Achterwielaandrijving BMW

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:11

Ik heb een BWW 116 D automaat en hij rijd fantastisch.

Er zit zoveel techniek op de BMW dat je hem echt niet zomaar kan laten driften.
Mij is het ook met glad weer nog nooit gelukt.

Ik kan een BMW op grond van rijgedrag van harte aanbevelen.

Ik heb ook Volvo gereden maar de BMW vind ik echt fijner rijden.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-10-17 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:12

Gewoon goede (winter)bandjes er onder en dan is er geen probleem... er zit zoveel elektronica in die auto's waardoor het bijna knap is om de auto uit te laten breken *\o/* :9

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:14

De moderne BMW's (2001 en jonger) zijn wel redelijk uitbreek proof.
Er zit echter een knopje op het dashboard als je dat uit zet (verschillende symbolen en benamingen in oude en nieuwere types) dan wil het wel.

Maar ik rij al 5 jaar 330D Dus een pittige diesel nu een station automaat eerder een lichtere sedan schakel) maar (klopt af) nog nooit in de slip.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:17

friesam schreef:
Er zit echter een knopje op het dashboard als je dat uit zet (verschillende symbolen en benamingen in oude en nieuwere types) dan wil het wel.

Maar ik rij al 5 jaar 330D Dus een pittige diesel nu een station automaat eerder een lichtere sedan schakel) maar (klopt af) nog nooit in de slip.

Mijn man rijdt een BMW van 22 jaar oud (5 serie) breekt ook niet uit. Ja,...als je ik weet niet wat voor een toeren uit gaat halen misschien. Maar dat lijkt me nu niet de bedoeling op Neerlands wegen :+

En die ouwe bak rijdt ook nog steeds geweldig overigens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:22

friesam schreef:

Nee. Dat líjken ze.

Citaat:

Tatáááá :)*

Met de electronische camouflage/correctie uit is het gedrag zoals het per concept inherent ís.

Koop wat je wil, maar technisch is het concept wat het is. Dat heeft voordelen en nadelen. Als je voordelen niet gebruikt, waarom zou je dan extra betalen om de nadelen electronisch te moeten compenseren?!
Dan betaal je imo beter minder voor het concept wat doet wat jij verwacht.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:30

Huertecilla schreef:
friesam schreef:

Nee. Dat líjken ze.

Citaat:

Tatáááá :)*

Met de electronische camouflage/correctie uit is het gedrag zoals het per concept inherent ís.

Koop wat je wil, maar technisch is het concept wat het is. Dat heeft voordelen en nadelen. Als je voordelen niet gebruikt, waarom zou je dan extra betalen om de nadelen electronisch te moeten compenseren?!
Dan betaal je imo beter minder voor het concept wat doet wat jij verwacht.

Omdat BMW motorisch een betere auto is, het rijcomfort hoger ligt dan Audi of Volvo. En in mijn geval omdat de zwaardere diesel motoren niet in de middenklasser volvo en audi auto's te vinden zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:36

Audi en Volvo halen het inderdaad bij lange na niet qua rijcomfort in vergelijking met BMW. En die zijn echt niet goedkoper dan BMW. Sterker nog,.qua lease was ik met BMW veel goedkoper uit met mijn 116D. Volvo kon ik niet kiezen maar mijn andere optie was A3 limousine.

Ik heb een aantal collega's die voorheen BMW reden en nu Audi en die willen allemaal weer terug naar BMW.

Edit, als ik een nadeel moet bedenken van de 1 serie dan is het wel de ruimte op de achterbank.
Die is echt krapper dan bij de meeste andere auto's in dezelfde prijsklasse.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:09

friesam schreef:
Omdat BMW motorisch een betere auto is, het rijcomfort hoger ligt dan Audi of Volvo.

Wederom door de generalisering incorrect.

´Beter´ kan ook gedefinieerd worden als betrouwbaar en dan doen heel veel motorern het beter dan die van BMW.

´Rijcomfort´ is bij BWM net als bij andere merken geheel afhankelijk van het gebruiksdoel. Bij normaal rijgedrag binnen de maximim snelheden zijn heel veel autos comfortabeler dan de meeste BMWs omdat die op sneller rijden ontworpen zijn.

