Auto gezocht:max E3000, bj<2000,normale KMstand,trailer(?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Auto gezocht:max E3000, bj<2000,normale KMstand,trailer(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:26

@denise_storm.
Klopt met b mag je aanhanger rijden zolang de gehele combinatie onder 3.5 tonnen blijft

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:51

Ik heb een leuke auto te koop, zie mijn advertentie op Bokt. Als je vragen hebt, stel ze gerust of kom 'm gewoon uitproberen. Ik zit regelmatig in de buurt van Zwolle dus dat is geen probleem. Met deze auto heb je geen BE nodig volgens mij.

http://www.bokt.nl/markt/ad/450809/ssan ... lertrekker

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:55

Daihatsu cuore is echt de allegoedkooptse auto om mee rond te rijden. Heb zelf een 2008 met 46K Km gekocht voor 2750.

Een trekauto voor dat bedrag wordt moeilijk. Ik zie dat de terios al is vermeld maar zou hiermee toch opletten. Dat is wel een erg licht auto ookal trek je er maar 1 paard me.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:06

De terios weegt idd niet heel veel, rond de 1050kg dacht ik. Mag wel 1400kg trekken, maar idd zou ik er wel voorzichtig mee zijn. Hij trekt het prima, maar wat ie doet met een flinke windvlaag met 100km/u op de snelweg dat zou ik niet willen uitproberen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:15

Wat komen er veel goeie tips langs zeg!!! Bedankt!!!

Stephaniiee_ schreef:
Hoe snel heb je de auto nodig en in welke regio? Ik denk dat onze auto wel aan jouw eisen voldoet, die komt zeer binnekort in de verkoop!

Als het goed is gaat mijn paard 20 augustus verhuizen, maar ik kan best wel een tijdje met iemand meerijden evt, of een auto lenen.

8nnemiek schreef:
Op marktplaats staat nu een terios, automaat, met airco, met trekhaak, binnen je budget: DAIHATSU Terios 1.3 16V AUT
http://link.marktplaats.nl/m1186009388? ... nt=app_ios

Ruim binnen budget zelfs!!! Zeer interessant!!

Naisven schreef:
Ik heb een leuke auto te koop, zie mijn advertentie op Bokt. Als je vragen hebt, stel ze gerust of kom 'm gewoon uitproberen. Ik zit regelmatig in de buurt van Zwolle dus dat is geen probleem. Met deze auto heb je geen BE nodig volgens mij.

Fraai ding!! Maar een diesel of niet? Dan zit je meteen weer met vrij hoge vaste lasten door de wegenbelasting...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:16

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:18

Naisven schreef:

Fraai ding!! Maar een diesel of niet? Dan zit je meteen weer met vrij hoge vaste lasten door de wegenbelasting...[/quote]

Het is inderdaad een (turbo)diesel, hij kost 134 euro voor wegenbelasting, omdat de auto in de categorie bestelauto particulier valt. Wel zijn dieselmotoren natuurlijk erg sterk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:21

Toen ik laatst reed in een panda snapte ik nog beter waarom er vaak senioren in rijden, auto was niet vooruit te branden :o was blij als ik na 5km op 120 zat, maar een brug over en je zat zo weer op 100

Als trekken geen must is kun je ook kijken naar een nissan pixo. Ik had die van mij voor 6500 maar die was toen 1 jaar oud en 12345 op de teller. Je ziet ze voor mooie prijzen te koop staan. Ik rij er nu 5 jaar mee en heb inmiddels 151.000 op de teller, eigenlijk geen problemen gehad en de auto heeft ook nog een distributieketting dus die hoeft ook nooit vervangen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:25

Bij spoed moet je echt niet zelf achter het stuur kruipen, te emotioneel. Paardentaxi of andere optie is dan echt te vinden.
Zeker omdat je aangeeft geen E te hebben, geen ervaring kennelijk ook met rijden met een aanhanger en binnen een jaar ong. er weer van af wil, zou ik kijken naar iets kleins waar achterbank plat genoeg is om hond mee te nemen. Dan zit je richting iets als suzuki alto/nissan micra. Lage kosten en ze hebben de reputatie dat ze blijven rijden, in automaat komen ze soms ook langs.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:28

moonsparkle schreef:
Toen ik laatst reed in een panda snapte ik nog beter waarom er vaak senioren in rijden, auto was niet vooruit te branden :o was blij als ik na 5km op 120 zat, maar een brug over en je zat zo weer op 100

