Hoe vind ik een hulp in de huishouding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Hoe vind ik een hulp in de huishouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:27

Maar dan is het toch helemaal een wassen neus?

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:29

Briefje ophangen in de supermarkt?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:36

Arethe schreef:
Huiscleaning! Wij hebben sinds kort ook een hulp via deze site. Zijn er super tevreden over.

Idd! Ik ben zelf aan de slag als huishoudelijk hulp bij huiscleaning sinds bijna 1.5 jaar en het bevalt super

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 13:14

Ik heb advertentie gezet gisteren nav dit topic, 2 reacties ontvangen. Vanavond ga ik ze bellen voor gesprek, dusssss ik hoop vanaf volgende week niet meer te hoeven schoonmaken!!!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:17

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:44

BoRo schreef:
Ik heb advertentie gezet gisteren nav dit topic, 2 reacties ontvangen. Vanavond ga ik ze bellen voor gesprek, dusssss ik hoop vanaf volgende week niet meer te hoeven schoonmaken!!!!!!

Waar heb je uiteindelijk een advertentie gezet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:11

Is er geen lokale facebook groep met veel mensen erin?

Ik ben deze week ook opnieuw gaan zoeken, omdat mijn hulp ermee stopte om gezondheidsredenen.

Ik heb savonds om half 12 een berichtje geplaatst in zo'n facebook groep (zo'n 2de hands verkoop groep), 20 uur later had ik iets van 40 reacties. Uiteindelijk met 8 nog wat over en weer berichtjes gestuurd, er 2 uitgenodigd om kennis te maken, en er daar nu 1 van gekozen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:18

genja schreef:
Hebben jullie geen plaatselijk krantje daar staan bij ons vaak dit soort advertenties in

Dit werkt bij ons in de regio ook super!
Advertentie in plaatselijk krantje kost bijna niks en bereikt veel mensen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:26

Wil je de hulp omdat je zelf geen tijd/zin/energie voor hebt?
Of wil je hulp omdat het door bijvoorbeeld fysieke beperkingen niet mogelijk is?
Want als het eerste geval geldt, dan is het een kwestie van zelf zoeken, gewoon via facebook en en dan een kennismaking houden.
Als het tweede geldt kun je terecht bij de WMO.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:34

Nee hoor, via een site kan gewoon, ook zonder pgb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:42

Ik had er een tijdens en na mn zwangerschap omdat ik toen erg ziek was. Gewoon via via in het dorp gevonden. Werkt voor mij het beste en je hebt meer kans op een betrouwbare.
Heb haar daarna weer opgezegd, maar baal er wel een beetje van :') vind het heerlijk een schoonmaakster.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:02

Viavia is ook erg fijn. Zou dat doen, of dus via een site. Via Mp of fb wordt het ook veel aangeboden, alleen is de kans dan groter dat je pas na een paar slechtere een goede ervaring hebt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:06

stefje schreef:
Via-via (mond tot mond) is het handigste. Dan weet je hoe iemand echt bevalt bij een bekende. Of bijv. via http://www.werksters.nl.

Deze!
Al twee fijne huishoudhulpen gevonden via deze site.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:31

Marocje schreef:
Viavia is ook erg fijn. Zou dat doen, of dus via een site. Via Mp of fb wordt het ook veel aangeboden, alleen is de kans dan groter dat je pas na een paar slechtere een goede ervaring hebt.

Want?
Slechtere zitten er altijd tussen, ook via een organisatie of een site. Het is aan jou om daar scherp op te zijn, waar nodig het gesprek aan te gaan of zelfs afscheid van elkaar te nemen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:01

Wendy schreef:
Marocje schreef:

Want?
Slechtere zitten er altijd tussen, ook via een organisatie of een site. Het is aan jou om daar scherp op te zijn, waar nodig het gesprek aan te gaan of zelfs afscheid van elkaar te nemen.

