt direct idiote prijzen ervoor.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 20:08

Marije_jiplover schreef:
Het stond bij mij anders gewoon op de instapkaart en werd ook vermeld bij het online inchecken.

Het annuleren vd vluchten was idd een flinke misser van ze, maar daar ging het hier in het topic op zich niet over.

Nee. Maar toen ik de tickets boekte was het nog anders. Dus de afspraken zijn wel veranderd in de tussentijd.

Het topic begon over de onduidelijke info en hoe het nu zat, toen ik overigens nog niet kon inchecken en ook geen instapkaart had. Die info had ik uiteindelijk en heb daar mijn keuzes bij gemaakt. Ik heb er verder geen punt van gemaakt anders dan dat ik er nooit meer mee ga vliegen. En op dat gebied speelt het cancellen van vluchten absoluut wel mee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:26

Klopt shiloh, dat cancellen en die terugwerkende kracht invoeren van regels vind ik ook echt niet kunnen :n