Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NatasjavE schreef:Ik heb een leaseauto van de zaak. Hoef er alleen inkomstenbelasting over te betalen en het is inclusief brandstof.
Dat is dus echt heel voordelig.
Maar privatelease is volgens mij exclusief brandstof. En duur vergeleken met een tweede hands wagen.
Je kan vragen of je via de zaak privatelease kan doen. Dat. Bieden ze bij ons ook aan voor de mensen die geen recht hebben op een leasewagen.
ikke schreef:ilaan schreef:
Rampenauto's vliegen er bij mij direkt uit. Maar veel rampenauto's zijn simpelweg mishandelde auto's die het na een serieuze beurt en wat TLC opeens prima doen.
Het hele punt is uiteindelijk: voor de prijs van die nieuwe private-lease-auto rijd ik een 15 jaar oude V70; capabel voor het trekken van een serieuze paardentrailer, ook op een zeiknat weiland.
Ik weet waar ik liever in rijd.
Dat en het onderhoud van lease auto's vind ik niet heel denderend als ik de verhalen hoor van mijn vriend. Veel lease maatschappijen laten alleen het hoognodige doen voor de apk. Dingen als een interieurfilter worden zelden vervangen. Dus of je het moet doen voor het gratis 'onderhoud' weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik erg blij ben met mijn twingootje waar ik voor 50 euro per maand in rijd aan vaste kosten. Onderhoud doet mijn vriend dus overigens, net als aan zijn auto.
Voor 1 klein leaseautootje rijden wij hier 2 auto's (waarvan 1 een golf 4 gti), dus zo voordelig vind ik het zelf niet om eerlijk te zijn.
Puntje is wel dat jij (en ik) niet meteen naar de garage vliegt omdat er een rammeltje is. Zelf je (basis)onderhoud kunnen doen, bespaard je echt honderden euro's op jaarbasis.
Ik maak daar keuzes in. Soms heb ik belangrijkere zaken aan mijn hoofd en laat ik de garage even wat werk doen; heb ik wat tijd en ruimte, doe ik het zelf.
mirriezz schreef:Gewoon zorgen dat je een degelijke auto koopt waarvan vervangingsonderdelen niet te duur zijn, scheelt al heel veel.
Altotjes gaan gewoon niet snel stuk. Een keer een accu die op is, een keer een bobine heb ik begrepen. Voordeel: die bobines zijn van zichzelf erg goedkoop. Blijven eigenlijk alleen de werkuren over om te betalen.
vaak zelfs OEM.
4EverHobbes schreef:Ik zou ook echt kijken of kopen geen optie voor je is. Leuk om in een nieuwe auto rond te rijden, maar 15000 km per jaar is niet veel he. Laat je goed informeren wat je extra gaat betalen als je over die 15.000 heen gaat. En bedenk goed dat je niet zomaar van het leasecontract af kan, bijvoorbeeld als je inkomen wegvalt. De kosten om het contract af te kopen zijn aanzienlijk.
En laat je ook goed informeren over de verzekering! Wat is wel en niet mogelijk, en hoe hoog is je eigen risico?
Zitten de kosten voor de wegenbelasting bij die 172,- euro in?
Ik heb zelf slechte ervaring met private lease. Het heeft me handenvol geld gekost en heel veel frustraties vanwege de slechte service van de lease maatschappij. Ik doe dat dan ook echt nooit meer.
vriend heeft een auto van zijn werk dus daar gaat de rest mee gereden worden. Eigen risico staat al laag, is ook al aan gedacht.
anders had ik het ook echt niet gedaan
Anoniem schreef:Het grote venijn van private lease zit hem in het afrekenmodel bij het terugbrengen. Je tekent voor de voorwaarden die men daarvoor heeft. Een kras mag niet groter zijn dan .....
Steenslag niet meer dan .....%
Een vlek in de auto op de bekeleding die niet te verwijderen valt
En ga zo maar verder.
De private lease is nog niet zodanig lang dat er heel veel mensen nu al weten hoe het eindbedrag zal worden indien de auto niet aan de voorwaarden doet die je bij begin hebt afgesproken.
Dit is voor mij de reden geweest om er niet aan te beginnen.
Benthhh schreef:Anoniem schreef:Het grote venijn van private lease zit hem in het afrekenmodel bij het terugbrengen. Je tekent voor de voorwaarden die men daarvoor heeft. Een kras mag niet groter zijn dan .....
Steenslag niet meer dan .....%
Een vlek in de auto op de bekeleding die niet te verwijderen valt
En ga zo maar verder.
De private lease is nog niet zodanig lang dat er heel veel mensen nu al weten hoe het eindbedrag zal worden indien de auto niet aan de voorwaarden doet die je bij begin hebt afgesproken.
Dit is voor mij de reden geweest om er niet aan te beginnen.
Dat allemaal inderdaad, maar ook als er iets gebeurt - stel dat je die lease auto opgegeven moment niet meer kunt betalen - moet je die auto inleveren, heb je x aantal maanden/jaren lease betaald en uiteindelijk heb je nog niets.
Edit; zelf geen directe ervaring mee maar wel mensen uit mijn omgeving
Little_Gift schreef:Dat is zever hé, je bent geen 60 euro per maand kwijt maar 230.
Je hebt niet maandelijks hoge onverwachtse kosten immers.
bovendien kan ik doe 230 euro ruim missen, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Little_Gift schreef:Je post draagt nu helemaal niets bij aan het topic Lease... fijn voor jou dat je het ruim missen kan, wat dat hier echter toe bijdraagt, geen idee.
Little_Gift schreef:Je post draagt nu helemaal niets bij aan het topic Lease... fijn voor jou dat je het ruim missen kan, wat dat hier echter toe bijdraagt, geen idee.