Welke wasmachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:01

Toen wij, alweer heel wat jaar geleden, een stereotoren kochten van een goed merk bleek dat na een paar jaar de batterij die de zenders van de radio moest onthouden op was. En niet vervangbaar.

Toen was ik echt woest.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:11

Miele is niet meer wat het was. Ik heb die van mij na 6 jaar en tig reparaties vervangen. Ik heb nu een Samsung Eco Bubble, een zeer prettige machine.

Evelyne79

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:01

wij hebben 15 jaar een aeg gehad, erg fijne wasmachine, toen die kapot ging gegaan voor een Miele.
was op dat moment gunstig geprijsd in een aanbieding, anders waren we waarschijnlijk weer voor een aeg gegaan.
voor mijn paardenspullen heb ik ook een miele := geen idee hoe oud die eigenlijk is maar is de oude wasmachine van mijn overleden schoonouders, dus zolang die het nog doet mag die de paardenharen ronddraaien +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:09

Ik heb een samsung eco bubble, nu 4 jaar en ben er prima tevreden over.

Duidelijk scherm, weegt zelf hoeveel was er in zit en kijkt hoe vies het eerste water is, daar naar gelang verkort hij eventueel de wastijd.

Als ik dus een half wasje witte handdoeken er in gooi dan haalt hij makkelijk een uur van de tijd af. Ideeal!

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

hier zowel een bosch bovenlader als een miele gehad.Beiden zonder problemen meer dan 20 jaar gedraaid inclusief paardenspullen

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:16

Mijn nieuwe Miele krijgt ook af en toe een zadeldekje te eten. Arm kind.

Daarna een rondje leeg op 90 met een vaatwastablet.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:36

Ik rij nu even maar de winkel want zie zoveel opties op internet dat ik echt helemaal gek wordt :+
Dan kan ik er in ieder geval een paar in het echt bekijken.

Het zal vermoedelijk een Miele, Siemens of Samsung worden. En dan twijfel ik vooral nog tussen Samsung en Miele.

Normaal heel makkelijk met bedenken wat ik wil, selecteren en de goedkoopste prijs zoeken maar nu is het een en al ellende _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:42

Ik vind vooral de service van Samsung een stuk beter dan die van Miele. Onze Samsung heeft een klein probleem gehad en dat was een lastig probleem waar de monteur niet direct uit kwam. Als ik vandaag bel dat de machine het niet goed doet dan staat de monteur morgen voor de deur. Mijn machine staat ingebouwd en dat is bij Samsung geen enkel probleem, de monteur haalt de machine zelf naar voren. Bij Miele deed de monteur dat niet, die verwachtte van mij dat ik de machine naar voren zou halen terwijl ik amper rechtop kon staan omdat ik niet lang daarvoor mijn rug gebroken had.

Grootste voordeel van de Samsung Eco Bubble vind ik dat hij fiks zuiniger is met stroomgebruik.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:43

Siemens en Bosch is hetzelfde met een ander merk. Onze vorige was dacht ik een Bosch maar na een jaar of 4? gaf het lager van de trommel de geest. Helaas niet te doen die los te vervangen. Nu moet ik zeggen dat ik de machine meestal wel aardig vol stop, misschien moet ik dat een beetje afleren. Maar ja, gezin met kinderen loopt de stapel wasgoed snel op.

Nu een Samsung Ecobubble, kwam goed uit de test Consumentenbond en was niet duur (online gekocht, scheelt €€). Vooralsnog prima tevreden mee. Kan 7 kg wasgoed aan, al is dat alleen in het katoenwasprogramma. De andere programma's is max 3,5 kg.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:49

Wij hebben een Bosch wasmachine (en droger trouwens ook) en wij zijn er erg blij mee! We hebben een i-Dos variant, dus die weegt en doseert automatisch, echt ideaal!

Even iets anders, maar wel over dit merk: Wij stonden een tijdje geleden voor de keuze van een reparatie van onze vaatwasmachine (AEG), of een nieuwe kopen. Toen vertelde de monteur dat we bij een nieuwe het beste voor bijvoorbeeld een Bosch konden kiezen, omdat dit merk betere onderdelen gebruikte dan onze huidige AEG. De buizen waren 'weggevreten' door vet, iets wat bij Bosch dus niet kan omdat die geen plastic buizen gebruikt. Dus weer kwam het merk Bosch ter sprake.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 16:51

Tazzey schreef:
Ik vind vooral de service van Samsung een stuk beter dan die van Miele. Onze Samsung heeft een klein probleem gehad en dat was een lastig probleem waar de monteur niet direct uit kwam. Als ik vandaag bel dat de machine het niet goed doet dan staat de monteur morgen voor de deur. Mijn machine staat ingebouwd en dat is bij Samsung geen enkel probleem, de monteur haalt de machine zelf naar voren. Bij Miele deed de monteur dat niet, die verwachtte van mij dat ik de machine naar voren zou halen terwijl ik amper rechtop kon staan omdat ik niet lang daarvoor mijn rug gebroken had.

