Charaz schreef:Ik lees mee, ook wij verbruiken meer dan verwacht, bij ons wordt binnenkort de spouwmuur geisoleerd en op onze slaapkamer komt dubbelglas, is je dak geisoleerd?
Ja. Dak vloer en muur isolatie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruintje123 schreef:Bestaat dat nog een waakvlam?
Onze ketel heeft geen vlam, de vorige ook niet.
Rossfechten schreef:Is er een lek in de warmwaterleiding ? of een warm waterkraan die druppelt ?
Dan blijft iedere keer je ketel aanslaan om je warm water te verwarmen dat kan ook extra gebruik opleveren.
Wafel schreef:bruintje123 schreef:Bestaat dat nog een waakvlam?
Onze ketel heeft geen vlam, de vorige ook niet.
Geen idee of alle ketels dat nog hebben. Maar het kan wel het gasverbruik verklaren terwijl hij uit staat.
Je kan ook je huis eens late bekijken met een warmte camera. Dan kan je zien waar je warmte heen gaat. Of dat die netjes binnen blijft.
elenaMM77 schreef:een warm water kraan die druppelt geeft koud water..
je moet een bepaald volume vragen voordat het water uit je warmwaterkraan ook echt warm wordt..
ze je de kraan niet ver genoeg open dan wordt er niet gereageerd.
Sabbientje schreef:Even over je thermostaat.
Neem eens een losse temperatuurmeter en zet deze naast je thermostaat en kijk eens of deze twee overeen komen.
Ik had twee jaar geleden een hoog gasverbruik, bleek dat de thermostaat een veel te lage temperatuur aan gaf. Dus de kachel bleef verwarmen, terwijl het allang op temperatuur was.
Zo in de eerste instantie leek er niets aan de hand met de thermostaat, maar toch bleek daar het probleem in te zitten. (Ketel was al vervangen, dus daar kon het niet aan liggen.)
... hoe dan ook, je cv wat lager instellen en meer gebruik maken van je eigen vermogen om warm te blijven in combinatie met je kledingkast en lekker dekentje (is ook gezonder dan kunstmatig verwarmde droge lucht, al de niet weer opnieuw bevochtigd) 
Bravura schreef:Ik had ooit een huurwoning met de draaithermostaat op een steenstrips muur. Altijd op 18 graden, zelfs s winters. En het was altijd behaaglijk binnen. Boven mij stookten ze en beide zijden naast mij, ik dacht echt dat het daar aan lag. Tot de afrekening kwam....800 gulden (toendertijd). Ik was 5 dagen per week werken en in de weekenden ook vaak weg. Heb toen eea na laten kijken. Bleek dat de thermostaat wel op 18 stond maar door de ongelijkmatige steenstrips op 24 graden was blijven hangen....
M_i_R schreef:15 per dag is wel veel hoor! Kan de monteur van alles beweren maar dat klopt gewoon niet. Wij hebben een vrijstaande woning van 200 m2 uit 1928 en wij verstoken nu tussen de 7 en 10 per dag en alleen als het echt vies koud is en we zijn de hele dag thuis komen we boven op op de 15 uit.
Kennelijk is er ergens iets dat gas vreet bij het stoken. Ben benieuwd wat de controleur zegt nu.
Wij hebben toon en dan kan je heel makkelijk zien wat het hoge verbruik tot gevolg heeft, zowel met gas als elektriciteit.