Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, dus als je een auto van rond 2000-2005 wilt dan is dat vast geen probleem. Oudere peugeots zijn wel fijne degelijke karretjes die lekker rijden, ook op de snelweg bij wind.
superfijne auto, wij hebben 'm van vrienden overgenomen dus we wisten wel hoe hij altijd onderhouden is en hoe erin gereden is... 1x mee langs de weg gestaan, accu was overleden
maar dat was zo verholpen. Die van ons is van 2005 geloof ik. Fijne wegligging en hij trekt snelweg ook heel goed! Vind 'm fijner 120-130 rijden dan de Chevrolet Aveo van m'n ouders. En hij is op zich best zuinig. Hebben wel een 5 deurs. Oja en ook een voordeel is dat 'ie best ruim is! Mijn vriend is drummer en laatst z'n nieuwe drumstel opgehaald, ging er allemaal met gemak in. 
Maar jullie positieve verhalen doen mij wel goed, dus ik ga toch vanavond eens marktplaatsen! 
_Denise_ schreef:De Starlet is een Toyota, geen Nissan. Maar ik ga met je mee als het gaat om duurzaamheid van die autootjes, Valerie. Zijn geen nieuwelingen meer, laatste is in 1999 gebouwd dacht ik. Daarna zijn ze opgevolgd door de Yaris. Heb er zelf een uit '98 met nu 2 ton op de teller. Ik heb hem bij mijn vader in onderhoud en hij prijst die Starletjes altijd als hij ze vergelijkt met soortgelijke auto's uit dat bouwjaar. Nissan Micra is volgens mij ook redelijk vergelijkbaar en daar zijn ook wat nieuwere modellen van. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, TS!
EedihcrO schreef:Als je meer auto wilt dan je nu hebt, dan valt een 106 sowieso niet binnen je wensen. Een 206 idd wel.
Ik heb er 1 gereden tot 280.000 km (benzine) en deze met veel pijn in mijn hart weg moeten doen nadat iemand achterop gereden was. Voor mij de fijnste auto ooit.
Maar wat iemand anders ook al zei, ga vooral ook proefritten maken, en kijk wat je fijn vindt. De 206 is uiterlijk een leuke auto, maar wel een Franse en dat moet je maar net fijn vinden. Een Japanner rijdt echt heel anders. Gewoon proberen dus. Succes! Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.
Janine1990 schreef:EedihcrO schreef:Als je meer auto wilt dan je nu hebt, dan valt een 106 sowieso niet binnen je wensen. Een 206 idd wel.
Ik heb er 1 gereden tot 280.000 km (benzine) en deze met veel pijn in mijn hart weg moeten doen nadat iemand achterop gereden was. Voor mij de fijnste auto ooit.
Maar wat iemand anders ook al zei, ga vooral ook proefritten maken, en kijk wat je fijn vindt. De 206 is uiterlijk een leuke auto, maar wel een Franse en dat moet je maar net fijn vinden. Een Japanner rijdt echt heel anders. Gewoon proberen dus. Succes! Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.
Ben zelf van Frans naar Duits gegaan en merk geen verschil eigenlijk... Is ook maar net op wat voor banden alles staat volgens mij... Mijn 206 en de 308 van mijn ouders waren een wereld van verschil.
EedihcrO schreef:Vaak zijn de Duitsers een stuk harder geveerd. Ik vind dat niet fijn, maar moet toegeven dat ik nog niet veel kleinere gereden heb. Misschien ligt dat aan de grotere (sport)varianten?
Wij hebben nu een hele burgerlijke 308 sw gezinsauto en ook daar ben ik erg blij mee. De andere is een 3-deurs mini en die moet er ook uit voor de kleine komt, dus nu op zoek naar een 207. Ik ben niet direct voor Franse auto's, maar wel erg pro Peugeot. En mijn man is ook om.
Jessica schreef:De Ford Ka stónd bekend om roest. Auto's van na 2000 hebben dat probleem bijna niet meer en niet meer dan andere merken. Daarom zie je ze nog zoveel rijden.