Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:03

Is er al een oplossing Ts?

zonnebloem18

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:11

Ik ben ook benieuwd of je beste man afgelopen maandag daadwerkelijk weer is begonnen.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 21:55

Even weinig online geweest, maar er is nog niet echt een 'oplossing'. Wel is hij maandag en dinsdag geweest, vandaag weer niet na een bericht om 06.30u (naar de eerste hulp?).

Ik wil andere stappen gaan ondernemen, vriend is het er niet mee eens. Is dus nu ons dagelijkse discussiepunt...

Wat ie doet is overigens wel erg netjes/ strak nu.
Douche is inmiddels gekit en het water loopt goed weg (zat bouwafval in de sifon - zijn fout).

Ik heb besloten het tot vrijdag aan te kijken en dan ga ik op eigen houtje andere stappen ondernemen, o.a. richting rechtsbijstand.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en ben blij met de tips en adviezen so far, ook al kan ik niet overal concreet iets mee.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 08:22

Update: hij was er vanochtend al vroeg en is als een speer aan het werk gegaan... To be continued

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:36

Ik duim voor jullie dat ie het snel en deugdelijk afmaakt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:00

Op het moment dat hij kwam met een andere klus was ik er klaar mee geweest, hij had of terug kunnen komen toen of weg kunnen blijven helemaal.
Die man heeft best pech gehad maar je hebt een klus aangenomen en dan heb je afspraken en dus verantwoordelijkheden. Hij komt op mij niet echt professioneel over.
Als hij je nu weer laat zitten duidelijke afspraken maken en niet eerder betalen voordat de klus ook echt klaar is of als hij het niet afmaakt een gedeelte ervan.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 11:56

Ik ook Imre, lijkt nu wel netjes te gaan.

@Meggiemeg, we moeten nog 1 deel betalen, maar dat betalen we niet eerder dan dat het helemaal af is inderdaad. Professioneel is het zeker niet te noemen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:23

Jeetje wat een ellende.
Het is geheel frustrerend en dat is logisch, zeker omdat je nu eindelijk wel eens een werkende douche wenst te hebben.
Alleen mijn ervaringen met klussen is dat het altijd langer duurt dan geschat. En in dit geval vindt ik het nog niet eens zo heel gek. Dit is een zzp'er welke bij ziekte of uitval geen vervanger kan sturen.
Het is heel vervelend, maar beetje het risico van een zzp'er in te huren. Hij houdt je gelukkig op de hoogte en wat hij dus nu maakt is heel netjes!
Hopelijk is deze beste man snel klaar en betalen jullie hem niet per uur ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:25

Is het ondertussen in orde TS? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:35

Lisan89 schreef:
Ik ook Imre, lijkt nu wel netjes te gaan.

@Meggiemeg, we moeten nog 1 deel betalen, maar dat betalen we niet eerder dan dat het helemaal af is inderdaad. Professioneel is het zeker niet te noemen.

Houd dat geld nog even vast tot je zeker weet dat de boel niet gaat lekken.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:44

Grappig, ik dacht net gisteren dat ik hier moest updaten.
Nee, het is niet in orde...

Na de vorige berichten wilde ik al een andere partij in schakelen, mijn vriend wilde dat niet.
Ik zat er op een gegeven moment helemaal doorheen, mede omdat er een extra onafgesproken factuur kwam die we moesten betalen voordat hij door ging en omdat we een keer de badkamer helemaal blank hadden. Ik heb toen besloten dat ik hem nooit meer wou zien en ben ons huis dus ook gaan ontlopen. Mijn vriend heeft de verdere contacten gedaan. En hem nog een aantal keren contant een deel betaald, omdat hij dat dwingend bracht (terwijl mijn vriend mij had beloofd het niet te doen).

In de tussentijd heb ik ook nog mijn enkelbanden gescheurd, extra frustratie, op krukken door het bouwafval is echt ***.

