Goed en goedkoop matras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:04

Wij hebben wegens een luxe probleem en onverwacht snel samen wonen 2 bedden in huis.

Dure boxspring van beterbed met na 2 jaar zelfde probleem als jou en 1 van ikea. Top bed en matras, best getest maar was er beetje huiverig voor. Geen dag spijt gehad, na jaar was er een ritsje stuk, heel nieuw matras gekregen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:08

Ik heb al 10 jaar een waterbed. Heerlijk, ligt altijd goed hoe en waar je ook ligt. In de winter lekker warm en in de zomer blijft het ook lekker op temperatuur. Geen last van slijtage of lig plekken. Het heeft als nadeel dat ik dus in ander bed helemaal niet meer kan liggen. Op vakantie is mijn lijf na 1 nacht al stijf en beurs. Ik wil nooit weer een ander bed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 22:11

mvdbijl schreef:
Wij hebben wegens een luxe probleem en onverwacht snel samen wonen 2 bedden in huis.

Dure boxspring van beterbed met na 2 jaar zelfde probleem als jou en 1 van ikea. Top bed en matras, best getest maar was er beetje huiverig voor. Geen dag spijt gehad, na jaar was er een ritsje stuk, heel nieuw matras gekregen.

En dat dus bij een matras van Ikea? klinkt goed.

BenaLaars

Re: Goed en goedkoop matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:19

Hier ook heel tevreden met ikea binnenveringsmatras, terwijl ik mijn hele jeugd op een Hästens heb geslapen en dus eigenlijk wat verwend was qua kwaliteit. Overigens ben ik het heel vaak oneens met het oordeel van de consumentenbond, dus daar hecht ik 0 waarde aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:35

Als je een normaal gezond lijf hebt dan is er met Ikea echt weinig mis. Onze logeermatrassen komen ook van de Ikea :j
Echter doet ikea waarschijnlijk niet aan oude matras ophalen, de bezorgservice is al erg duur.
Gewoon iemand een pizza met bier beloven als diegene komt helpen slepen :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 22:41

Jawel, voor 19 euro neemt Ikea je oude matras ook mee. Je moet het helaas nog wel zelf inpakken en bij de voordeur zetten. Maar het kan dus wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:42

O dat is mooi, wist ik niet.
Gewoon van de trap afgooien dan (heb ik gedaan in iedergeval).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:05

Misschien wat boven je budget, maar ik slaap al 11 jaar heerlijk op mijn Tempur matras (en mijn ouders al 13 jaar). Heeft een zomer en een winter kant (kwam ik laatst pas achter :')) waardoor je altijd goed ligt. Bij sommige winkels krijg je 15 jaar garantie.
Mijn man heeft een paar maanden geleden een traagschuimmatras van Ikea gekocht en die ligt er prima op. Je kan zelf bepalen wat voor een matras je wil en ze hebben verschillende hardheden, bij Delft hebben ze alle matrassen in de winkel dus kan je even proef liggen. Wij hebben het matras overigens gewoon in de auto gepropt :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:21

Ons ikea matras begon na 4 jaar door te zakken. Hadden geen vertrouwen meer in ikea (al eens eerder dat gedoe gehad met een ander matras) en zijn nu over op een boxspring van beter bed, ligt vanaf nacht 1 veel beter. Voor mij nooit ikea meer :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:57

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:04

Ik slaap al een half jaar op het goedkoopste matras van de ikea, als noodoplossing. Naar aanleiding van dit topic heb ik een pocketvering gekocht bij kauffman matrassen, want dat dunne ikea matras is de hel op aarde inmiddels.

Super mooie prijs, goede reviews en ook nog twee gratis kussens.

Wordt vervolgd :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:11

Hier ook ikea. Vriendlief had een belachelijk diir schuimmatras die echt op was na 4 jaar. Dus mijn ikea matras uit de opslag gehaald. Pocket vering MET schuim. Hij heeft meerdere pocket vering matrassen geprobeerd, maar deze ligt vanaf dag 1 goed. En wat je ook altijd nog kan doen is er een topper bij kopen.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:34

Kijk ook eens bij de Jysk! Hebben ze goed betaalbare matrassen met 15 of 25 jaar garantie. Wel het beste om in de winkel even op het matras te gaan liggen dan voel je gelijk of het wat voor je is of niet. Product specificaties kunnen nog zo goed klinken, maar als het niet bij je past slaap je alsnog niet goed.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:40

Ja,waarom kijk je niet op Jysk.nl ? Als je daar een matras koopt, mag je 100 dagen proefslapen.
En volgens mij hebben meerdere winkels dat wel.
Ik vind het nl heel moeilijk om even in een winkel te gaan proefliggen ;)
Wij hebben de F110 gold wellpur.
In het begin heel erg moeten wennen, maar nu ligt het goed. (Vandaar die 100 dagen ;) )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:42

germie schreef:
Tiggs schreef:
Germie, waarom zet je het matras niet als gratis af te halen op internet?

Wat moet iemand met een oud matras? Als ik een nieuwe koop, dan wil ik de oude meteen kwijt. Geen geleur meer.

Het zal je verbazen wat mensen willen hebben als het gratis is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:08

Ik heb een paar jaar geleden het goedkoopste matras van Ikea gekocht en daar lagen na een paar maanden al doorligplekken in. Op het einde was het zo erg dat als ik op mijn zij lag, ik met mijn heupbot tegen de lattenbodem lag. Naar Ikea toe gegaan en kon hem zo omruilen voor een nieuwe. Het matras dat ik had werd niet meer gemaakt (gelukkig ook eigenlijk) dus ben nu voor een dikker en steviger matras gegaan en heb het geld gebruikt om fikse korting te krijgen. Nu heb ik een heerlijk dik, stevig matras waar ik echt heerlijk op lig en waar tot nu toe nog geen enkele plek in zit.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:15

Ik heb sinds enkele weken de Matrand matras van de Ikea. Ik moest echt een nieuwe hebben en snel ook. Ben naar de Ikea gegaan. Heb alle matrassen uitgeprobeerd (medium en hard, daarop slaap ik het lekkerst). Zowel op mijn zij als rug en deze kwam eruit. Super matras en geen last meer van rug.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:10

Ik heb ook een Ikea matras waar ik erg blij mee ben. Mijne was volgens mij rond de 250 euro (afmeting 140x200). Ligt prima, nooit ergens last van, dus duurder hoeft het ook echt niet te zijn in mijn ogen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 18:19

Ik heb nu Jysk, Ikea en ravensburger op het lijstje. Jysk en Ikea zijn te bezoeken. Dus hebben de voorkeur.