Fruitvliegjes... Ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Re: Fruitvliegjes... Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:45

Poetsen helpt tegen vliegen. Vliegen houden niet van een fris huis en het aanrecht volledig leeg houden.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:50

Ja, dat is waar. Ze zoeken vaak alleen maar etensresten. En bij een schoon huis, blijven ze niet lang hangen.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:20

Leg maar wijn kurken neer ze komen dan geheid niet meer

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:22

Ik heb cavia's, dus helaas komen ze toch wel binnen. Ik heb zo'n hekel aan vliegen :/. Ik mep elke dag meerdere neer, en heb een vliegentoaster (zo'n UV-lamp waar vliegen op af komen en dan geëlektrocuteerd worden). Vliegen ga ik niet missen als het winter wordt :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:31

Zo, ik werd vorige week even gek! Deed de prullenbak open en daar kwam me toch een zwerm van die rotbeestjes uit :oo . Bleek dus dat ik die ochtend mijn salade-lunch had gemaakt en het afval in de prullenbak had gedaan, zonder zakje ofzo. Die krengen waren dus blijkbaar door kiertjes in het deksel op de paprika-restjes afgegaan. Echt bizar. Sindsdien doe ik alles netjes in een zakje die ik dichtknoop voordat het de prullenbak ingaat _O-. Heb er alleen eentje in mijn woonkamer zitten die ik maar niet te pakken krijg en die blijft vervelen. Denk dat-ie van een plant afkomt, want heb verder niks anders hier.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:46

Ja, is-ie goed Tiggs? Ik wil ook haha, maar moet eerst deel 2 nog lezen.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:49

Witte wijnazijn in een potje met doorzichtbaarfolie eromheen en bovenin een paar kleine gaatjes prikken. Ik zou in jou geval dan meer potjes neerzetten. Deze manier heeft bij mij heel goed gewerkt heb er ook een onderzoek naar gedaan. Succes!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:51

Bij ons thuis hebben we sowieso eerst al het fruit dat normaal in de keuken ligt in de koelkast gelegd.
Daarna potjes met witte wijnazijn en appelsap gevuld. Nu zijn eigenlijk alle fruitvliegjes verdronken en hebben we er geen last meer van. Maar het fruit blijft voorlopig nog mooi in de koelkast