Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar laten jullie je volle vuilniszak?

Op het balkon.
7 (4%)
In de achtertuin.
11 (6%)
In de schuur.
16 (9%)
In de garage.
8 (4%)
Wij hebben nooit volle zakken.
8 (4%)
We brengen de volle zakken zelf weg.
53 (32%)
Anders namelijk....
62 (37%)

Totaal aantal stemmen: 165

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:23

Cayenne schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ook hier 4 containers, PMD, papier en groen gaan om de 2 weken en restafval om de 4 weken.

Hier hetzelfde, al hebben wij 2 groene containers omdat ik voor mijn volieres ook nog zeoliet kwijt moet.

Maar het schema is bij ons dus ver te zoeken. Afgelopen kerst is groenafval 5 weken niet geleegd :roll:

Hoe moet je dan weten welke container je aan de weg moet zetten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:26

Erres schreef:
Hoe moet je dan weten welke container je aan de weg moet zetten?

Er is wel een schema, alleen zit er totaal geen regelmaat in.

mika11

Re: Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:32

Ik moet de vuilniszakken in een ondergrondse container doen.
Dit is wel prettig ook, je bent meteen van een vuilniszak af.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:44

In de kliko, alleen pmd gaat bij ons in losse zaken maar daar krijgen we geloof ik dit jaar ook nog een kliko voor, dat is dan kliko nummer 4.

Bij ons wordt restafval om de week geleegd, gft om de andere week, papier 1x per 4 weken, pmd 1x in de 2 weken opgehaald. Gft wordt in de zomermaanden iedere week geleegd.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:02

Wij wonen in een flat en hebben beneden een grote container staan. Maar deze gaat weg en alvast is er in die plaats een ondergrondse container voor de flat geplaatst waar wij gratis (met een pasje) ons afval in kwijt kunnen.

Betalen natuurlijk wel via de vve, ga ik vanuit in ieder geval. Maar dus niet per keer oid.
Neem de zakken mee naar beneden als ze vol zijn. Lijkt me vervelend als je zelf moet bewaren in losse zakken!

Overigens wordt hier niet gescheiden. Papier gaat apart (ook een ondergrondse container voor de flat) en glas brengen we zelf naar de glasbak.
De rest gaat allemaal bij elkaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:19

Barbet schreef:

Hebben jullie dan ook een pasje om de container open te maken?
Ik zet m'n afval elke week aan de straat. Helaas geen container.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:47

Hier gaat alle restafval direct in de ondergrondse container (zonder pasjessysteem).

Maar het klinkt alsof het best veel afval is, TS. Scheiden jullie afval?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:09

In Amsterdam zetten we het altijd even op de gang, maar daar kwamen e 2x per week.. zelf een container zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:21

Bij ons gaat het in de Otto. En we hebben een app op dr telefoon die meldt wanneer groen, grijs, verpakkingen en papier wordt opgehaald.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 08:34

verootjoo schreef:
Gewoon in de kliko. Heeft niet iedereen dat dan :?

Haha nee dus. Een kliko is hier voor je gft. Vandaar dat ik deze optie ook niet in de poll gezet heb, ik heb er gewoon niet aan gedacht. Ondergrondse containers kennen we ook niet, maar ik kwam op internet tegen dat die dingen bestonden.

Bij ons wordt de kliko (gft dus) elke week opgehaald. Om de week het plastic (gewoon in zakken) en om de week het overige afval (ook gewoon in zakken) Het papier breng je zelf weg.

Wat is pmd trouwens?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:37

purny schreef:
Barbet schreef:

Hebben jullie dan ook een pasje om de container open te maken?
Ik zet m'n afval elke week aan de straat. Helaas geen container.

Ik heb een sleutel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:48

Wat ouderwets nog zo met je vuilniszakken aan de weg. En vervelend ook, je moet ze dus zelf maar ergens binnenshuis of buitenshuis opsparen.
Wij hebben een ondergrondse container in de straat. Kan er ieder gewenst moment mijn vuil in kwijt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:53

PMD is de term voor plastic, blik en sappakken dacht ik.

Hier ook vuilniszakken aan de weg systeem. Wij hebben een grote vuilnisbak in huis voor plastic, wordt twee wekelijks opgehaald en dan zit die net vol dus dat komt precies uit. Ongelooflijk veel wat wij verbruiken is plastic. Verder onder de gootsteen een klein vuilnisbakje voor restafval. Als die vol is, gooi ik die in de restafval vuilniszak die in zo'n ding als hieronder in de tuin staat. En als die vol is gaan die aan de weg.

(voorbeeldje van het web)
Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:59

Pmd = Plastic, metaal, drankverpakkingen :)

En hier gaat alles in drie kliko's (rest, groen, papier) en pmd in zakken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:00

Wij zetten de zakken bij ons in het fietsenhok en dan kan het eens per week aan de straat gezet worden. Is geen ideale locatie, omdat je daar eerst doorheen moet voor je het huis in kan gaan, maar het is wel dicht bij de deur. Bij mijn ouders zetten we de zakken altijd onder de overkapping bij de schuur.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:00

Citaat:
.Hoe moet je dan weten welke container je aan de weg moet zetten?