Grootste voordeel van de Samsung Eco Bubble vind ik dat hij fiks zuiniger is met stroomgebruik.

Jeetje dat is ook lekker klantvriendelijk >;)

Hoeveel kWh gebruikt jouw wasmachine voor bijvoorbeeld een 60 graden was? Of kun je me vertellen welk type je precies hebt?

Deze is het uiteindelijk geworden, een showroom model, dus wat korting en binnen een half uur thuis gebracht :D

Afbeelding

https://www.beterwitgoed.nl/miele/wmm161-wps.prod

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:58

Wij hebben vorig jaar een Samsung gekocht.
Hele fijne wasmachine. :j
Wij hebben de eco bubble VRTplus 8 kg.
Het fijne eraan vind ik ook de grote deur.
En het is 1 van de stillere machines. :j

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:17

Wij hebben nu 4 jaar een miele. Heel blij mee, nog geen problemen mee gehad. Gooi er ook regelmatig dekjes of beschermers in.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:26

MissBambi, dat moet ik even controleren. Dat lukt nu even niet want mijn lijf werkt niet mee, kan mijn bed niet uit.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 11:01

Heeft geen haast :De

Had vanmorgen waterballet :') slang zat niet goed aangesloten. Vanavond maar even een sterke man om hulp vragen die hem harder kan aandraaien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:55

Volgens mij heb ik dezelfde Miele, ik ben er erg tevreden over.
De duitse merken die niet gemaakt zijn in lagere loon landen zijn nog altijd de beste machines.
In een Samsung zit veel electronica wat kapot gaat, met name de tiptoetsen. Over duurzaamheid qua trommel en zo heb ik ook mijn twijfels, omdat het een nieuwkoner is in de wasmachine markt. Wij hebben heel bewust gezegd dat wij zeker geen Samsung wilden daarom.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 22:00

De verkoopster in de winkel gaf aan dat qua binnenwerk het verschil tussen een Samsung en een Miele is dat de Samsung een betonnen blok heegt en de Miele een gietijzeren en de Samsung trommel op 6 punten vast hangt en de Miele op 8.

Ik moet zeggen, ik heb een Samsung droger en ben daar erg tevreden over! :j

Ik heb gisterenavond de voorstrijk functie ingesteld en de wasmachine op 1000 toeren (deed hij automatisch toen ik hem op een bepaalde stand zette , is dat correct NL? :+)
Ook op eco stand gezet omdat ik toch naar bed ging en mijn was was beduidend minder gekreukt ondanks het nog een vijftal uren stilliggen en net zo droog of nog droger als dat mijn was was op 1400 toeren met mijn oude machine.

Heb jij ook dat touchscreen gedeelte in het midden? :D Ik kreeg dat pas door dat de wasmachine die functie had toen ik hem in gebruik nam.

Wassen is nog nooit zo leuk geweest, morgenvroeg mijn dekbed er in gooien :))

Stiefpa is vanavond nog even de kraan aan wezen draaien maar deze is doorgedraaid. Kan dan meteen even testen of hij echt niet meer lekt.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:31

http://www.bcc.nl/huishouden/wasmachine ... -en(231076)
Deze hebben wij maar dan de 8 kilo versie. Ook de droger die hier bij hoort. Hele fijne en stille machines. Wel een beetje pech mee gehad al. 2 keer de monteur moeten laten komen voor de wasmachine en een keer voor de droger. Gelukkig viel het nog onder de garantie, maar begon hem wel een beetje te knijpen.

Heb ze nu ruim 2 jaar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:07

Neonlight schreef:
Volgens mij heb ik dezelfde Miele, ik ben er erg tevreden over.
De duitse merken die niet gemaakt zijn in lagere loon landen zijn nog altijd de beste machines.
In een Samsung zit veel electronica wat kapot gaat, met name de tiptoetsen. Over duurzaamheid qua trommel en zo heb ik ook mijn twijfels, omdat het een nieuwkoner is in de wasmachine markt. Wij hebben heel bewust gezegd dat wij zeker geen Samsung wilden daarom.

Mijn Miele apparatuur was slechter dan mijn Samsung apparatuur.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:13

Ik ben bang dat ik het over mijzelf afgeroepen heb.... Mijn wasmachine heeft gister de geest gegeven, dankzij de wasbare badmatjes van de Ikea....
Ikea belt straks terug, monteur komt donderdag.... Tot die tijd geen wasmachine %)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:22

Wat hebben de wasbare badmatjes gedaan dan??

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:05

De anti slip onderkant is volledig los gekomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:32

Daarom heb ik gewone katoenen in gebruik ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:50

Danseresje schreef:
De anti slip onderkant is volledig los gekomen....

O, oeps.. Dat is inderdaad niet goed voor je wasmachine.. Ben benieuwd wat ikea zegt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:48

Ik ben qua wasmachine fan van de Zanussi. Heb sinds ik op mezelf woon altijd een Zanussi gehad. Ze gingen gemiddeld een jaar of 10 mee. Ja de Miele gaat langer mee, maar kost ook 3x zo duur.