Oude bewoners houden post achter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Oude bewoners houden post achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:05

maar ik mis even in het stuk,
wie zegt dat het op dat adres is bezorgd? misschien is het pakket niet eens afgeleverd (of lees ik daar finaal overheen)

balen ts maar ik zou het hierbij laten, politie zal hier ook niks mee doen of mogen doen omdat het in principe niet meer jou product is.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:13

Lusitana schreef:
Ik stuur pakjes die verkeerd bezorgd worden gewoon terug, en er geen reden om aan te nemen dat dat niet gebeurd is.
Wat heb je in hemelsnaam met de bewoners van dat pand te maken? Laat ze met rust!

Eens met lusitana

En brievenbus 'pakket'. Dus met track en tracé niet betrouwbaar te volgen

Helaas een weg is pech verhaal

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:15

Of toch nog eens weer proberen heen te gaan, desnoods verschillende tijdstippen?!
Dat ergens licht brand wil natuurlijk niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand thuis is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:25

Wat vervelend dat het zo gelopen is, TS. Het blijft gissen naar de reden van onbereikbaar zijn, maar het blijft natuurlijk wel irritant.

Wij wonen sinds 2009 in dit huis en we kregen met kerst nog een kerstkaartje bestemd voor de oude bewoners. Dat is na 7,5 jaar wel klaar hoor. Als je elkaar zo weinig spreekt dat iemand na 7,5 jaar nog niet weet dat je verhuist bent, is het oud papier...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:28

TS, zou het niet kunnen zijn dat de bewoners gewoon niet open doen voor vreemden? Dst doe ik ook niet namelijk.. Ik kijk eerst wie er aan de deur staat en ken ik ze niet, dsn doe ik niet open..

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:43

heb je bewijs dat de postbode dat pakje daar in de brievenbus gedaan heeft ?
ik denk t niet dus heb je geen poot om op te staan er is negens voor getekend.
dat t opgestuurd is wil nog niet zeggen dat t daar aangekomen is.

ik kreeg ook veel post van de oude bewoners heb t twee weken bewaard en toen terug gestuurd alles daarna gooi ik gewoon in de kliko moet je je zaken maar goed regelen denk ik dan .

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:56

Het eerder genoemde idee om er een briefje in het Engels door de bus te doen, vind ik een goede. Ik zou dat nog als laatste optie proberen en anders toch maar gewoon je verlies nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:03

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:05

noah14 schreef:
Of toch nog eens weer proberen heen te gaan, desnoods verschillende tijdstippen?!
Dat ergens licht brand wil natuurlijk niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand thuis is.

Waarom?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:21

Ersina schreef:
noah14 schreef:

Waarom?

Hoezo waarom? Heel veel mensen doen hun lichten aan als ze even weg zijn, juist om andere te laten denken dat er is iemand thuis :+

Ik zou óf een briefje in het Nederlands met Engelse vertaling in de bus doen (eventueel Arabisch als je de bewoners hebt gezien en denkt dat ze dat misschien spreken. Dat kunnen ze in héél veel niet Europese landen lezen, vaak ook als de eigen taal niet Arabisch is. Stuur maar pb als je het briefje in Arabisch vertaald wil hebben) óf als je die moeite niet wil doen het laten rusten.

De politie kan hier om heel veel verschillende redenen helemaal niks mee.

Daarbij: De fout is gemaakt door het bedrijf, niet door de nieuwe bewoners. Misschien kun je er nog een enkel briefje aan wagen maar als daar ook geen reactie op komt laat die mensen dan alsjeblieft met rust, zoals lusitana al zei.

En vraag het nog even na als je het nog niet had gedaan bij de postbedrijf. Als ik niet zou weten van welke bedrijf het pakje komt zou ik het terug geven aan postbezorger of naar postbedrijf sturen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:47

noah14 schreef:
Hoezo waarom? Heel veel mensen doen hun lichten aan als ze even weg zijn, juist om andere te laten denken dat er is iemand thuis :+

Ik denk zomaar dat ze gewoon bedoelt waarom je nog langs zou gaan. ;)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:59

Bedoelde inderdaad dat als je echt graag wilt weten of ze jou pakket hebben, elkaar misschien bent mis gelopen enz. dat je dan altijd nog een keer weer kan proberen heen te gaan?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:29

Ah sorry noah :+
Nu begrijp ik het O:)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:09

noah14 schreef:
Bedoelde inderdaad dat als je echt graag wilt weten of ze jou pakket hebben, elkaar misschien bent mis gelopen enz. dat je dan altijd nog een keer weer kan proberen heen te gaan?

Ach, dat gaat geen nut meer hebben. Als er continu, ook als ze thuis zijn (TS ziet ze rondlopen) niet open gedaan wordt en er ook niet op het briefje gereageerd wordt, dan heeft nog een keer langs gaan echt geen nut. Héél misschien dat het Engelse briefje nog iets teweeg brengt, maar verwacht daar ook niet teveel van.

noah14 schreef:
Denk niet dat ze een pakketje van september nog steeds hebben, ik heb een jaar lang nadat wij hier zijn komen wonen de post steeds mee gegeven aan de oude bewoner, maar na een jaar was ik er klaar mee. Komt hier post van een onbekende, gaat het ook retour afzender, of als het reclame is in de container

Juist de (geadresseerde) reclame gaat retour afzender, of er gaat een mail uit. Ik woon hier nu ruim vier jaar en heb de eerste jaren veel reclamemagazines, uitnodigingen et cetera ontvangen van de vorige bewoner. Eerste jaar alles retour afzender gestuurd en nu gaat het de prullenbak in en stuur ik een mail aan het bedrijf met het verzoek mijn adres bij de naam van de vorige bewoner weg te halen. Krijg nu nauwelijks nog post. Door weggooien blijf je het uiteindelijk alsnog ontvangen, dat is voor iedereen zonde.