Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 05:21

Wat een gezeur :(

Hoop dat alles gied opgelost gaat worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:33

Ik zou deze auto alvast niet meer meegenomen hebben, of indien mogelijk, terugbrengen tegen retour van je geld. Met zo'n zaak wil je toch niet verder?! Zal alleen maar ellende zijn in de toekomst, en op betrouwbaarheid moet je niet rekenen blijkt.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:45

Romeo2007 schreef:
De auto zag er goed uit. De hele bumper is toch gespoten. Heb daarna de auto betaald en meegenomen.

Jammer dat bij thuiskomst bleek dat de koplamp stuk is, start stop systeem het niet doet, banden tr leeg staan en de auto niet gewassen is. Ben nu in spanje dus de auto gaat dinsdag weer terug naar de werkplaats.

Het zit allemaal mee dus...

Start stop systeem kan je toch handmatig aan en uit zetten?
Wat ik zo lees helpen ze je tot nu toe hartstikke netjes. Dus ze zullen vast wel je bandjes even oppompen en het lampje vervangen.

Je doet net alsof de auto een berg aan verborgen gebreken heeft. Maar een lampje kapot kan zo gebeuren terwijl dat bij de dealer nog niet aan de orde was.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:03

Sorry maar ik ben een leek met auto's maar ik kan vanaf een afstandje echt wel zien of banden te leeg staan. Hoe kom je daar nu pas ineens achter als je 'm hebt meegenomen? Dat zie je toch? :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:42

Goh, in een minuut heb je je 4 banden opgepompt, rijd je hem meteen door de wasstraat en vervang je even een lampje. Klaar. Simpel.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:40

Mensen, het gaat om het principe! Als dat al teveel is voor de garage om in orde te krijgen voor ophaling... wat dan als er iets ernstigs mankeert binnenkort?!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:48

Goof schreef:
Goh, in een minuut heb je je 4 banden opgepompt, rijd je hem meteen door de wasstraat en vervang je even een lampje. Klaar. Simpel.

Eens, maar zo hoor je een auto niet afgeleverd te krijgen... Bij een particulier is dat wat anders. Lampje is domme pech, kan zo ineens stuk zijn. Ik zou bij deze garage iig niet nog een auto kopen :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:03

Lampje lijkt me gewoon domme pech. Even vervangen en klaar. Dat kan gewoon gebeuren. Start stop systeem kan je handmatig aan en uit zetten, staat hij wel aan?

Banden kunnen ook door stil staan wat leger gelopen zijn, kan de garage niets aan doen. Even oppompen en klaar.

En niet gewassen?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:04

Kan ook nog zijn dat de bandenspanning te laag is, de auto dat registreert en daardoor het startstop systeem niet werkt. Bij mijn weten werkt dat alleen als er geen enkele foutcode in de auto aanwezig is :-)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:06

Klopt choiix, nu je het zo zegt.. dat is bij mijn auto ook zo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:14

Lampjes verwisselen is echt niet zo gepiept, was het maar zo, maar mij lukt het niet meer. Ik moet hiervoor toch echt naar de garage toe.

Maar ik vind dat een garage toch de auto wel even na moet kijken voor aflevering incl proefritje of alles werkt. Je wil als garage toch ook dat je een goed product levert waar je klant blij mee is?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:24

Misschien hebben ze dat in januari al gedaan. Dat is het vervelende er aan, het is nu april. En dan is het moeilijk om een 'schuldige' aan te wijzen.

Daarom, lampje, banden, (en waarschijnlijk daardoor de startstop) dat zijn dingen die kunnen gebeuren, ook bij stilstand. Misschien waren die punten destijds wel oke.

Maar goed, de garage heeft de schade netjes opgelost begrijp ik, rijdt hier dan ook nog even mee langs.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:24

Niet gewassen en banden zie je toch bij het ophalen. Daar zou ik niet over miepen. Lampje zou ik alsnog even door hun laten vervangen en dan kunnen ze meteen het start/stop systeem even aanzetten. Ja hoort er allemaal bij, je kan ook een nieuwe kopen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:35

Er zijn garages die zelfs voor een 'goedkope' auto van nog geen duizend euro enorm hun best doen, om maar goede reclame te krijgen. Voor een auto van 10.000 euro lijkt mij dat er wel wat beter opgelet had moeten worden door het garagebedrijf. Een lampje vervangen is inderdaad niet zo moeilijk en de banden zijn zo opgepompt, maar het is het principe. Het lakprobleem hebben ze in ieder geval netjes opgelost en als je daar als eerste over begint, dan kun je daarna het start/stop-systeem aanhalen (net als managers doen: eerst met iets positiefs beginnen en vervolgens het mindere nieuws brengen).
Mocht je ooit nog eens voor een andere auto gaan kijken, neem dan altijd iemand mee die er wat meer verstand van heeft. Ik weet best wel wat van auto's, maar ik neem evengoed altijd iemand mee. Twee zien en horen meer dan één.

De tip om de Rechtsbijstand te bellen is een hele goede. Mocht het technische probleem namelijk niet op te lossen zijn of er vloeien meer problemen uit voort, dan weet je wat je rechten zijn. Je kunt beter ruim van te voren informatie inwinnen, dan straks op het laatste moment (of in het ergste geval te laat zijn).