Anoniem

Re: Achterwielaandrijving BMW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:13

De BMW1tjes zijn leuke auto's, maar ik ken zelf teveel mensen die er eentje 2de hands kochten en vervolgens binnen een half jar er een hele nieuwe motor in konden laten zetten. Ik zou van jouw rijtje ook voor de Volvo gaan. Zeker tweedehands.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:20

In jouw geval (angst enz.), zou ik lekker voor een voorwielaangedreven auto gaan :j

Hij zal je altijd lekker vooruit trekken en in de sneeuw makkelijk te corrigeren met onderstuur, met voetje van het gas.

Met een achterwielaandrijving kun je wel lekker dwars gaan in de sneeuw :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:26

Of bij flinke regenbui na droge periodes... Of op zand O:)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:29

Qimm schreef:
Of bij flinke regenbui na droge periodes... Of op zand O:)

paar keer gehad met afrijden rotonde en vol gas geven.. ging die ook dwars :')

Zand deed ik bewust (lang leve het platteland :D )

Uitlokken kan altijd, maar ik zou toch voorwielaangedreven adviseren i.v.m angst enz. Beter safe then sorry +:)+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:36

Ik heb een tijdje in een BMW gereden toen ik in Italië woonde. Dat was echt 10x niets. Sneeuw en achterwielaandrijving is een hele slechte combi :))

Heb de BMW toen ingeruild voor een Audi RS4 met 4 wielaandrijving en daar was ik meer over te spreken.
Nu ik weer in Nederland woon en in de grote stad heb ik een Audi A2 gekocht en daar ben ik ook heel blij mee :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:44

Ik heb zelf m3 gereden op zomer banden in de winter. En zolang je geen peut gas in de bochten geeft en met gladheid gewoon kalm aan doet, dan zal hij niet snel uitbreken. Je hebt het meeste zelf in de hand met je rechterpedaal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:46

Pieter25 schreef:
In jouw geval (angst enz.), zou ik lekker voor een voorwielaangedreven auto gaan :j

Hij zal je altijd lekker vooruit trekken en in de sneeuw makkelijk te corrigeren met onderstuur, met voetje van het gas.

Met een achterwielaandrijving kun je wel lekker dwars gaan in de sneeuw :D

Dat vond ik altijd het mooiste van achterwielaandrijving. Dat mis ik nu wel met mn renaultje.

Maar idd, als je voor je angst gaat dan niet om de mooie auto een bmw nemen. Je bent dubbel zuur als je een actie maakt en hem niet onder controle hebt.

Heeft audi voorwielaandrijving? Ik dacht ook achter?

En wbt vastzitten in de sneeuw. Dan is voorwiel aandrijving vaak wel makkelijker

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:50

Frummels schreef:
Sneeuw en achterwielaandrijving is een hele slechte combi :))

Voor doorsnee probleemloos ergens heen rijden is het véél minder makkelijk dan FWD, dus ja dan is het een slechte combi.
Maar voor sportief gebruik kan wel degelijk een heerlijke, bétere combinatie zijn dan FWD.
Het heeft allemaal voor en nadelen. Ook AWD.

Voor normaal gebruik echter en helemaal bij een doorsnee gebruiker is een doorsnee* FWD met afstand het meest verstandige.

* hete sporthatches zijn een heel ander en ronduit onverstandig verhaal.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:59

Rwd is het best als het een bewuste keuze is :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:07

En dan heb je nog sneeuw en "sneeuw". Ik moest ermee door kniehoogte sneeuw in de bergen, dus dan is t sowieso geen feest. :n Hij was overigens in Nederland prima te rijden hoor, omdat ik gewend was in slecht weer en sneeuw te rijden. Maar toen ik eenmaal de rs4 had geprobeerd heb ik de BMW snel afgeschreven. :))
Heb met de BMW vaak zat achteruit omhoog moeten rijden door de sneeuw naar mijn appartement. (Omdat ik ook te lui ben om kettingen te leggen, achteruit gaat net zo prima als je je gas goed doseert).

Als je zelf wat angstig bent, zou ik lekker voor een auto met voorwielaandrijving kiezen. :)

TurboTinker: volgens mij heeft bij Audi alleen de R8 achterwielaandrijving.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:11

Frummels schreef:
TurboTinker: volgens mij heeft bij Audi alleen de R8 achterwielaandrijving.