Snap ik. Maar mijn ervaring is ondertussen dat de mensen waar ik kom, juist erg te spreken zijn wanneer ze iemand via via òf via een site laten komen. Dus niet via Mp of fb. Bevalt diegene niet, is er garantie. Ook zijn alle gegevens al gecontroleerd.
Je 'mag' ook alleen reageren op een aanvraag wanneer je aan de eisen voldoet, en de aanvrager krijgt dan de eerste 'match' toe gestuurd. Met een oproepje kan je zelf gaan filteren: kan ook als je dat prettig vindt natuurlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:29

Wij hebben via buren 2 Poolse dames die om de week komen schoonmaken.
De dames die komen wisselen. Ze werken enorm hard.
Als je in omgeving Nieuw-Vennep zit heb ik wel een telefoonnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:54

Ik diep dit topic nog maar eens op. Even mijn hart luchten... Ik heb me aangemeld bij huiscleaning. Net hulp nummer 3 van hen de deur gewezen. Hulp nummer 1 zou op een fraaie zaterdagmiddag komen kennismaken, maar appte drie kwartier van tevoren af 'omdat ze een dubbele afspraak had'. Vreemd verhaal. Nummer 2 belde drie keer af. De eerste keer omdat ze een weekendje weg ging, de tweede keer omdat ze met haar man naar de dokter moest. De derde keer kon ze niet werken omdat ze haar hoofd er niet bij kon houden. Haar man had namelijk wat ontlasting in moeten leveren bij de huisarts voor onderzoek en ze was ervan overtuigd dat hij terminale kanker zou hebben. :roll: Ze kon daarom de komende maanden niet werken, dat wist ze alvast zeker. Dus die heb ik ook maar uitgezwaaid. :wave: De laatste was een Litouwse operazangeres met ADHD. Die kwam niet of steeds te laat, molde in haar wildheid twee van mijn luxaflexen en na afloop mocht ik zelf alle schoonmaakspullen opruimen en alles weer op zn plek zetten. -O- Ze was wel heel aardig en erg grappig, maar vandaag kwam ze weer niet opdagen en daar wordt mn huis niet schoon van. :roll:

Overigens geen kwaad woord over huiscleaning. Die reageren zeer keurig en snel en blijven maar nieuwe werksters aan me koppelen.

Maar waar zijn ze, de fijne werksters? Bestaan ze nog? Hoe ga ik er eentje vinden? Ik had ooit een Poolse. Zoeen van 'niet l#llen maar poetsen'. Kwam op tijd, werkte hard en netjes... Ik wil weer zo'n hulp. Ze heeft nu een fulltimebaan. Fijn voor haar natuurlijk, maar wat moet ik nu? |(

Iemand nog een briljant idee?

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:13

Safina,dit is een heel herkenbaar verhaal.Van de betreffende organisaties niets dan goeds,maar de mensen zelf ontbreekt het nogal eens aan fatsoen en het zich houden aan afspraken.Zelf uiteindelijk ook via via eentje gevonden.Vraag eens aan bekenden,collega's of moeders op school(mocht je kinderen hebben)of zij een hulp hebben of kennen.Succes

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:37

Ik heb een berichtje op de plaatselijke Koopjeshoek gezet. Kreeg meer dan 15 reacties en heb uiteindelijk een jonge, spontane meid uitgekozen die hard kan werken. Kennismaking was fijn, vanmorgen is ze voor het eerst wezen poetsen: super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:41

marschwood schreef:
Safina,dit is een heel herkenbaar verhaal.Van de betreffende organisaties niets dan goeds,maar de mensen zelf ontbreekt het nogal eens aan fatsoen en het zich houden aan afspraken.Zelf uiteindelijk ook via via eentje gevonden.Vraag eens aan bekenden,collega's of moeders op school(mocht je kinderen hebben)of zij een hulp hebben of kennen.Succes

Goed te lezen dat ik de enige niet ben. Ik heb wel te doen met die organisaties hoor. Het lijkt me een helse toer om aan goede mensen te komen....