Als trekken geen must is kun je ook kijken naar een nissan pixo. Ik had die van mij voor 6500 maar die was toen 1 jaar oud en 12345 op de teller. Je ziet ze voor mooie prijzen te koop staan. Ik rij er nu 5 jaar mee en heb inmiddels 151.000 op de teller, eigenlijk geen problemen gehad en de auto heeft ook nog een distributieketting dus die hoeft ook nooit vervangen.

ligt aan van wie de panda is geweest. Ligt niet aan de panda maar evenwel aan de chauffeur als dezelfde chauffeur in een ferrari had gereden en jij stap dan in is ie net zo sloom..

deze panda is normaal in gereden en reageert ook normaal op gas geven.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:35

Denise_Storm schreef:
Even een kleine tip..

Volgens mij heb je niet perse een e rijbewijs nodig om een trailer met haflinger te trekken TS. Wij zijn dat nu ook aan het uitzoeken namelijk. We hebben een 1,5 paard trailer gekocht (540 kilo leeg, maximaal draagkracht is 900 kilo). Onze auto is 1240 kilo en is maximaal te beladen tot 550 kilo.

Als ik het goed begrepen heb van de RWD (telefonisch contact gehad), moet je dit optellen:
gewicht trailer + maximaal draagkracht trailer + gewicht auto + maximaal draagkracht auto
Voor ons is dat:
500 + 800 + 1240 + 550 = 3090 kilo.
Als dit gewicht onder de 3500 kilo is, mag je de trailer trekken met alleen een B rijbewijs.

Let op: je moet wel zorgen dat het gewicht van de trailer + het maximaal draagkracht van de trailer lager is dan het maximaal trekgewicht van je auto. (Dus in ons geval 500 kilo + 800 kilo = 1300 kilo. Onze auto mag 1350 kilo trekken, dus dat kan).

Verder kan ik over auto's niet veel advies geven haha. Succes met je zoektocht! :D

Of ik ben gek of jij kan niet rekenen. :')

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:40

Bunn schreef:

O ik zie de fout al haha. Ik heb later zitten aanpassen, omdat mijn moeder mij corrigeerde. :Y)
De huidige trailer leeg is 500 kilo, maximaal draagkracht is 800 kilo. De trailer waar we eerst voor keken had de eerst genoemde gewichten en mocht dus niet achter onze auto :')

Dus: nee jij bent niet gek en ja ik kan wel rekenen, maar heb niet alles aangepast haha! :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:48

Leeg 500kg kilo is extreem weinig.
Wat voor trailer heb je dan?
De meeste 1,5 paards zitten tussen de 580 en 650

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:02

bruintje123 schreef:
Amanda schreef:
Ik heb een Renault Megane die in jouw eisenpakket past (niet te koop overigens). Bj 2004, vrij luxe, kan een trailer trekken, omderhouden bij een dealer en dagwaarde is nu 1300 euro, verkoop wordt dan wel iets hoger. Die staan vrij veel te koop, met name de station uitvoering.

Aub begin daar niet aan.
Blijkbaar heeft Amanda net het geluk er een gevonden te hebben die niet steeds in de garage staat.
Wij hebben die ook gehad, maar wat een verschrikkelijk ding. En de garage heeft beaamd dat die niet de enige was.

Koop een mazda of een toyota of een andere japanner, die gaan bijna niet stuk.
Ik zie dat daihatsu al genoemd is :)

Hier twee renault voor de deur en geen problemen mee. Ik zal dan ook zelf zeker weer gaan voor een renault.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:19

Denise_Storm schreef:
Bunn schreef:

O ik zie de fout al haha. Ik heb later zitten aanpassen, omdat mijn moeder mij corrigeerde. :Y)
De huidige trailer leeg is 500 kilo, maximaal draagkracht is 800 kilo. De trailer waar we eerst voor keken had de eerst genoemde gewichten en mocht dus niet achter onze auto :')

Dus: nee jij bent niet gek en ja ik kan wel rekenen, maar heb niet alles aangepast haha! :o

Hahaha, dan is het goed! :P :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:21

StalNollie schreef:
Hier twee renault voor de deur en geen problemen mee. Ik zal dan ook zelf zeker weer gaan voor een renault.