Wij hebben een keurig schema. Heel duidelijk. Elke week dezelfde dag voor groen en rest. Pmd is de dag daarna eens in de 3 weken. Wijzigingen ivm feestdagen staan ook al vermeld.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:02

Alles bij elkaar in de ondergrondse container.
Nou was mijn hometown een tijdje terug in het nieuws omdat de kliko's met restafval nog maar 1x per maand geleegd gaan worden. Gelukkig heb ik daar geen last van met de ondergrondse containers.
Ik heb een keer geprobeerd het plastic van het restafval te scheiden maar toen stonk mijn hele huis dus daar ben ik mee gestopt. Het blijft dan te lang liggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:02

Zie dat zelfs papier opgehaald wordt.
Afbeelding

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:03

Wij hebben een groenkliko, papier kliko en een voor plastic. Restafval moet zelf weggebracht worden. Meestal sparen we wat zakken op die we dan tijdelijk even in de plastic kliko zetten en brengen we er meerdere tegelijk weg naar de ondergrondse container!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:07

2 kliko's groen en grijs, de grijze wordt per lediging betaald dus die prop ik helemaal vol. Groene wordt geleegd als ie vol is. Papier wordt apart opgehaald. Mijn plastic gaat in mijn oude zinken as emmer en die wordt wekelijks geleegd. In mijn gangkast hangt een ophaalschema.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:10

Ik welke gemeente werken ze nog met losse zakken dan? Veel gemeentes hebben dat jaren geleden juist afgeschaft vanwege het ongedierte dat het aantrok.

Ik woon in een appartement en heb dus een ondergrondse afvalcontainer, hier kan ik met een pasje de klep openen en mijn zakken in kwijt. Plastic en papier worden in onze gemeente niet opgehaald, dat moet je zelf wegbrengen, maar ik gooi alles in de ondergrondse container.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:20

Volle vuilniszak heb ik zelden, voordat het leegdag van de kliko is.
Dus meestal doe ik op de leegdag de (dan bijna volle) zak in de kliko en zet m dan aan de straat.
Nu moet ik wel zeggen dat ik afval wat 'vies' is, meteen buiten in de kliko gooi en niet eerst binnen in de vuilnisbak.
Kliko voor rest afval wordt de ene week opgehaald, die voor GFT de andere week. Tegelijk met GFT worden ook de plastic zakken opgehaald. En daarin mag tegenwoordig niet alleen plastic verpakkingen, maar ook tetrapakken en blik. Dat maakt dat de container voor restafval steeds leger blijft.

GFT afval gaat ook meteen de kliko in, ik verzamel het tijdens het koken in een bak en gooi het dan meteen buiten in de goede kliko. Hetzelfde geldt voor plastic verpakkingen en dus ook de melk- en sappakken en blik.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:22

Bij ons wordt plastig opgehaald in zakken. Die kan je dan eerder aan een paal hangen en worden dus kapot getrokken door vogels en ongedierte :)

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:40

Restafval in zakken in de grijze kliko, groenafval in de groene kliko. Deze worden om en om geleegd. Plastic gaat in evt. in zakken en in de container bij de supermarkt.
Papier sparen we op in oude dozen of oude zakken van Pavo. Liefst zou ik het voor het oud papier ook een kliko hebben, dat verzamelt wat makkelijker en dan is het niet zo'n troep als het in de winter of met regen aan de straat gaat.
Mijn broer woont op een appartement en zij hebben aan de straat een ondergrondse container, die standaard te klein is, lijkt wel; altijd troep ernaast :-(. Hoewel, toen er laatst storing was en de ondergrondse containers te openen waren zonder 'stadspas' er ineens geen afval meer naast de containers stond, én ze ook vaker geleegd werden.

Zelf een kliko aanschaffen en daar de zakken in zetten totdat ze ze op komen halen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:49

Bijna heel zuid limburg zit op een tarief zak :P Zeker meerssen/maastricht, hier in beek hebben de huizen kliko's en de flatten ondergrondse (betaalde) containers maar de tarief zakken zijn iets goedkoper dus die gaan naar schoonmoeder om opgehaald te worden :P

GFT doen ze hier in de flatten niet aan, de huizen hebben wel een kliko :j

Rena100 schreef:
Ik welke gemeente werken ze nog met losse zakken dan? Veel gemeentes hebben dat jaren geleden juist afgeschaft vanwege het ongedierte dat het aantrok.

Ik woon in een appartement en heb dus een ondergrondse afvalcontainer, hier kan ik met een pasje de klep openen en mijn zakken in kwijt. Plastic en papier worden in onze gemeente niet opgehaald, dat moet je zelf wegbrengen, maar ik gooi alles in de ondergrondse container.