Gordelgeleider auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Re: Gordelgeleider auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:23

Raar, misschien je cookies verwijderen?

Is een beugel voor om de poten van je hoofdsteun waar dan een clip aan zit.

Afbeelding

Deze is specifiek voor BMW, maar ik ben dus ook op zoek.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 22:29

Molfre schreef:
Raar, misschien je cookies verwijderen?

Is een beugel voor om de poten van je hoofdsteun waar dan een clip aan zit.

[ Afbeelding ]

Deze is specifiek voor BMW, maar ik ben dus ook op zoek.

Ow die zou super zijn maar helaas heb ik geen losse hoofdsteun.. |(

Niet mijn auto maar wel dezelfde stoelen:
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:39

Zit er een rits in de rugleuning van je bekleding? Zoja: openritsen en kijken hoe de hoofdsteun onder de bekleding zit. Wellicht kan je met een klein gaatje in je bekleding toch een dergelijke beugel kwijt!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 22:45

Mri schreef:
Zit er een rits in de rugleuning van je bekleding? Zoja: openritsen en kijken hoe de hoofdsteun onder de bekleding zit. Wellicht kan je met een klein gaatje in je bekleding toch een dergelijke beugel kwijt!

Top idee, nog niet aan gedacht maar zit inderdaad een rits. Ga morgen even kijken. Thanks!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:16

Heel zeker weten dat je de gordels niet naar beneden kan klikken? Kwam er na vijf jaar achter dat dat bij de mijne dus kan. :oo

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:31

Ik rijd een suv ben niet eens klein ,maar heb rode striemen in mijn nek vd gordel.Ik rijd heel veel km en had laatst echt een kapotte huid.Ik ga eens achter de optie van bmw aan dat lijkt me wel wat.Ga eerst eens langs onze dealer de auto is nog vrij nieuw en volgens mij moeten meer mensenlast van dit probleem hebben.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:32

Ik had in mijn vorige auto een kussentje om op te zitten. Dat was de enige manier om geen last te hebben van de gordel. Gelukkig heb ik in de huidige auto het probleem niet, maar ik lees wel even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:34

Lees even mee, ben 1.60 en heb ook dit probleem. Ik doe m meestal achter m'n rug langs maar goed​, dat is natuurlijk niet echt veilig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 23:45

amoj schreef:
Lees even mee, ben 1.60 en heb ook dit probleem. Ik doe m meestal achter m'n rug langs maar goed​, dat is natuurlijk niet echt veilig.

Niet veilig en niet toegestaan..

Iris82, ja weet het eigenlijk zeker maar zal er morgen nog eens naar kijken..

Kussentjes etc zie ik eigenlijk niet zitten. Wil gewoon zo een simpel stukje plastic.. :') zou toch denken dat zo een kleine auto ook geschikt is voor minder lange bestuurders maar helaas..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:50

Ik volg en zoek ook even mee! Ik heb het probleem dat de gordel niet onder mijn voorgevel blijft zitten, maar er hoog op blijft liggen. Gevolg is inderdaad ook gordel in mijn nek :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:54

Ik doe hem ook altijd onder mn arm langs. Mag ook niet en veilig is het ook niet echt.
Heb wel zo'n kussen achtig ding van bovenaan de 1e pagina waarmee je dus de riemen meer naar elkaar toe haalt. Eigenlijk voor kinderen en werkt ook heel irritant. :+
Dat ding va bmw is wel ideaal. Ik ga daar ook eens naar kijken!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:59

XxDiandraxX schreef:
(ik hoop dat het hier goed staat anders mag het verplaatst worden.)

Misschien ben ik een hele slechte zoeker maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Misschien slimme/handige bokkers die het weten?

Het zit zo, vanmorgen heb ik een andere auto gekocht en hoewel je uitgaat dat de auto geschikt is voor minder groote personen (toyota aygo) zit de gordel toch echt te hoog voor mijn 1.67m waardoor deze in mijn nek snijt. Nu zoek ik een heel simpel dibg om dit anders te geleiden maar ik kan het nergens vinden.

Dit zoek ik:
[ [url=m/dcIIQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mochten er bokkers zijn met andere goede ideeen zijn die ook welkom.

Maar kun je de hoogte van de gordelhouder ook verstellen? Dus waar de gordel "uit" de zijkant van de auto komt? Staat daar wat over in het instructieboekje?
En anders zoals eerder gezegd de stoel omhoog, als dat kan natuurlijk.

Ik heb er soms ook last van en dan probeer ik ook de hoogte van de gordel te verstellen, alhoewel dat niet altijd werkt.

Bedenk me net dat het misschien ook komt, omdat mijn stoel verder naar voren staat en de gordel meer naar achteren getrokken wordt i.p.v. omhoog. Toch eens op letten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:03

Ik volg even mee, ik heb hetzelfde probleem in mijn kever. En daar is de gordel echt niet verstelbaar.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:31

Tigress schreef:
Ik volg en zoek ook even mee! Ik heb het probleem dat de gordel niet onder mijn voorgevel blijft zitten, maar er hoog op blijft liggen. Gevolg is inderdaad ook gordel in mijn nek :')

_O- Heb ik ook last van haha, heel typisch is dat. Ik ben 1.63 en heb er zelfs last van in mijn Ford Ka. Ik hoop in dit topic een goede oplossing te vinden!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:35

Ik lees even mee!
Ik heb nl met mijn 1.63 hetzelfde probleem, toevallig ook in een Toyota Aygo :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:50

oh ik lees mee voor mijn moeder, die is met haar 1,58 zo zo klaar met haar gordel XD
waar kan je dat bmw ding vinden voor in de auto?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 01:32

Eloya schreef:
oh ik lees mee voor mijn moeder, die is met haar 1,58 zo zo klaar met haar gordel XD
waar kan je dat bmw ding vinden voor in de auto?

Citaat:
Uw plaatselijke BMW dealer maakt graag een complete offerte voor u.

:))

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 06:45

Kijk eens naar een gordelverlenger, die heb ik ertussen zitten. Werkt perfect.
Maar ook dat is officieel niet toegestaan volgens mij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:51

Koekeroekus schreef:
Kijk eens naar een gordelverlenger, die heb ik ertussen zitten. Werkt perfect.
Maar ook dat is officieel niet toegestaan volgens mij.

En wat moeten mensen met een te grote omvang dan? Zonder gordel is ook niet toegestaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:02

Goede vraag! Ik heb dit probleem ook op een lange rit. En mijn gordel zit al op zijn laagste stand.
XxDiandraxX schreef:
Die clips moeten allemaal de twee gordeldelen aan elkaar verbinden (dus de buikriem met de schouderriem) en laat dat nou niet toegstaan zijn in nl.

Dat die clips niet mogen kan ik mij iets bij voorstellen.
Een gordelverlenger is dan de oplossing. Die geeft hetzelfde effect​. En dat die binnen Nederland verkocht worden betekent vermoedelijk dat het is toegestaan.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 15:54

Helaas, de gordels kunnen echt niet in hoogte versteld worden.. |(

Ik heb nog niet onder de bekleding van de stoel gekeken omdat ik dit als laatste optie zie. Gat in de bekleding terwijl er misschien andere opties zijn zie ik, nu in elk geval nog niet zitten.

Van de week eens de toyota dealer bellen, misschien dat zei een goede oplossig weten..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 13:32

Toyota dealer heeft het helaas niet ivm aansprakelijkheid... Ook de autozaak heeft ze niet om die zelfde reden, terwijl ze wel de gordelclips verkopen waarmee je de buik met de schouderband verbind.. Jammer maar ik zoek verder naar een oplossing.