Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hoikimmmy schreef:Ik ben zelf automonteur bij Nissan dealer. Wij rekenen anderhalf uur voor een beurt klein en groot, dit is dus olieverversing, remvloeistofverversing, checken overige vloeistoffen en eventuele andere filters. Reparaties komen hier nog overheen, maar deze zijn altijd in overleg met de klant. Voor APK rekenen we half uur keuringstijd en als er een steekproef zou zijn kan dit anderhalf tot 2 uur langer duren. Dit ivm de steekproefcontroleur die binnen anderhalf uur komt en dus ook alles weer moet checken.
Al met al ben je dus als alles meezit 2 uur tot 2 en een half uur kwijt. Als dealer zijn wij natuurlijk duur en hebben we altijd origenele onderdelen waarmee je bij ons voor een kleine beurt al gauw over de 200 zit maar dan heb je dus originele onderdelen, de juist gespecificeerde olie en garantie.
Ik vind 4 uur echt belachelijk veel voor een kleine beurt zelfs voor een grote.
Balou_k schreef:hoikimmmy schreef:Ik ben zelf automonteur bij Nissan dealer. Wij rekenen anderhalf uur voor een beurt klein en groot, dit is dus olieverversing, remvloeistofverversing, checken overige vloeistoffen en eventuele andere filters. Reparaties komen hier nog overheen, maar deze zijn altijd in overleg met de klant. Voor APK rekenen we half uur keuringstijd en als er een steekproef zou zijn kan dit anderhalf tot 2 uur langer duren. Dit ivm de steekproefcontroleur die binnen anderhalf uur komt en dus ook alles weer moet checken.
Al met al ben je dus als alles meezit 2 uur tot 2 en een half uur kwijt. Als dealer zijn wij natuurlijk duur en hebben we altijd origenele onderdelen waarmee je bij ons voor een kleine beurt al gauw over de 200 zit maar dan heb je dus originele onderdelen, de juist gespecificeerde olie en garantie.
Ik vind 4 uur echt belachelijk veel voor een kleine beurt zelfs voor een grote.
Begrijp ik het goed dat de tijd voor/door de steekproef controleur doorberekend wordt aan de klant? Dat vind ik best schandalig..
beetje lui? Misschien wel. Maar ook makkelijk
Goof schreef:Motorolie bijvullen vind ik altijd zo'n flauwekul, dat kun je prima zelf, waarom zou je daarvoor betalen?
hoikimmmy schreef:Airco vullen ligt er heel erg aan welke vloeistof erin gaat, de oude vloeistof koelde beter en is ook nog goedkoper maar de airco van tegenwoordig gaat andere koudemiddel in die milieuvriendelijker en duurder is.
Plus voor airco bijvullen doen we eigenlijk niet aan, dus eerst moet de hele airco leeggehaald worden waar soms wel een half uur in kan zitten, dan weet je ook gelijk of deze lek is. En dan nog weer vullen. In de meeste autos gaat al gauw 450 gram...
Goof schreef:Motorolie bijvullen vind ik altijd zo'n flauwekul, dat kun je prima zelf, waarom zou je daarvoor betalen?
Sodera schreef:Ik heb vorige week alleen een kleine beurt uit laten voeren en was ook al €175 kwijt...
Grote beurt + apk voor 230 euro vind ik echt bizar goedkoop eerlijk gezegd...
nontie schreef:Sodera schreef:Ik heb vorige week alleen een kleine beurt uit laten voeren en was ook al €175 kwijt...
Grote beurt + apk voor 230 euro vind ik echt bizar goedkoop eerlijk gezegd...
Nou inderdaad.. anderhalf jaar terug grote beurt gehad was 800 kwijt. Moest ook flink wat gebeuren dus viel me zwaar tegen maar vooral de btw trekt het bedrag lekker omhoog..
hoikimmmy schreef:Olie vervangen mogen jullie in principe ook niet zelf doen, de afgewerkte olie moet speciaal afgevoerd worden en je kan ook niet zomaar een oliesoort in je auto gooien. Plus als je olie vervangt moet je ook het filter vervangen want het filter gaat maar een bepaalde tijd mee en dan stopt idie met werken of hij loopt zelfs dicht.
Brainless schreef:hoikimmmy schreef:Olie vervangen mogen jullie in principe ook niet zelf doen, de afgewerkte olie moet speciaal afgevoerd worden en je kan ook niet zomaar een oliesoort in je auto gooien. Plus als je olie vervangt moet je ook het filter vervangen want het filter gaat maar een bepaalde tijd mee en dan stopt idie met werken of hij loopt zelfs dicht.
Bij onze gemeente kun je afgewerkte olie en oude oliefilters gewoon (speciaal) inleveren bij de milieustraat.