Hoe dan ook, meerdere keren zwart op wit, het zou de tweede week van oktober af zijn. Deze week (vandaag en morgen) worden de trappen gerenoveerd en de keuken gerenoveerd. Wij sturen hier al meer dan een maand op aan dat we daarvoor nog moesten schuren en verven in beide trapgaten en dat er dan niet geklust kon worden.
Vorige week woensdag beloofde hij dat het vrijdag af zou zijn. Vrijdagmiddag 15.00 afgesproken voor overdracht, vriend een middag vrij genomen, om 08.15 een berichtje: je hoeft niet te komen, ik kom morgen nog kitten. Daar ging onze zaterdag, dan zou het echt af zijn. Zaterdag bezig geweest van 08.10 tot 16.30 (zo lang was hij nog nooit aanwezig geweest). Nog niet af, hij zou maandag dan alleen nog één niet passend hoekprofiel moeten doen. Bleek niet zo te zijn en daarnaast ontdekten we met het schoonmaken e.d. dat er best wat fouten en beschadigingen waren: o.a. heel veel slordig voegwerk (met allemaal brokkels), overal kitrotzooi en een heleboel gewoon niet gekit (ducttape nog steeds op sommige plekken), een beschadigde tegel die hij op nieuw zou leggen, gewoon geplakt, een aantal gaten in de omliggende ruimtes door lomp boren, lekkage op 4! plekken. Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd/ gegild/ geschreeuwd dat ik hem er niet meer in wilde hebben.

Zondag een hele lange mail op gesteld met wat er nog moest gebeuren en wat er beschadigd was en met de vraag om zijn reactie en het verzoek maandag alles te herstellen en de sleutel in te leveren en dat wij dan de samenwerking beeindigen (maandagavond en dinsdag moest alles ook geverfd worden).
Kregen we een mail terug:

Al met al veel extra werk van gehad door zaagwerk en maar te proberen de tegels in een lijn te krijgen
Dus voel ik mij ook genoodzaakt nu extra kosten daarvoor in rekening te brengen
Als ik deze kosten reeel bereken en het voordien had geweten was de offerte 750,00 hoger uit gevallen
en zal deze dan ook in rekening brengen dan
Mede ook daar u nu met deze klachten komt terwijl u elke dag er was en niks hebt aangegeven

..... Niet waar dus, en bijzonder: jullie hebben een klacht? ik stuur een rekening!

In overleg met familie op advocatenkantoor besloten hem te laten weten dat we rechtsbijstand nu inschakelen. Krijgen we terug: Bij deze schakel ik dus ook mn rechts bijstand in en de sleutel zal worden opgestuurd

Je kunt de niet-professionaliteit en frustratie er in terug lezen.

Maar goed, om een kort verhaal lang te maken, er ligt sinds gisteren een dossier van 25 pagina's bij onze verzekering met alle correspondentie (gelukkig erg veel via mail en whatsapp).
Les geleerd, nooit meer een dergelijke ZZP'er (gelukkig hebben we keuken en trap door fatsoenlijke bedrijven) en vriend zal in het vervolg eerder naar mij luisteren.

We hopen dat er maandag een ander mag komen om het af te maken, m.b. de lekkage is erg vervelend....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:53

Jeetje, wat een update... Wat een prutswerk. Hoop dat jullie nog wat van het geld te zien krijgen. En wat een lef: Jullie hebben er niet eerder iets over gezegd. Dus, je mag slecht werk leveren, zolang ze het maar niet zien? Jeetje zeg....

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:57

Ja het is echt dramatisch....

Hopelijk hebben we morgenavond wel mooie trappen en keuken...

