[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 17:42

Zorgvuldi trekken. Ik krijg het met wortel en al er uit gelukkig.

Genoeg voor vandaag, heb nog stuk laurier versmald. Lang niet klaar maar lijf vindt het wel best. Moet ook ng fut hebben om te koken. Nu kan deze kant langzaam dichtgroeien. Of ik zet er een schutting tegenaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?huis van help naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:46

Ik weet niet waar je zit maar ik wil best wel een dagje komen helpen hoor, mits je niet te ver uit de richting zit :D

Zevenblad kan je trouwens prima eten! Mijn moeder kent iemand die haar tuin gewoon leeg heeft gegeten. Dat is ook niet meer terug gegroeid, dat was gewoon op :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 18:26

Zevenblad is erg lekker. :j soms laat ik bewust wat groeien. Lekker als soort spinazie.

Geloof dat je helemaal zuid zit toch? Als het goed is zwemmen hier wat poelslakken van je rond, heb ze destijds na vakantie meegenomen in een jampotje. Ik zit in de achterhoek. Ook een uithoek maar ergens anders. Maar mocht je behoefte voelen. Hulp is altijd welkom. Spierballen, geduld en niet erg vies te worden en een idem brak huis ok vinden. Alles werkt zo n beetje binnen maar daar wacht ook nog een stevige klus. -O- Als weer omslaat ga ik binnen aan de gang. :j

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?huis van help naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:49

Knap bezig Karuna. Jij hebt eer van je werk.

Zevenblad ben ik te lijf gegaan met roundup. Aanstippen met een kwastje. Nooit meer teruggezien

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:35

Ik gebruik liever geen gif. Hele tuin zit stikvol insecten vogels kikkers egels ringslang enz. Geduldig plukken werkt ook. Lekker gedouched warm en honden uitgelaten. Thuis gekomen nog even genoten van tuintje zoals hij vanaf de keuken te zien is. <3 word er echt blij van. En hoofd borrelt over van de ideeen. Heb ook inmiddels wat zonneenergie lampjes gekocht voor naast pad aan de muur/schutting enz. Bva doet wonderen. *\o/*

Ik hoop ook zo aan betaalbaar worteldoek te komen. Misschien een tuinhuisje ook en nieuwe tuinset. Daar waar boor opligt is mijn kansloze tuintafel. -O- twijfel nog. Er staan mooie grote partijen mooi grijzig grind ook. Voor een kwart dat het normaal kost inclusief thuisbezorgen. Zou een goede en snelle oplossing zijn voor spekglad vlonderterras. Heb daar een plan voor. Er ligt boven een splinternieuwe overkapping van 3 bij 3. Hardhout met een zeilbovenkant. Terras is ook 3 bij 3. Laurier verder terug snoeien. Daar schutting voor zetten. Worteldoek, grind, overkapping erboven tuinset en een mooi terras naadt de vijver.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:43

Mocht je handig genoeg zijn en vrienden bezitten die je kunnen en willen helpen: check marktplaats voor een tuinhuisje.

Wij hebben een heel lelijk, oud maar wel degelijk schuurtje gekocht.

Thuis fatsoenlijk fundering eronder. Alle delen prachtig geschilderd. Eterniet-lookalike dak vervangen door pannen en er staat nu een schitterend huisje. En dat voor de fractie van de prijs van een een nieuwe.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:44

Ik ben ook wel eens lappen worteldoek tegengekomen op mp. Was wel tweedehands, maar je kunt zelf kijken waar de boel nog heel is en dat stuk nemen.
Wellicht grind ergens gratis af te halen? Zo zijn tegels vaak ook wel te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:45

Kijk ik ook naar. Alleen niks in de beetje regio. Mogelijk via bva vaak ook leuke prijs. Staan nu aantal niet zo fraaie maar nieuwe metalen huisjes, kun je met hout aan buitenkant opleuken. Mogelijk voor onder de 300 totaalprijs te koop.

Worteldoek is bij bakker bv zo duur nog niet. 0,90 de strekkende meter.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:47

Had ik moeten weten toen ik nog thuiswoonde (láng geleden...), dat je dat spul kon eten, mijn vader streed tegen zevenblad.

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:50

Ben het met je eens hoor, zevenblad stug blijven trekken, werkt prima. Kwestie van lange adem en inderdaad zorgvuldig werken. Hier (ook Achterhoek :+ wemelde het een paar jaar geleden van de zevenblad, nu her en der een plantje. Overburen ooit ook bezig gezien met een kwastje en round-up, hielp niks, jaar daarna net zoveel zevenblad. Ik blijf stug doorgaan met trekken.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:50

karuna schreef:
Kijk ik ook naar. Alleen niks in de beetje regio. Mogelijk via bva vaak ook leuke prijs. Staan nu aantal niet zo fraaie maar nieuwe metalen huisjes, kun je met hout aan buitenkant opleuken. Mogelijk voor onder de 300 totaalprijs te koop.

Worteldoek is bij bakker bv zo duur nog niet. 0,90 de strekkende meter.


Ik woon aan andere kant van het land maar kom regelmatig bij jou in de buurt. Mocht ik je kunnen helpen en keer iets mee te nemen, dan roept u maar.

@Dorien, grappig ik zat in de Achterhoek ook met kwastje, wel pure roundup. Stug blijven plukken hielp bij mij niet.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 01-08-17 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:52

Is lekker soort spinazie veel calcium en vitamines. Idem brandnetel op een plek wil ik ze tollereren volr de vlnders en omdat het lekker is. Hihi.

En ondanks mijn gevecht met de tuin, vanavond twee nectarines rijp van de boom geplukt en heerlijk opgegeten.