Ik heb al overal rondgevraagd. Zelfs op Facebook een oproep, met beloning voor de gouden tip. Maar tot nog toe zonder succes. Ik had er trouwens jaren terug eentje viavia. Die klauwde mn moestuin leeg. Ik kwam op een dag wat eerder thuis en toen zag ik haar net wegfietsen terwijl de preien en snijbiet nog uit de fietstassen staken. Toen was mijn mysterie van de verdwenen groenten opeens opgelost :')

Werksters....ik kan er een boek over schrijven onderhand. :j

Eigenlijk wil ik wel weer een Poolse. Mijn moeder heeft een Tsjechische en die is ook super. Klinkt wel een beetje fout he, wat ik nu schrijf? :oo Maar ik heb de indruk dat Nederlandse werksters niet meer zo goed weten wat werken is....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:49

Jeetje wat een gedoe telkens Safina. Kan me er onderhand wel iets bij voorstellen dat het moeilijk moet zijn een fijne hulp te vinden: krijg zo ontzettend veel aanvragen dat ik daar veel van moet weigeren. Kan dus erg kieskeurig zijn waar ik wil werken, maar andersom moet dat dan betekenen dat er veel vraag is maar weinig (goed!) aanbod van hulp. Heb nl al op diverse kennismakingsgesprekken gehoord dat ik nr zoveel ben omdat de 1 constant af zei, de ander 'voor het oog' schoonmaakt en weer een ander 'dingen niet ziet'. Gelukkig heb ik 3 fijne adressen waar ze er erg tevreden zijn, en vrijdag start ik bij een nieuwe.

Fijn dat het goed ging vandaag Chiave, dat is toch altijd afwachten of het na de kennismaking ook echt een match blijkt natuurlijk.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:55

Heb je niet van die Ged rid of... Facebookgroepen in je buurt? Hier stond er pas geleden ook iemand op die een huishoudelijke hulp zocht en die kreeg al snel 5 reacties.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:10

Onze hulphebben we vanaf het bord van de appie. En die van daarvoor ook.
Hier een Servische hulp gehad die was super. Ging helaas terug. Daarna een Nederlandse dame, pfff lui mens.
Vervolgens een Marokkaanse vrouw, die was top. Nu een Nederlandse maar ook deze is niet super, zegt ze vorige week je kunt wel zien dat ik niet geweest ben. Ik dacht ja duh daarom kom je toch omdat ik geen tijd heb, als je dan niet komt, heb ik ineens wel tijd??? Maar goed, even duimen misschien komt mijn Marrokkaanse heldin na de zomer weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:18

Marocje schreef:
Jeetje wat een gedoe telkens Safina. Kan me er onderhand wel iets bij voorstellen dat het moeilijk moet zijn een fijne hulp te vinden: krijg zo ontzettend veel aanvragen dat ik daar veel van moet weigeren. Kan dus erg kieskeurig zijn waar ik wil werken, maar andersom moet dat dan betekenen dat er veel vraag is maar weinig (goed!) aanbod van hulp. Heb nl al op diverse kennismakingsgesprekken gehoord dat ik nr zoveel ben omdat de 1 constant af zei, de ander 'voor het oog' schoonmaakt en weer een ander 'dingen niet ziet'. Gelukkig heb ik 3 fijne adressen waar ze er erg tevreden zijn, en vrijdag start ik bij een nieuwe.

Wat mooi dat het bij jou zo lekker loopt.
Ik ben wel benieuwd waar je als kieskeurige hulp op selecteert. Misschien trek ik met mijn voorsteltekst de verkeerde hulpen aan.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:32

Zijn jullie nou nooit bang dat er iets wordt gestolen? Of is dat een ontzettend vooroordeel?

Ik ben opgegroeid met super fijne werksters in mijn ouderlijk huis, maar om de een of andere reden voelt het nu heel anders wanneer het je eigen huis is met je "echte" eigen spulletjes. :')