Oh en, we hebben maandag ook de cilinders in de sloten laten vervangen :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:13

:oo Wat een eikel zeg... Zelf prutswerk leveren en dan het op jullie af willen schuiven, lekker professioneel ben je dan! :x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:14

Wàt een ellende... je relatie krijgt er ook nog een tik van zo :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:18

Jullie hadden hem toch via werkspot? Dan kreeg hij van mij een hele dikke nadelige beoordeling.
Hopelijk heeft je vriend hem niet alle facturen betaald?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:21

Sterkte TS! Wij zitten in een soortgelijke situatie met een aannemer die het keer op keer liet afweten.
We hadden een nieuw huis gekocht en wilden de badkamer onder handen laten nemen. De aannemer zou met zijn mannen op 17 juli beginnen met de sloop. Mijn man had hiervoor speciaal een week vrij genomen.
Maar op 17 juli niemand.. 18 juli niemand... 19 juli niemand..
Uiteraard hebben we direct geprobeerd om contact op te nemen, maar er werd gewoon niet opgenomen en het opgegeven adres bij de KvK bleek niet te kloppen!
Uiteindelijk heb ik een gepeperde review op FB geplaatst en toen kregen we na 3 weken opeens contact! Ze zijn toen 14 augustus pas aan de slag gegaan, waardoor de badkamer helaas niet klaar was voordat we het huis zouden betrekken.
Tijdens de verbouwing kwamen ze weer geregeld niet opdagen en er zijn bij onze badkamer heel wat fouten gemaakt die nu nog gecorrigeerd moeten worden, maar guess what: ze komen weer niet opdagen :roll:
En harde afspraken maken helpt niet, want ze komen gewoon echt niet opdagen.

Inmiddels zitten we half oktober en is onze badkamer nog steeds niet af. Gelukkig voor ons hebben we nog niets betaald en zijn we maar gaan wachten tot ze geld wilden zien. Want dan kunnen ze natuurlijk opeens wel contact opnemen. Dat gebeurde afgelopen week dus en ze begonnen direct te dreigen en te schelden.
Inmiddels hebben we rechtsbijstand en een advocaat ingeschakeld. Die adviseerde ons om alvast 60% te betalen om welwillend over te komen. Eigenlijk ben ik daar op tegen. Laat het ze eerst maar oplossen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:32

Cayenne waarom zijn jullie dan toch met hun in zee gegaan? Ze laten je eerst barsten en dan vervolgens kunnen ze wel komen, ik zou daar geen vertrouwen in hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:38

Cayenne schreef:
Sterkte TS! Wij zitten in een soortgelijke situatie met een aannemer die het keer op keer liet afweten.
We hadden een nieuw huis gekocht en wilden de badkamer onder handen laten nemen. De aannemer zou met zijn mannen op 17 juli beginnen met de sloop. Mijn man had hiervoor speciaal een week vrij genomen.
Maar op 17 juli niemand.. 18 juli niemand... 19 juli niemand..
Uiteraard hebben we direct geprobeerd om contact op te nemen, maar er werd gewoon niet opgenomen en het opgegeven adres bij de KvK bleek niet te kloppen!
Uiteindelijk heb ik een gepeperde review op FB geplaatst en toen kregen we na 3 weken opeens contact! Ze zijn toen 14 augustus pas aan de slag gegaan, waardoor de badkamer helaas niet klaar was voordat we het huis zouden betrekken.
Tijdens de verbouwing kwamen ze weer geregeld niet opdagen en er zijn bij onze badkamer heel wat fouten gemaakt die nu nog gecorrigeerd moeten worden, maar guess what: ze komen weer niet opdagen :roll:
En harde afspraken maken helpt niet, want ze komen gewoon echt niet opdagen.

Inmiddels zitten we half oktober en is onze badkamer nog steeds niet af. Gelukkig voor ons hebben we nog niets betaald en zijn we maar gaan wachten tot ze geld wilden zien. Want dan kunnen ze natuurlijk opeens wel contact opnemen. Dat gebeurde afgelopen week dus en ze begonnen direct te dreigen en te schelden.
Inmiddels hebben we rechtsbijstand en een advocaat ingeschakeld. Die adviseerde ons om alvast 60% te betalen om welwillend over te komen. Eigenlijk ben ik daar op tegen. Laat het ze eerst maar oplossen!

