Erg herkenbaar plantje... ik heb ze ook gekocht voor op het vensterbank bij het voorraam. Daar is altijd volle zon, ze krijgen weinig water.. maar doen het super... Ook hier was het een grote verrassing vorig jaar toen er bloemetjes kwamen... Ik heb ze er vorig jaar uit geknipt toen ze uitgebloeid waren... , ook heb ik al stukken van het plantje afgehaald en verpot.. want ze groeien wel door...
Ik heb er stukken afgeknipt met de snoeischaar..want ze werden veel te groot in de pot... Als experiment had ik 2 in het water gezet en 2 in de aarde ...die afgeknipte stukken... Die in het water kregen wortels en heb ik weer in pot gezet.. En die in de aarde begonnen ook vrolijk weer te groeien... En in de plant waar ik gesnoeid hadden ontstonden weer allemaal nieuwe kleine blaadjes.. Bijzonder plantje...
marley93
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 12:27
Even een update voor de geinteresseerden: zo staan ze er nu bij! En de volgende knoppen ontwikkelen zich ook al!
Heel mooi. Heb hier een vetplant voor het raam staan die er wat op lijkt, en hoopte indertijd ook op dergelijke bloemen toen hij knoppen ging ontwikkelen. Was een teleurstelling; kleine groene bloempjes. Welke zichzelf respecterende plant heeft groene bloempjes?!
senna21
Geplaatst: 24-09-17 12:53
hahaha. Hier ook een vetplant op bloei-avontuur. Hopelijk met zelfrespect. Ik wacht het af.