Vierwielaandrijving.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:14

Ik bedoelde dat dat de enige uitvoering is die (binnenkort/sinds kort) ook in achterwielaandrijving te krijgen is. :j

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:32

Frummels schreef:
Ik bedoelde dat dat de enige uitvoering is die (binnenkort/sinds kort) ook in achterwielaandrijving te krijgen is. :j

Klopt.. in beperkte oplage dat wel :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:44

Pieter25 schreef:
Frummels schreef:

Klopt.. in beperkte oplage dat wel :')

Dat dan weer wel ja. :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:47

Wij rijden een A3 en een BMW1 en ze hebben beide hun voordelen. De A3 is eentje van dit jaar, dus super nieuw en super vlot. Is quasi full option en Audi werkt heel mooi af dus het is een kwalitatief hele mooie auto. Ik moet alleen zeggen dat ik Audi qua design persoonlijk niet zo mooi vind als BMW en Mercedes.

Onze 1 is van 2011 en we hebben hem sinds begin 2012. Fantastische auto zonder problemen en in al die jaren heb ik me misschien 4x onveilig gevoeld wbt de achterwielaandrijving, vnl in de sneeuw of met bevroren wegdek. Mijn vriend daarentegen heeft zo'n goed rijgevoel, die stuurt daar altijd perfect mee. Ik wisselde vroeger veel en reed ook met 4x4 aandrijving in een jeep rond, waardoor ik me wel eens mispakte in onze BMW :+

Voor mij heeft de BMW een top rijgevoel op de baan, zeker met gewoon normaal weer. Hij is sportief en vinnig en ik rij er graag grote afstanden mee. BMW heeft heel gevoelige sturen, daar moet je van houden want zeker aan een hoge snelheid reageert je stuur dírect. Mijn mama moest daar met hun auto enorm aan wennen dat ze als ze even niet 100% oplette meteen op een andere rijbaan stond omdat haar hand wat over het stuur gleed :+ . Maar dat gaat tegenwoordig ook goed hoor!

De Audi is enorm goed geïsoleerd en dus heel stil binnenin, wat ook heel fijn is voor lange afstanden, maar hij voelt gewoon 'braver' aan qua rijgevoel.
Maar don't get me wrong, met beide rij je zo 180 als je niet oppast want dat voel je niet.

Onze A3 is een berline, die hebben echt een grote koffer maar onze hondenbench past er bvb niet in, die past dan weer wel in de BMW.

De BMW is overigens onze eigen wagen, de Audi een leasewagen via mijn vriend z'n werk. Mocht hij kunnen kiezen, hij nam weer een BMW of Mercedes (hebben een tijd heel fijn met de nieuwe A klasse gereden), maar de Audi is zeker ook een hele fijne auto :j .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:02

Frummels schreef:

Ik zie het nut van dit soort autos op de openbare weg niet. Wat voor wd ook.
Van HEEL veel autos niet. Van BMW de meerderheid van de modellen en uitvoeringen. Onnodig potentieel gevaarlijk en slechts een miniem % van de bestuurders is er echt veilig mee.
Is niets anders dan patsen en dat dan met verhoogd risico voor de rest van de gebruikers van de openbare ruimte.

Terug naar de TS; ´gewoon´ een Volvo C30 +:)+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 18:53

Hahaha. Maar als ik moet kiezen vind ik de Audi wel mooier dan de Volvo.
Maar Volvo heeft bij mij wel een heel betrouwbaar gevoel qua veiligheid.

Ik denk dat ik het inderdaad gewoon eens moet voelen
Heb wel een paar x in de BMW van mijn ex gereden. En ik weet nog dat dat echt een hele snelle was. Als je het gas onderin drukte ging hij echt loei en loei hard. Mijn ex deed in drift auto's.
Maar ik heb toen echt geen moment een onveilig gevoel gehad. Maar ik was toen ook niet op de hoogte van het verschil tussen voorwielaandrijving of achterwielaandrijving.

Ik heb veel aan jullie tips.
Ik ga binnenkort gewoon een x testen en die slip cursus ook maar doen.
Niet omdat ik dan ineens weet wat ik moet doen. Maar om meer een safe gevoel te hebben.

Ik moet weer wat vrijer worden in de auto.

Ik ga nog steeds overal heen. Maar moet ik naar een grote stad in het westen dan vreet ik mij bij voorbaat al op.
En als ik aankom merk ik dat ik zo gespannen heb gereden dat mijn schouders en nek stijf zijn