Zolang het niet af is niets betalen, ook geen 60 %, laat ze er maar werk van maken, alles opschrijven, dossier aanleggen. EN gewoon eisen dat alles goed is voor er betaald word, reken maar dat ze het daar wel voor willen doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:40

Bedankt Bigone, zo denk ik er zelf ook over, maar manlief denkt erover om het advies van de advocaat op te volgen. Volgens de advocaat staan we dan sterker in een evt rechtszaak omdat wij welwillendheid hebben getoond?
We hebben vorige week de badkamer nog eens technisch laten keuren om de gebreken ook op papier te hebben. Laatst nog een overstroming gehad in de badkamer omdat de afvoer nog vol gruis zat :x Laminaat op de overloop dus ook geruineerd -O-

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:49

pmarena schreef:
Wàt een ellende... je relatie krijgt er ook nog een tik van zo :(:)

We hebben wel behoorlijk wat geruzied inderdaad. Nu weer goed hoor, maar het was niet makkelijk :+

@meggiemeg, die slechte recensie laat ik nog even wachten totdat meer duidelijk is, maar hij is al geschreven haha.

@Cayenne, ook zo vervelend! Was het wel een geregistreerd bedrijf?
Wat voor soort bedrijf heeft een technisch rapport gemaakt? Ik denk dat wij wellicht ook zoiets zouden moeten doen. M.b.t. betalen lastig... ik snap jou, ik snap je man ook. Zeker als het op advies van een advocaat is.

Ben wel benieuwd voor ons en voor jullie of er bijv. schadevergoeding uit voort kan komen.
Wij hebben gewoon muren met een paar gaten die waarschijnlijk opnieuw gestuct moeten worden. En alles was dus al gebeurd... En ook overstroming inderdaad.... Ook wel een beetje angst wat er allemaal achter de tegels zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:53

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:55

Cayenne schreef:
Bedankt Bigone, zo denk ik er zelf ook over, maar manlief denkt erover om het advies van de advocaat op te volgen. Volgens de advocaat staan we dan sterker in een evt rechtszaak omdat wij welwillendheid hebben getoond?
We hebben vorige week de badkamer nog eens technisch laten keuren om de gebreken ook op papier te hebben. Laatst nog een overstroming gehad in de badkamer omdat de afvoer nog vol gruis zat :x Laminaat op de overloop dus ook geruineerd -O-

Dan betaal je 20 % aan, hoezo 60% , ze hebben nog geen 20% geleverd ,namelijk een goed werkende badkamer, een badkamer die overstroomt is gewoon prutswerk. Wanneer ze aangesloten zijn bij een vereniging ook die inschakelen. Stelletje beunhazen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:57

Jans, ik weet niet of je post voor mij bestemd was, maar we hebben idd een bouwkundige keuring laten doen. Daar kwamen de gebreken ook duidelijk naar voren.

Lisan: Ja, het gaat om een geregistreerd bedrijf dat ons werd aangeraden door de (grote en bekende) winkel waar we de badkamerspullen gekocht hebben. Zij hadden tot op heden alleen maar goede ervaringen met hen :?
Ik ben vooral ook boos vanwege het feit dat mijn man in totaal bijna 2 weken vrij heeft genomen voor deze klus (en tussendoor ook vrije dagen opgenomen omdat er dan een afspraak werd gemaakt, die later uiteraard door het bedrijf niet werd nageleefd >;) ). Is het raar om daar compensatie voor te vragen?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-10-17 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:58

Hij was voor TS bedoeld :D

Welke badkamerwinkel was dat dan Cay? Mag ook via PB.

Wij hebben voor onze badkamer toen een hele fijne aannemer via Bokt gevonden. Echt een topkerel :j