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:57

Er is ook nog een goede andere mogelijkheid: Je kan via de computer van de garage het hele systeem ook geheel uitschakelen. Er zijn mensen die het behoorlijk vervelend vinden dat ze dat systeem bij elke start opnieuw uit moeten schakelen en daarom kan het via de computer uitgeschakeld worden. Echter als je zo'n auto verkrijgt bij inruil dan zie je dat gewoon niet tenzij je er mee gaat rijden. En het bandenspanningscontrolesysteem (4-dubbele woordwaarde... ;-) ) moet ook bij elke keer dat je lucht bijgevuld hebt even gereset worden afhankelijk van welk soort systeem het is (op basis van verschil in gemeten wielomtrek met ABS-sensor of op basis van 4 sensoren in de velg).

Dus om eerlijk te zijn verwacht ik eigenlijk dat het wel netjes opgelost wordt. Wij hebben een auto gekocht uit 2011 met 95000 op de teller (Volkswagen Transporter T5) en daar zijn binnen 2 weken ook een aantal lampjes kapot gegaan en ook nog wat ander grut. Heb uiteindelijk preventief maar alles laten vervangen, bleek dat er waarschijnlijk nog nooit lampen vervangen waren want een hoop lampjes waren al redelijk versleten :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 09:37

De auto is afgelopen dinsdag teruggeweest. De gehele xenonverlichting was kapot en is vervangen. Geen kwestie dus van even een lampje erin draaien. De accuspanning was te laag en daarom werkte het start dtop systeem niet. Accu is vervangen en alles doet het nu weer.

Eenmaal onderweg naar huis bleek de auto naar rechts te trekken en sturen. Ook hoor je een bonkend geluid rechtsvoor wanneer je over kleine klinkertjes rijdt. Auto gaat dinsdag weer hiervoor terug.

Heb inmiddels dit allea bevestigs op de email gezet aan de manager van het bedrijf zodat er wat vastligt.
Ze geven aan dat ze er alles aan gaan doen om he te maken.

Sorry, maar ik zit niet te wachten op reacties van dat ik me aanstel etc. Heb 10.000 voor die auto betaald en hoort gewoon OK te zijn bij aflevering. Mijn man en ik weten zeer veel van autos en hebben drie keer met deze auto proefgeresen. Toen was er niks aan de hand.

In overleg met Bovag geef ik de garage nu nog de kans om het te maken. Ik heb nog garantie tot septemner. Al ik er echt helenaal klaar mee ben en er nog meer gebreken komen dan ga ik een ontbinding van de koop aanvragen op het hoofdkantoor van Stern/ Alfa Romeo

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:45

bonkend geluid over een hobbelige straat kan een kapotte veer zijn. Pas hier mee op! Het losse deel kan er ook tussenuit vliegen en in je band terecht komen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:07

Onze auto bleek na ophalen ook wat mankementen te hebben, waar de garage dan wel wat aan deed, maar net op het randje allemaal.
Ik heb toen bij de ANWB een maand voor de garantie verliep een zgn. Eindegarantiekeuring laten doen. Kost wat, maar heeft me heel veel andere kosten bespaard. Ging o.a. een nieuwe radiateur in - op kosten van de (Bovag)garage.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:09

MarChak schreef:
Onze auto bleek na ophalen ook wat mankementen te hebben, waar de garage dan wel wat aan deed, maar net op het randje allemaal.
Ik heb toen bij de ANWB een maand voor de garantie verliep een zgn. Eindegarantiekeuring laten doen. Kost wat, maar heeft me heel veel andere kosten bespaard. Ging o.a. een nieuwe radiateur in - op kosten van de (Bovag)garage.

Ik moet zeggen dat als er nu ook wat gemaakt wordt het goed wordt gedaan. De xenonverlichting die erin is gezet is orgigineel van Alfa Romeo en heefr zeker een paar honderd euro gekost. De gehele reparatie afgelopen week was zeker rond de 800 euro als je deze moest betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:11

Pffff, ja bij een particulier verwacht je al beter bij zo'n prijs. Een garage heeft alles tot zijn beschikking, loop hem dan even na voordat de auto verhuist! Je betaalt ook best veel, dan verwacht he gewoon dat het goed zit.

Sterke ts!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:20

Als merkdealer mag hij niet eens goedkope setjes xenon inbouwen vermoed ik... :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:06

Auto vandaag weer opgehaald.
Ruitenwissers zijn vervangen, banden zijn uitgelijnd en er is een klepje in het dashboard vastgezet wat zou klepperen.

Maar... de auto trekt nog steeds naar rechts en kleppert bij het rijden over onregelmatig wegdek.
Weet even niet goed hoe verder. Ik vertrouw de auto niet meer.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:16

Wat een ontzettende rot situatie.

Zijn de banden naast het uitlijnen ook gebalanceerd? En het bonkende geluid kan ontzettend veel zijn.. zoals eerder gezegd is de veren maar niet of de veren stuk zijn maar het complete setje (versleten rubbers etc) daarnaast kan je ook nog denken aan de homokyneet maar meestal hoor je deze voornamelijk bij het sturen..

Ik wil je in iedergeval veel succes wensen en ik hoop voor een goede afloop!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:20

Wat vervelend TS! Misschien samen met een leidinggevende een rondje rijden en je wantrouwen uitspreken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:28

Ik heb mijn twijfels over de auto al schriftelijk gedeeld.