Mieren in huis, hoe wegkrijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:16

Danique schreef:
Muntjes van 1, 2 of 5 ct bij de deur leggen.

Ik wist niet dat je mieren kon omkopen...

soesie

Re: Mieren in huis, hoe wegkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:26

Bakpoeder! Ze lopen erdoor, wassen hun pootjes en blazen zichzelf dan op doordat ze het poeder binnen krijgen...
Wel wat sneu, maar ik heb de pest aan dieren met meer dan 4 pootjes, of met geen pootjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:51

Kuggur schreef:
Danique schreef:
Muntjes van 1, 2 of 5 ct bij de deur leggen.

Ik wist niet dat je mieren kon omkopen...

Dat kan ook niet :) Door de metaalsoort van deze muntjes blijven ze weg. :)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:39

Ugh, mieren. Ik dacht er vanaf te zijn op drie hoog... Boy, was I wrong. Ze zitten in de keuken, geen idee hoe ze binnen komen.
Gif is geen optie, ik maak daar mijn eten klaar. Bakpoeder en honing klinkt wel vrij ongevaarlijk, maar honing is zo zoet, komen er daar niet juist nog veel meer op af?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:46

Ik heb er vorig jaar terpentine op gespoten. Weg waren ze en dit jaar nog geen last gehad.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:54

Vanillesuiker neer leggen. Ze eten dat op en knappen dan uit elkaar. Er is ook iemand die stralingen bij je huis weg haalt en dan verdwijnen de mieren ook.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:59

Wij hadden er laatst ook ineens last van, ze kwamen via de voordeur. (nou ja, er onderdoor dan) heb eerst talkpoeder langs de kantjes gestrooid, daarna met een spuitfles azijn erover heen gespoten. Aangezien dat ook niet helemaal hielp en ik er helemaal kriegel van werd heb ik een volle fles azijn langs de voordeur leeg gegoten. Dat helpt wel tot nu toe.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:00

De mierenlokdoosjes van hg werken heel goed, ze waren hier binnen een dag allemaal dood. Ze lagen allemaal rond het doosje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:16

Zet buiten bij de voordeur maar een bloempot met afriaantjes neer en geheid dat ze weg gaan.
Deze tip kreeg ik ook van iemand, en ik kon geen gif gebruiken. Maar had een nest zelfs vlas naast de voordeur zitten. Afrikaantjes neer gezet en het hele nest was binnen een mum van tijd weg.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:28

Ook gistpoeder werkt goed.
Gewoon zon zakje uit de winkel en voor de deur strooien. Als ze dat opeten exploderen ze.

PaardcoolJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:29

Ik heb gif gestrooid in huis en binnen 8 uurtjes ongeveer waren ze weg.
Ik ga van de week de gif weer opvegen en in bakjes toen met gaatjes. Oftewel een lokdoosje ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:40

Bij mijn ouders tijdje terug ook ineens mieren. Zit je buiten in de tuin je avondmaaltijd te smikkelen, zie je ineens vanalles op de gevel bewegen. Hier bleek het nest onder een tegel te liggen. Tegel eruit gewipt, kokend water (meerdere waterkokers en fluitketels vol) erin gegooid, tot het nest overstroomde, de resterende rondlopers de vliegenmepper leren kennen en probleem opgelost! Paar dagen later toch nog enkele overlevers onder de (nog niet meteen teruggelegde) tegel gevonden en deze ook nog met vliegenmepper kennis laten maken! Milieuvriendelijker kan volgens mij niet! Sindsdien ook geen last meer gehad!

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:51

Ik had last van mieren die via de voordeur naar binnen kwamen.... wel beleefd maar minder gewenst hahaha

Ik heb W40 op de drempel gespoten en de aanwezige mieren binnen vakkundig geplet, en sindsdien geen mier meer binnen gezien!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:27

Wij hebbem vorig jaar ook mieren gehad. Lokdoosjes van hg, dat werkte geweldig. Voorheen van een ander merk gehaald en dat deed niets, maar die van hg had het op 2 dagen opgelost.

Lunamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:41

Gewoon waspoeder strooien. Heeft hier al elke keer geholpen. Gewoon op de plaats waar ze binnenkomen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:00

Ik heb vanalles geprobeerd maar niets hielp hier.

- talkpoeder
- mierenlokdoosjes
- koperen muntjes
- wc-eend

Wat wel hielp was 1 keer sprayen met Vapona omgevingsspray voor kruipende insecten onder de plint.
Nu geen mieren meer. *\o/*