Net de 60 graden was opgehangen, moet eerlijk zeggen dat deze al een stuk frisser ruikt dan normaal (terwijl deze nooit echt stonk). Zouden die vaatwastabletten dan toch goed geholpen hebben en t toch die vet luis zijn geweest? T ruikt nu wel beetje citroenig
Zojuist de was opgehangen.... ik ben niet ontevreden! Moet zeggen dat de poeder die ik nu heb ook niet heel sterk ruikt maar stinken doet het zeker niet.
Ik ben jullie eeuwig dank!
Shenavallie
Geplaatst: 09-07-17 13:40
Wassen met een bolletje met een minimale hoeveelheid wasmiddel bij de was leggen en geen wasverzachter maar witte natuurazijn gebruiken (nog geen 40 ct bij AH). Azijn in het wasverzachter bakje doen en een scheutje in het vakje waar je wasmiddel in kunt doen. De was ruikt heerlijk fris en verkleurt ook niet zo snel (houdt kleuren makkelijker vast).
ElCid
Geplaatst: 09-07-17 13:48
Etherische olie toevoegen. Dit artikel gaat dan specifiek over huisstofmijt maar dat is ook mooi meegenomen als die het loodje leggen. Daarbij zijn deze oliën geen aanslag op het milieu. http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161109_02564109
Ik gebruik altijd heel weinig ( biologisch) wasmiddel in een wasbolletje en was hoofdzakelijk op 30 graden, beddengoed soms op 60, gebruik nooit wasverzachter en sinds kort dus een paar druppels olie ( tea tree/ lavendel/ pepermunt of een combinatie) en de was ruikt altijd heerlijk fris.
Super, fijn dat het heeft geholpen. Zelf gebruik ik vaatwastabletten van de Aldi, die zijn niet zo duur. En omdat ik veel was maak ik 1x per week mijn machine zo schoon.
Verder ben ik overgestapt op tablets voor de was. Zo overdoseer ik nooit. Ik was erg van een beetje exta wasmiddel voor de geur maar zo kweek je vetluis.
Nog bedankt voor de tips! Ik moet denk ik ook minder wasmiddel gebruiken, ben nogal riant ermee denk ik. Heb ook van die tablets maar die lossen niet goed op Kan ze wel weer eens proberen, doe je die in de trommel of in t bakje? En hoeveel wassen is veel? Ik draai denk ik 4 a 5 machines in de week.
onpaard
Geplaatst: 09-07-17 16:27
Ik gebruik tablets van Ariel (de witte verpakking), alpine en die gooi ik bij de was erin. Ik draai elke dag een wasmachine redelijk gevuld, er kan 8 kg was in.