Maak ik graag gebruik van als het nodig is. :j je komt meerdere keren per week bijna langs. :D
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-08-17 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:53

Oh echt? Heb jij nog slakken van mij :')

Het is inderdaad erg uit de richting. Jammer, anders was ik je graag een handje komen helpen. Als ik eens die kant op moet voor iets meld ik me even bij je, als je dan nog bezig bent :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:54

Yeps ze voelen zich uitstekend thuis :D zijn goed dik en groot en planten ook heel netjes voort. Nagenoeg gene alg in de vijver dank zij jou poelslakken.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:57

Hoera! Toch nog ergens goed voor geweest!
Hier zijn ze verdwenen, de zonnebaarzen hebben ze opgegeten. Leuk om te horen dat hun nazaten het zo goed doen :D

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:57

Leuk project! Ik word hier al gek van het onkruid en mijn tuin (!!!) is zo'n 5 bij 6 meter :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 21:09

Hihi dat is het terras meteen naast mijn huis. :+

Na dinsdag niets meer gedaan. Ja lijf rust geven en tot donderdag volgende week gebeurd er ook niks. Ga paar dagen de hort op.

Maar wel bezig met wat aankopen aan zonnecel verlichting en mogelijk nieuwe tuinset zodat kansloze plastic ding weg kan. De foto waar boormachine opligt is geen beton maar mijn tuintafel was ooit wit, :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 18:00

Nog een paar dagen extra rust, vakantie liep wat uit door omstandigheden en vandaag is geen tuindoe dag. Morgen middag misschien wat aanrommelen. Wel beetje onkruid net weggehaald dat stiekum toch weer opkwam. Brandnetel en winde.

Wel weet ik dat ik hopelijk komende week alle tuin verlichting binnenkrijg en het tuinhuisje, heb er een voor weinig nieuw kunnen kopen. Moet dan achterin links naast de nieuwe schutting de boel vlakken en voorzien van een tegellaag. Dan eerst tegels vinden, hopelijk kan ik gratis ergens wat vinden in de buurt. Niet al te groot huisje twee breed een twintig diep schuifdeur metaal.

Fotos komen dan vanzelf weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 12:37

Zo weet zoet bezig. Huis van vakantie en ook echt weer thuis thuis nu. Gisteravond in de voortuin bezig geweest. Groenkliko is vandaag aan de beurt dus wat onkruid in dat oerwoud weggehaald een ongewenst opgekomen eikje weggehaald ook en wat bloeiende planten uitgedund. Kliko zit propvol en een stuk heeft wat andere planten weer lucht.

Halfweg
Afbeelding
Eerste stapeltje van achter het hek
Afbeelding
Stapeltje voor het hek
Afbeelding
Eindresultaat. Was eerst helemaal dichtgegroeid.
Afbeelding

Vandaag achter bezig weer. Laatste losse schutting staat nu vastgeklemd tussen twee palen van de oude schutting achter links. Kan geen kant op scheelt voor nu even schroeven omdat ik daar nog niet uitben wat te doen. Vandaag wordt tuinhuisje afgeleverd, tenminste bezorgtijd is opgeschoven naar de tijd dat ik bijde huisarts ben. Maar briefje ophangen dat ze hem neerzetten. Is maar 22 kilo metaal en niet zo groot maar precies wat ik misgrijp. Verder is helaas de tuinverlichting een week te vroeg geleverd in mijn vakantie. En stukje verderop bij mij onkende mensen afgeleverd die nu op vakantie zijn. Dat is knap balen -O-

Maar schutting zit dus, verder al wat stronken weggehaald, vlier verder gesnoeid, een rodondendron verplaatst en nu bezig met de ondankbare en bijna onzichtbare klus van stenen verzamelen naar een plek en uitsorteren op misbaksel (van vorige eigenaar) stoeptegels im verschillende maten en diktes (handig onder schuurtje) en kobbelstones en overige bestrating.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:31

Je bent aardig bezig geweest. Maar, pfff wat een klus zeg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:33

Het is wel een goede workout, moet sportschool nu op iets lager pitje zetten erdoor helaas. Maar spieren zijn op een gegeven moment gewoon moe. De zwaarste stukken steen vandaag zijn 16 en 17 kilo. Nog een daarvan te gaan van 15,5 en dan is zwaarste klus gedaan.

Ellende is bij regen moet ik dadelijk in huis aan de gang. Behang weghalen, enz.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 17:45

Flinke tijd scheppen later. Einde pad nog niet gevonden. Maar genoeg geschept voor vandaag. Grond is keihard. Anderhalve kruiwagen eraf gehaald. Een gekke onderbreking waar ik toen boompje in gezet heb. Niet wetende dat het pad verder zou gaan. Maar is wel fijn tuinhuisje staat in die hoek gepland. Moet wel pad hier en daar herstellen. Boompje en struik moeten dan verhuizen.
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:51

Zo blijf je inderdaad wel lekker bezig.... Maar volgens mij knapt het wel heel erg op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 18:03

Afbeelding
Zo ligt het er nu bij vanaf bankje. Voor het laatste stukje pad weer leeg was. Tuinhuis nog niet afgeleverd nu al 4 uur te laat.balen speciaal voor thuisgebleven vandaag.

Is nu onbegrijpelijk dat het een maand geleden een dihtbegroeid oerwoud was. Je ziet wel resultaat dat scheelt. Zou alleen graag sneller gaan en de stapel met af te voeren spul wordt groter en groter. Dat is een meerpersoons klus helaas.

XXXX2015
Berichten: 1791
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:37

Ik volg je met plezier. Wat een verschil al.