Wij hebben ook fijne ervaring met renault, maar niet met de megane die ook een trailertje kan trekken.

Ik heb niets van renault in het totaal gezegd.
We hebben er in het totaal 4 gehad, maar die was echt een monster bak.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:42

Wij hebben een scenic en een megane staan super blij mee. Zo heb ik eens een seat gehad was altijd was mis mee naar wil niet zeggen dat zo n zelfde seat dit ook heeft. Wij haddeb gewoon pech

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:58

tamary schreef:
Bij spoed moet je echt niet zelf achter het stuur kruipen, te emotioneel. Paardentaxi of andere optie is dan echt te vinden.
Zeker omdat je aangeeft geen E te hebben, geen ervaring kennelijk ook met rijden met een aanhanger en binnen een jaar ong. er weer van af wil, zou ik kijken naar iets kleins waar achterbank plat genoeg is om hond mee te nemen. Dan zit je richting iets als suzuki alto/nissan micra. Lage kosten en ze hebben de reputatie dat ze blijven rijden, in automaat komen ze soms ook langs.

Ik kan wel trekker rijden met aanhanger, en ik zou op stal kunnen oefenen met trailer of aanhanger.
Je hebt wel een punt hoor, en als iemand anders dan zou kunnen rijden, graag! Alleen hebben we nu maar 1 auto met trekhaak op stal en die is vaak weg. Een reserve auto met trekhaak is dan best wel makkelijk denk ik.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 01:27

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:05

eilleen333 schreef:
Ben er nog steeds niet helemaal uit, haha! Kijk elke dag even op MP, maar er is gewoon zo ontzettend veel aanbod, maar volgens mij niet echt iets wat aan mijn wenslijst voldoet.
Zag wel deze: zou dat iets kunnen zijn?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=317506292
https://voertuig.net/kenteken/70LLBF

is net an wat trekgewicht betreft en kennis van mij had um als caravan trekker maar vond um niet echt sterk, moeite met heuvel op en zelfs caravan stoeprandje optrekken was ie niet blij mee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:29

Rijdt al jaren een Opel Astra op G3
Staan genoeg km's op
Maar ben echt blij met deze

Moet nu vanwege verhuis naar België eigenlijk An een andere auto
Maar ga deze toch proberen in te voeren
Is nu weg voor de Nederlandse APK
En valt echt mee wat er aan komt

Hij is overigens uit 2001
Dat maakt m al 16 jaar oud

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:42

Leuke opties allemaal, ik heb een citroen Berlingo, oud beestje wel, zit niks geen luxe op, maar voldoet prima! Mag ook gewoon een trailer trekken. :)
Die kosten per maand op benzine ook niet heul veel, zeker een 2 zitter niet!
Wellicht ook een optie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:47

Ik ben super te spreken over de Ford Focus C max 2.0 die we hebben. Rijd super!
Mag en kan makkelijk een 1½ paards trailer trekken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 14:36

Hmmm ook fraaie opties... denk dat ik van de week maar gewoon een aantal garages oid langs moet, want MP schiet niet erg op.
Ik heb ook zitten kijken naar de oudere Volvo's. Nadeel is dat die erg lang zijn en de parkeerplekken zijn hier echt op smart formaat. De Twingo en de Ka krijg je er wel op, maar de Mercedes van de man van mijn zus steekt altijd aan alle kanten uit, haha! Voor af en toe is dat niet zo erg, maar als ik elke dag moet priegelen of niet pas en 3 straten verderop moet parkeren gaat dat op den duur wel irriteren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:52

ik wilde het al schrijven,een Volvo V70 classic is zeer zeker in jouw prijsklasse te vinden,hou je nog geld over ook...alleen geloof dat de wegenbelasting voor zo'n zware auto niet leuk is in nederland...