Bakpoeder! Ze lopen erdoor, wassen hun pootjes en blazen zichzelf dan op doordat ze het poeder binnen krijgen... Wel wat sneu, maar ik heb de pest aan dieren met meer dan 4 pootjes, of met geen pootjes...
Anoniem
Geplaatst: 03-06-17 13:51
Kuggur schreef:
Danique schreef:
Muntjes van 1, 2 of 5 ct bij de deur leggen.
Ik wist niet dat je mieren kon omkopen...
Dat kan ook niet Door de metaalsoort van deze muntjes blijven ze weg.
Ugh, mieren. Ik dacht er vanaf te zijn op drie hoog... Boy, was I wrong. Ze zitten in de keuken, geen idee hoe ze binnen komen. Gif is geen optie, ik maak daar mijn eten klaar. Bakpoeder en honing klinkt wel vrij ongevaarlijk, maar honing is zo zoet, komen er daar niet juist nog veel meer op af?
Vanillesuiker neer leggen. Ze eten dat op en knappen dan uit elkaar. Er is ook iemand die stralingen bij je huis weg haalt en dan verdwijnen de mieren ook.
Dusja1
Geplaatst: 03-06-17 22:59
Wij hadden er laatst ook ineens last van, ze kwamen via de voordeur. (nou ja, er onderdoor dan) heb eerst talkpoeder langs de kantjes gestrooid, daarna met een spuitfles azijn erover heen gespoten. Aangezien dat ook niet helemaal hielp en ik er helemaal kriegel van werd heb ik een volle fles azijn langs de voordeur leeg gegoten. Dat helpt wel tot nu toe.
Pepper3
Geplaatst: 03-06-17 23:00
De mierenlokdoosjes van hg werken heel goed, ze waren hier binnen een dag allemaal dood. Ze lagen allemaal rond het doosje.
Zet buiten bij de voordeur maar een bloempot met afriaantjes neer en geheid dat ze weg gaan. Deze tip kreeg ik ook van iemand, en ik kon geen gif gebruiken. Maar had een nest zelfs vlas naast de voordeur zitten. Afrikaantjes neer gezet en het hele nest was binnen een mum van tijd weg.
Ook gistpoeder werkt goed. Gewoon zon zakje uit de winkel en voor de deur strooien. Als ze dat opeten exploderen ze.
Paardcool
Geplaatst: 03-06-17 23:29
Ik heb gif gestrooid in huis en binnen 8 uurtjes ongeveer waren ze weg. Ik ga van de week de gif weer opvegen en in bakjes toen met gaatjes. Oftewel een lokdoosje
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 03-06-17 23:40
Bij mijn ouders tijdje terug ook ineens mieren. Zit je buiten in de tuin je avondmaaltijd te smikkelen, zie je ineens vanalles op de gevel bewegen. Hier bleek het nest onder een tegel te liggen. Tegel eruit gewipt, kokend water (meerdere waterkokers en fluitketels vol) erin gegooid, tot het nest overstroomde, de resterende rondlopers de vliegenmepper leren kennen en probleem opgelost! Paar dagen later toch nog enkele overlevers onder de (nog niet meteen teruggelegde) tegel gevonden en deze ook nog met vliegenmepper kennis laten maken! Milieuvriendelijker kan volgens mij niet! Sindsdien ook geen last meer gehad!
Wij hebbem vorig jaar ook mieren gehad. Lokdoosjes van hg, dat werkte geweldig. Voorheen van een ander merk gehaald en dat deed niets, maar die van hg had het op 2 dagen opgelost.